Kursusbeskrivelse
Effektiv håndtering af konflikter
På dette kursus i konflikthåndtering og problemløsning lærer du at identificere forskellige konflikttyper og hvordan du/I kommer styrket ud af de uundgåelige konflikter.
Håndter det uhåndterbare
I den intense verden vi lever i, er det umuligt at udgå konflikter eller problemer. Uanset hvordan vores organisationer ser ud, og hvilke mennesker vi arbejder sammen med, vil der altid opstå udfordringer. Det kan eksplodere i nuet eller bygges op over år og måden, hvorpå de håndteres har stor indflydelse på virksomhedens daglige effektivitet og samlede arbejdsmiljø.
Med den nødvendige viden om konflikthåndtering og problemløsning vil deltagerne på dette kursus lære at identificere og forstå de forskellige konflikttyper. Det vil betyde, at potentielle konflikter gribes i opløbet, og at de uundgåelige konflikter løses mere gnidningsfrit. En god konflikthåndtering og problemløsning bliver med det samme en stor fordel for hele organisationen.
Indhold og undervisning på kurset
På kurset i konflikthåndtering og problemløsning, vil du bl.a. komme omkring følgende emner:
- Konfliktens potentiale og udfordringer
- Konflikttrappen
- Konflikthåndteringsstile
- Tillid – den nødvendige forudsætning
- Din egen rolle i konflikten
- Kommunikation og konfliktløsning
- Strategier til forebyggelse af konflikter
- Din personlige handlingsplan
Kursusform
Kurset består af en blanding af teoretiske oplæg fra instruktøren og praktiske øvelser, der skal sikre indlæring og implementering. Instruktøren vil, endvidere, trække på deltagernes erfaringer fra dagligdagen og inddrage eksempler herfra.
Kurset afholdes som eksternatkursus over 2 dage.
Lyt til vores podcast her
Målgruppe
Kurset Konflikthåndtering & Problemløsning henvender sig til alle som i arbejdet med kunder, kolleger eller andre interessenter oplever tilspidsede situationer, der kan udvikle sig til en konflikt.
Udbytte
Dit udbytte af kurset
Som deltager på kurset Konflikthåndtering & Problemløsning bliver du i stand til at:
- Identificere en potentiel konflikt, før den udvikler sig
- Håndtere en konflikt, som allerede er i gang
- Bruge konflikter positivt, så de biddrager til udviklingen i virksomheden
- Kommunikere konstruktivt og effektivt – også i tilspidsede situationer
Virksomhedens udbytte
Din virksomhed vil få en medarbejder, der:
- Forstår at håndtere uoverensstemmelser på en positiv og konstruktiv måde
- Er med til at øge effektiviteten i både kommunikation og opgaveløsning
- Bidrager aktivt til et godt arbejdsmiljø ved at kunne forebygge konflikter
Hvorfor vælge TACK International?
98% deltagertilfredshed
Fokus på værdi i kursistens hverdag
+60 års erfaring med træning og uddannelse
Om udbyderen

Har du brug for at styrke dine egne eller medarbejderes kompetencer inden for Salg, Ledelse, Personlig udvikling eller Back Office & Telefon kan du hos TACK vælge mellem en bred vifte af åbne kurser eller få skræddersyet et forløb, som...
Få information
Kontaktinfo
TACK International
Udfyld formularen for mere information om Konflikthåndtering & Problemløsning