Vis finduddannelse.dk som: Mobile

Microsoft Dynamics 365 for Field Service [MB-240]

Teknologisk Institut
Startdatoer
Århus
02-09-2020  
16.499 DKK
14-12-2020  
16.499 DKK
Taastrup
19-10-2020  
16.499 DKK

Hvorfor vælge Teknologisk Institut?

+110 års erfaring med kurser og uddannelse

+17.000 kursusdeltagere om året

4,4 ud af 5 stjerner i kundetilfredshed

Kursusbeskrivelse

Dette kursus giver dig det helt store overblik over Dynamics 365 Field Service og de vigtigste komponenter, så du kan designe, implementere og konfigurere effektive løsninger, levere og eksekvere ordre samt planlægge ressourcer til gavn for jeres forretning og kunder. Med Field Service får I en række værktøjer, der hjælper organisationen med hurtig og effektiv identificering, planlægning, administration af arbejdsbelastning for mobile arbejdere og levering af produkter og ydelser.

Dette 3-dages kursus er sammensat af følgende kurser:

  • Configuring Dynamics 365 for Field Service [MB-240T01]
  • Work order and delivery execution for Dynamics 365 for Field Service [MB-240T02]
  • Universal Resource Scheduling for Dynamics 365 for Field Service [MB-240T03]

Forudsætninger

Du forventes at have et grundlæggende kendskab til Dynamics 365 og dets funktionaliteter.

Deltagerprofil

Dette kursus er for dig, som vil lære om modulet Field Service og dets funktionaliteter.

Kurset er rettet mod rollen Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement functional consultant.

Udbytte

  • Identificer nøglekomponenter til implementering og planlægning
  • Definering af produkter og ydelser, der skal leveres til kunder
  • Bestem, hvilke ressourcer der skal bruges
  • Konfigurer systemet til at understøtte ressourcebehov
  • Identificer de nøgleområder, der er involveret i en ordres livscyklus
  • Generer aftaler, der kan bruges til automatisk ordreoprettelse
  • Udnyt funktionerne til lagerstyring i Dynamics 365 for Field service
  • Opret og administrere indkøbsordrer
  • Implementer og konfigurer Field service Mobile-programmet
  • Konfigurer programmet, så planlægningsfunktionerne udnyttes bedst
  • Udnyt planlægningsfunktioner til at finde og planlægge ressourcer
  • Skræddersy applikationen, så den bedst repræsenterer organisationens behov
  • Udarbejd løsninger, der kan bruges til at planlægge enkelte eller flere ressourcer

Indhold

Configuring Dynamics 365 for Field Service
  • Module 1: Configure Field Service
    - Introduction to field service
    - Defining products and services
    - Defining tax codes
  • Module 2: Resource scheduling configuration
    - Mapping and location information
    - Configuring resource components
    - Defining account preferences
  • Module 3: Defining and configuring bookable resources
    - Defining bookable resources
    - Resource pools, crews and facilities
  • Module 4: Working with and configuring incidents
    - Creating incidents
    - Using service tasks
    - Defining products, services and skills
Work order and delivery execution for Dynamics 365 for Field Service
  • Module 1: Field Service Work Orders
    - Configure field service work orders
    - Creating work orders
    - Managing work orders
  • Module 2: Field Service Agreements
    - Using field service agreements
    - Set up bookings
    - Set up invoices
  • Module 3: Inventory and Purchasing
    - Manage customer assets
    - Manage inventory
    - Purchasing and returns
  • Module 4: Field Service Mobile
    - Field Service Mobile Application overview
    - Install and deploy Field Service Mobile Projects
    - Manage Mobile Projects
    - Deploy the Mobile client
Universal Resource Scheduling for Dynamics 365 for Field Service
  • Module 1: Universal Resource Scheduling
    - URS overview and configuration
    - Enabling entities for URS
    - Entity customization and automation considerations
  • Module 2: Managing scheduling options
    - Using the Schedule Board
    - Scheduling items
    - Rescheduling and substituting resources
    - Crew and resource pool scheduling
  • Module 3: Customizing the Schedule Board
    - Configure the schedule board
    - Create additional schedule boards
    - Leverage Dynamics 365 views with the schedule board
    - Configure schedule board queries and filters
    - Working with requirement groups
  • Module 4: Resource Scheduling Optimization
    - Resource Scheduling Optimization overview
    - Defining optimization goals
    - Defining optimization scopes
    - Defining optimization profiles

Certificering

Dette kursus er rettet mod mod eksamen MB-240 Microsoft Dynamics 365 for Field Service, som sammen med eksamen MB-200 Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement Core leder hen mod certificeringen Microsoft Certified 365 for Field Service functional Consultant Associate. Eksamen bestilles og betales særskilt.

Microsoft skriver dette om eksamen MB-240:

  • This exam measures your ability to accomplish the following technical tasks: configure field service applications; manage work orders; schedule and dispatch work orders; manage field service mobility; manage inventory and purchasing; and manage assets and agreements.
  • Candidates for this exam are Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement functional consultants with Field Service expertise. Candidates are responsible for implementing solutions that manage resources that complete the field service lifecycle.
  • Candidates implement the field service processes designed in collaboration with internal and external teams. This collaboration includes configuring the default administration areas of the Field Service application, deploying the Connected Field Service (IoT) solution and the mobile application, and implementing any additional needed customizations. Candidates are responsible for the configuration and deployment of the Field Service application in conjunction with the core customer service application.
  • Candidates must have knowledge of how to configure and customize components of the Field Service application, including configuring services, resources, characteristics, incidents, inventory integration, service agreements, resource scheduling, work orders, service tasks, field service user roles, field service settings, the Connected Field Service (IoT) solution, and configuration of the Field Service Mobile app

Læs mere om IT-certificering her.

Microsoft Software Assurance Voucher

Kurset kan betales med 3 SA vouchers.

Underviser

Undervisningen varetages af en erfaren underviser fra Teknologisk Instituts netværk bestående af branchens dygtigste undervisere.

Video

Teknologisk Instituts vigtigste opgave er at sikre, at ny viden og teknologi hurtigt kan omsættes til værdi for vores kunder i form af nye eller forbedrede produkter, materialer, processer, metoder og organisationsformer.

>> Bestil mere information

Pris

16499 DKK

Om udbyderen

Teknologisk Institut

+1000 kurser inden for bl.a. IT, projektledelse, ledelse, kommunikation, personlig udvikling mm. Teknologisk Institut har leveret uddannelse til det danske erhvervsliv siden 1906, og har derfor over 110 års erfaring med kurser og uddannelser. Hvert år deltager flere end 17.000...


Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Kontaktinfo

Teknologisk Institut

Gregersensvej 3
2630 Taastrup


Evalueringer
Denne uddannelse er ikke blevet evalueret.

Du vil måske også være interesseret i: