Vis finduddannelse.dk som: Mobile
Viser 1-20 af 139

Dine muligheder er mange med en marketing uddannelse

Markedsføring - eller marketing - i en organisation kan groft beskrives som de aktiviteter, man udfører for at tiltrække kunder til det produkt eller den service, man udbyder. Kort sagt - at blive set på markedet. Markedsføring er derfor en uundværlig del af enhver virksomhed.

Modsat branding eller reklame, som til tider forveksles med markedsføring, omfatter markedsføring hele processen fra identificering af kundernes behov til virksomheden har mødt dette behov med deres produkter eller ydelser. Lidt forenklet kan man sige, at markedsføring er alt det, virksomheden gør, for at finde sine kunder og beholde dem. 

Tag en marketing uddannelse og få efterspurgte

Målet med markedsføring er for de fleste virksomheder at skabe vækst eller i det mindste beholde en markedsposition. Det professionelle arbejde med at finde nye kunder samtidig med, at tidligere kunder forbliver kunder er centralt inden for marketing. For at skabe vækst og resultater udarbejder man i virksomheden typisk en markedsføringsplan, hvor viden og idéer spiller sammen med strategi og taktik.

Med en marketing uddannelse bliver du netop klædt på til at arbejde professionelt med at tiltrække kunder til virksomheden. Der findes imidlertid mange måder, hvorpå du kan arbejde med dette. Vi vil kort gennemgå en række af de mest populære retninger nedenfor.

Tip: Se vores marketing guide og få inspiration til din karriere

Salg og markedsføring

På uddannelser, der omhandler salg og markedsføring arbejder du typisk direkte med kundehåndtering og salgsprocesser. Marketingformen kaldes også direct marketing og er nok kendt som den mere traditionelle form for markedsføring. Den er en central og vital del af stort set alle virksomheder.

Du vil efter endt marketing uddannelse kunne bruge redskaber til f.eks:

  • Markedsanalyse
  • Markedsføringsstrategi og salgsstrategi
  • Konkurrentanalyse
  • Kundebehov
  • Udbud og efterspørgsel
  • Salgsstyring

Vil du være med til at skabe en succesfuld virksomhed - offentlig som privat? Så er en uddannelse inden for salg og markedsføring noget for dig! Tjek vores oversigt over kurser i salg og markedsføring her.

Digital marketing

Det er svært at komme uden om digital markedsføring i dag, da stort set alle virksomheder kommunikerer til deres målgruppe/r på nettet. Digital marketing er i konstant udvikling, og brænder du for at blive klogere på marketingfaget, er kompetencer inden for denne del nærmest uundværligt.

Online marketing omfatter bl.a:

  • SEO (Search Engine Optimization)
  • SEM (Search Engine Marketing), f.eks AdWords
  • Sociale medier, f.eks. Facebook, LinkedIn og Instagram
  • Content marketing, f.eks. blogindlæg og interviews
  • E-mail marketing, f.eks. nyhedsbreve og direct mails
  • E-handel

Områderne overlapper hinanden, og listen er langt fra udtømmende. Samlet kan man dog sige, at online marketing åbner op for målrettet og vedkommende markedsføring til målgruppen. Netop målbarheden og fleksibiliteten ved marketing på nettet er nogle af de primære grunde til, at området er så populært.

Overvejer du at tage en marketing uddannelse med fokus på digital markedsføring, så tag et kig på vores liste over uddannelse og kurser inden for online marketing.

Reklame

Du kender sikkert til masser af både gode og mindre gode reklamer. Der findes et utal af opskrifter på en reklame, og det er nærmest kun din egen kreativitet, der sætter grænserne. Finder du arbejdet med reklame interessant, så bør du opkvalificere dine kompetencer på området. 

En marketing uddannelse med fokus på reklame kan gøre dig klogere på bl.a:

  • Reklamekampagner med effekt
  • Målgruppeanalyse
  • Processen bag udvikling af en reklamekampagne
  • Præsentation af kampagnen til kunden
  • Måling på kampagnens performance

Der er stor konkurrence i reklamebranchen, og modtagerne er blevet mere kritiske i takt med den massive informationsstrøm, de i stigende grad bliver udsat for. Derfor er en uddannelse på området værdifuld, da den kan hjælpe dig med at skille dig ud i branchen.

Se også: Kurser i B2B marketing og Kurser i markedsføringsloven

Sådan kommer du videre

Find et kursus, du er interesseret i


Send en forespørgsel


Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen

Underkategorier
Ønskeliste
Kundecase
Julian Johansen - Brand Manager,...

"Jeg havde ikke været lang tid på uddannelsen, før min chef og jeg havde en snak. Der fortalte han mig, at han var imponeret over, hvordan jeg allerede havde forandret mig og kunne nogle nye ting".

Kundecase
Tanya Løvschall, administrativ m...

”I Open Learning Center har der hele tiden været en underviser, jeg har kunnet spørge, og de er både engagerede og gode til at sætte sig ind i mit undervisningsbehov.”

Læs mere
David Møller Vakili, kursist

"Jeg er glad for både kurset og for vores underviser, Henrik. Han er god til at holde emnerne på et niveau, så alle kan være med. Vi er en blandet flok kursister. Nogle har siddet med regnskab i mange år og skal have det repeteret. Nogle har mindre erfaring, og så er der dem, der er helt nye. Men alle får noget ud af det."

Læs mere
Henrik Jørgensen, Department Man...

”Det er så fedt at komme til eksamen i et emne, man selv har valgt. Man er selvfølgelig nervøs, fordi man er så engageret i den enkelte case, men når man så kommer i gang, forsvinder nerverne, og det bliver en rigtig hyggelig oplevelse". 

Læs mere