Vis finduddannelse.dk som: Mobile
Viser 1-20 af 51

Konflikthåndtering - værktøjer til et bedre arbejdsliv

Du finder her et bredt udvalg af kurser i konflikthåndtering og konfliktløsning. Kurserne henvender sig til ledere, mellemledere og medarbejdere indenfor både det private erhvervsliv og det offentlige. Få de rigtige værktøjer til at løse konflikter og problemstillinger samt skabe et bedre klima i din virksomhed.

Tag et konflikthåndteringskursus og skab værdi for din virksomhed

Konflikthåndtering - en gevinst for din virksomhed

Hvis vi anskuer en sund virksomhed som en velfungerende maskine, så svarer en konflikt mellem de ansatte til at smide grus i maskineriet. Det er der selvsagt ikke nogen, der kan være tjent med. Virksomheden fungerer ikke optimalt, og mister alt andet lige omsætning. Samtidig vil sygefraværet blandt medarbejderne være uacceptabelt stort, da længerevarende konflikter slider på helbredet. 

Du får en grundig gennemgang ar værktøjer, således at du kan skabe et godt klima i din virksomhed. Du lærer at være en diplomat og mægler imellem dine medarbejdere samt fange konflikterne inden de bliver alvorlige. På den måde fanger du gruset inden det for alvor kommer ind i maskinen, og på den må slipper du og resten af din virksomhed for at skulle rydde op.

Kursets forløb

På kurserne får du en lang række redskaber til at håndtere og løse konflikter, både når du selv er involveret, og når du vil hjælpe andre med at løse deres. Det ultimative redskab er evnen til at spotte en potentiel konflikt i sin vorden, og stoppe den, inden den bryder ud. Er skaden sket, skal du have fat i en anden værktøjskasse, som indeholder redskaber som aktiv lytning med henblik på virkeligt at forstå modparten, afdækning af konfliktens grundkerne, håndtering af egne og andres følelser, selverkendelse, konfliktdæmpende" ikke aggressiv kommunikation" m.m.

Her kan du se en række emner du kan få indsigt i:

  • Hvorfor opstår konflikter?
  • Virksomhedskultur,
  • Attituder og værdier
  • Forskellige typer af interessekonflikter
  • Prioriteringer
  • At skabe tillid,
  • Undgå misforståelser,
  • Forhandlingsteknik
  • Argumentationsteknik,
  • Retorik
  • Spørgemetodik
  • Modtage indvendinger

Hvad får virksomheden?

Hvis man i din virksomhed eller organisation endnu ikke har integreret konflikthåndtering og konfliktløsning som en del af virksomhedens kultur, kan det virke som en stor mundfuld at opstarte processen. Der er dog ingen tvivl om, at en aktiv konflikthåndterings-politik er den eneste rigtige vej at gå. Virksomheden kommer til at fungere bedre som helhed, og de ansatte opnår større arbejds- og livsglæde. Dette bør være en målsætning for de fleste virksomheder, og derfor er et konflikthåndteringskursus et forløb som kan skabe stor værdi for din virksomhed.

Formålet med konflikthåndteringskurser er, at man som leder skal kunne se konflikter fra en synsvinkel, der gør at man kan styre dem i en positiv retning. Det er således også et kursus hvor der fokuseres på dine udvikling som leder. Du få værktøjer til at vende negative situationer til det positive og skabe god intern arbejdsglæde.

Ønskeliste
Sådan kommer du videre

Filtrér listen og vælg det rette kursus


Send en henvendelse


Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen

Case studies fra branchen
7 tips til håndtering af konflik...

Det kan være svært at vide, hvordan man som medarbejder skal gribe konflikter an på arbejdspladsen. Konflikter kan være roden til stress, ineffektivitet og fravær. Vi har taget en snak med Mona Myrup, cand.merc.psyk, der fortæller, hvordan du effektivt kan håndtere konflikter på arbejdspladsen.

Læs mere
Region Sjælland sender ledere på...

I Region Sjælland har godt 100 ledere på tværs af Regionen været på kursus i konflikthåndtering. Kurset har vakt stor begejstring blandt lederne, og aldrig har evalueringerne scoret så højt.

Læs mere
Kundecase
Lær at møde og opløse konflikter

Kurset i konflikthåndtering er et praktisk kursus, som træner dig i at forbedre din evne til at møde konflikter med større overblik, ro og nærvær. Du lærer at kommunikere klart, overbevisende og ligeværdigt over for konfliktens andre parter.

Læs mere
Positiv og lærerig oplevelse

Københavns Kommune, Bettina Hendriksen: ”Der var energi og drive over hele linjen, og det var en positiv og lærerig oplevelse. Jeg vil uden tvivl kunne bruge min viden til at undgå konflikter, når jeg kan fornemme at en kommunikation er ved at gå galt.”

Læs mere
Digital Forvaltning

"På kurset fik vi genopfrisket en række af de forvaltningsretlige hensyn, der skal tages på den ene side."

-Anne Skytte Thorstholm, chefkonsulent i SKAT

Læs mere
Kim Winding, Sekretariatschef, D...

“Anders Stahlschmidt havde en rigtig god effekt på sit publikum, da han underviste os i at give god feedback. Han leverede en fin performance, hvor folk sad på det yderste af stolene og var meget optagede af ham og hans budskaber”

Læs mere