Viser 1-3 af 3
Sådan sorterer vi søgeresultater
Vil du vide mere om, hvordan vi sorterer vores resultater? Læs mere om, hvordan vi rangerer uddannelser i søgeresultaterne.
Viser 1-3 af 3

Markedsføringsloven

Få en praktisk tilgang til markedsføring

Når du beskæftiger dig med markedsføring og har ansvaret for at tilrettelægge og gennemføre marketingskampagner- og tiltag, er du nødt til at forholde dig til en række etiske- og lovmæssige forhold. Når du fx udarbejder med kampagner, opstår der typisk en række af spørgsmål og overvejelser, og her er det vigtigt, at du har et godt kendskab til reglerne i markedsføringsloven. Sådan bliver du sikker på, at du styrer uden om faldgrupperne og undgår at bryde med etiske dilemmaer. 

Med et kursus i markedsføringsloven får du viden om og redskaber til, hvordan du kan udnytte mulighederne korrekt og navigere i den digitale verden, når du udarbejder og gennemfører markedsføringskampagner eller på anden vis beskæftiger dig med marketing. 

Hvad er dit udbytte med et kursus i markedsføringsloven?

Med et kursus i markedsføringsloven får du en praktisk tilgang til marketing og et bredt kendskab til de regler og vilkår, der gør sig gældende, når du beskæftiger dig med marketing. Særligt får du indblik i de nyeste regler, herunder persondataforordningen med dens markant forhøjede bøder, som du må ikke overse.

Kort og godt bliver du indført i lovlig og ulovlig markedsføring, så du undgår at bryde med regler og faldgrupper og bedre kan navigere i den digitale verden. 

På et kursus i markedsføringsloven lærer du konkret at:

  • Identificere dine forretningsmuligheder i forhold til de lovmæssige regler
  • Vurdere grænserne, så du undgår at udsætte virksomheden for risici, dårlig medieomtale og bøder  
  • Undgå faldgruber som sammenlignende reklame, vildledning og skjult reklame
  • Bruge kundeoplysninger korrekt i henhold til persondataforordningen
  • Navigere i den digitale verden og udnytte digitale muligheder
  • Være opmærksom på mulige digitale og etiske krænkelser.

Kursets indhold 

Med et kursus i markedsføringsloven bliver du fx bekendt med og undervist i: 

  • Hvad er god/dårlig markedsføringsetik?
  • Hvilke regler gælder særligt i forhold til besparelsesudsagn/prismarkedsføring? 
  • Hvad skal du være opmærksom på i forhold til skjult reklame fx. ved brug af bloggere, influencere, sociale medier og apps?
  • Hvilke regler gælder i forhold til permission marketing?
  • Hvordan skal du formulere en samtykketekst?
  • Hvilke særlige forpligtelser gælder i forhold til persondataforordningen, og hvordan må du bruge personoplysninger i markedsføring? 
  • Hvad skal du være opmærksom på, når du markedsfører præmiekonkurrencer?
  • Hvad er dine risici ved en kampagneudarbejdelse, og hvilke sanktioner kan du møde? Du får indblik i blandt andet bevissikring, forbud, erstatning og Forbrugerombudsmandens rolle. 
  • Hvilke informationer og materiale må du anvende frit fra internettet?

Kurserne i markedsføringsloven er typisk baseret på praktiske eksempler og cases, så du får et grundigt indblik i grænserne for lovlig/ulovlig markedsføring.

Hvem henvender kurset sig til?

Kurset henvender sig til medarbejdere, der beskæftiger sig markedsføring, kommunikation og reklame i en virksomhed eller organisation. Det kan også være, at du arbejder som virksomhedsjurist eller advokat og gerne vil have en praktisk indføring til området. 

Der er ingen forudsætninger for, at du kan deltage på kurset, og det betyder, at du kan tilmelde dig uanset din uddannelsesmæssige baggrund. 

Ønskeliste
Sådan kommer du videre

Find et kursus, du er interesseret i


Send en forespørgsel


Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen