Kompetent og personlig kundeservice
Kursus med fokus på personlig kundeservice
Dette kundeservice kursus giver dig konkret, praktisk viden og træning i, hvordan kunder/brugere reagerer, og hvad der motiverer dem. Ved at bruge rollespil med udfordrende situationer, afprøver du på egen krop, hvordan du kan tackle de svære situationer i din hverdag, så du kan bruge det straks efter kurset.
Det kan tage år at skaffe en kunde, men kun 10 sekunder at tabe kunden på gulvet! Personlighed vejer tungt i undersøgelser over, hvad der betyder mest for kunder og brugere. Og det er netop personlige værktøjer, der kan være bedst til at afvæbne urimelige eller umedgørlige kunder og brugere.
På kurset får du jord under neglene, og vi giver dig vejledning i, hvordan du kan sørge for, at din personlighed skinner igennem og skaber god service. Vi lærer dig teknikker til at forstå modparten og stadig give vedkommende (og dig selv!) en god oplevelse.
Deltag på kundeservice kurset og lær at:
- skabe en personlig kommunikation
- forstå brugerens/kundens forventninger
- at tilpasse din kommunikationsstil til modtagerens
- håndtere svære situationer
- benytte kropssprog og stemme, så din samtalepartner stoler på dig
- lyde engageret, selv når det egentlig halter
- kommunikere til de fire klassiske typer inden for kommunikationsadfærd
Sørg for at skabe den rette atmosfære
Studier viser, at vi ikke er modtagelige overfor information, hvis vi ikke har tillid til den, vi taler med. Særligt hvis vi ikke føler os trygge med personen. Men med kurset i bruger- og kundeservice får du teknikkerne til at skabe den tillidsfulde atmosfære – også selvom brugeren eller kunden er utilfreds og oppe i det røde felt! Vi forklarer også, hvordan du desarmerer en sprængfarlig samtale og lader det blive startskuddet til en frugtbar dialog.
Du får en gratis DISC-analyse af dig selv!
Kort fortalt er personlig service det, som kunden/brugeren reelt oplever. Alle skal behandles ens – derfor skal de behandles forskelligt. På kurset bruger vi DISC-profiler til at forstå forskellige kommunikationsstile. Og du skal naturligvis vide, hvilken profil du selv har, så derfor får du på kurset en gratis DISC-analyse af dig selv.
Du vil lære at tage udgangspunkt i kundens/brugerens adfærd og motivationer, og efter kurset vil du kunne målrette din kommunikation til den enkelte.
Startdato
Målgruppe
Alle, der har kontakt til kunder, brugere eller borgere, eller som er ansvarlige for kundeservice, brugerservice eller borgerservice og kommunikationen til kunder, borgere eller brugere.
Et kursus med stort udbytte
Dit udbytte:
-
Du bliver en mester i personlig samtale, og du lærer, hvordan du kan bruge din professionelle personlighed til at skabe et konstruktivt rum i samtalen med brugeren eller kunden.
-
Du lærer dig selv og din kommunikationsstil bedre at kende og får værdifuld viden om andre menneskers kommunikationsstile, så du ved, hvorfor folk reagerer, som de gør. Denne viden kan du også tage med dig hjem fra arbejde!
-
Du får tips og tricks til, hvordan du bedst agerer, når du møder en utilfreds eller irriteret kunde, så du både formår at forblive engageret og konstruktiv samtidig med, at du ikke giver køb på din position.
Din arbejdsgivers udbytte:
-
God service smitter af på virksomheden – det ved alle. Hvis en utilfreds kunde møder kompetent og personlig service, kan man være med til at brande virksomheden positivt – og undgå de værste shitstorme efterfølgende.
-
Det kan være ubehageligt at blive udsat for utilfredse kunder, brugere eller borgere uden at have værktøjerne til at tackle situationen. Det kan medføre både stress og ineffektivitet. Din arbejdsgiver får efter kurset en medarbejder, der har helt styr på sit faglige grundlag inden for servicefaget, og som derfor får både større arbejdsglæde og en mere effektiv arbejdsdag.
-
Det tager lang tid at opbygge en god kunderelation, men kun en enkelt samtale at smide den på gulvet. Du sidder i en nøgleposition i kontakten med brugere og kunder, og det skal din virksomhed udvikle og optimere til perfektion. Og én glad og tilfreds kunde giver endnu flere kunder - helt af sig selv!
Det siger tidligere kursister
Københavns Kommune, Bettina Hendriksen
”Inspirerende kursus! Der var energi og drive over hele linjen, og det var en positiv og lærerig oplevelse. Jeg vil uden tvivl kunne bruge min viden til at undgå konflikter, når jeg kan fornemme at en kommunikation er ved at gå galt.”
Swim & Fun Scandinavia ApS, Rasmus Holm Andersen
Det var et super godt kursus, hvor vi gik i dybden med vores virksomhed, og hvor jeg samtidig lærte meget om mig selv, og hvordan jeg skal håndtere mine kunder og kolleger.
Region Hovedstaden, Maria Sørensen
"Det var et spændende og lærerigt kursus, der får stor indflydelse fremover. Vi kom i dybden med situationer fra min egen hverdag, og jeg går hjem med helt konkrete teknikker til at sikre mig tilfredse kunder. Og skøn forplejning!"
Københavns Tekniske Skole, Nanna H. Schou
"Kurset var af god kvalitet. Niveauet var meget passende, og underviseren var dygtig til at tilpasse stoffet til os, så vi alle synes det var relevant. Kurset var en god reminder på, hvorfor jeg er glad for mit arbejde, og jeg har fået nogle gode værktøjer med hjem til at gøre det endnu bedre."
Praktisk om kurset i kundeservice
Deltagerantal: Maks. 12 deltagere på hvert hold.
Tilmeld dig, og få et gratis e-kursus!
Når du tilmelder dig dette kursus i kompetent og personlig kundeservice, sender vi dig vores lille e-kursus ”Få større udbytte af dine kurser”. Med kurset får du enkle tips til, hvordan du får størst muligt udbytte af dette kursus – og af alle dine fremtidige kurser.
Underviseren tager hånd om din læring!
For os handler alting om, at du får en positiv forandring ud af kurset! Derfor spørger vi ind til dine forudsætninger og behov før kursusstart. Efter kurset sørger underviserne for, at du let kan bruge dine nye redskaber og din nye viden der, hvor du er.
Skal vi skræddersy et kursus til jer?
Vi afholder hver dag skræddersyede kurser og uddannelser ude hos kunderne. Og vi vil også rigtig gerne hjælpe jer!
Jeg vil gerne kontaktes af den kursusansvarlige - uforpligtende
Hvad siger tidligere deltagere på kurserne?
Gennemsnit 4,8
Det var et meget professionelt kursus, og Mille var virkelig god til at komme med alle mulige eksempler, så jeg kunne relatere det til mit daglige arbejde.
Det var et super godt kursus, og underviseren var en rigtig dygtig instruktør med en masse erfaring. Jeg kunne lytte til hende læææænge. Jeg kan HELT sikkert bruge kurset både i...

Vores passion er at skabe reel forandring for dig!
Vælg at tage en uddannelse eller et kursus hos Aros Business Academy og vær sikker på én ting: Vi brænder for at optimere betingelserne for, at du oplever en reel forandring af dit kompetenceniveau. Til glæde for dig. For din...
Det var fantastisk! Underviseren kunne bare sit kram – stor ros til hende, hun er en fantastisk underviser. Jeg tager en større forståelse for mine brugere med hjem.