Vis finduddannelse.dk som: Mobile

ITIL kurser

ITIL står for Information Technology Infrastructure Library og er verdens førende tilgang til IT Service Management. ITIL anvendes af nogle af de største organisationer i verden, herunder NASA, det britiske National Health Service (NHS) og HSBC bank. En ITIL certificering er for dig, der ønsker at booste din karriere inden for IT Service Management. Læs mere om de enkelte ITIL kurser nedenfor eller send en forespørgsel direkte til udbyderen for mere information.

Styrk din professionelle faglighed og personlige udvikling med kurser og certificeringer fra DANSK IT. Hos os finder du kurser inden for bl.a. ledelse, forretningsudvikling, arkitektur og personlig udvikling. 

ITIL® Overblik
Westergaard
1 dag
3.400 DKK
København
På ITIL Overblik får dine medarbejdere en indføring i de vigtigste begreber og processer i ITIL. ITIL bliver sat i spil...
ITIL® Foundation
Westergaard
3 dage
8.700 DKK
Flere byer (2)
På ITIL Foundation lærer du din grundlæggende ABC inden for ITIL. Du lærer det fælles sprog, som anvendes af alle,...
ITIL® Practitioner
Westergaard
2 dage
6.600 DKK
København
Dette kursus giver IT-professionelle praktiske retningslinjer for, hvordan man tager ITIL best practice ind i sin IT-organisation og tilpasser den...
ITIL® Overblik
Teknologisk Institut
1 dag
3.600 DKK
Taastrup
Få viden om, hvordan ITIL® kan bidrage til bedre IT Service leverancer, bedre udnyttelse af ressourcerne, tættere dialog mellem forretningen...
ITIL® i praksis
Westergaard
3 dage
København
Konkret implementering af ITIL-processer i din egen organisation. ITIL i praksis er for IT service management specialister og IT-ledere, der...
ITIL® i praksis - Organisatorisk Forandring
Westergaard
1 dag
København
Få nye og forbedrede processer forankret i din organisation Dette kursus henvender sig til alle, der oplever, at deres processer...
ITIL® Foundation
Teknologisk Institut
3 dage
10.900 DKK
Flere byer (2)
Få den grundlæggende viden om hovedprincipperne og tankegangen bag ITIL Best Practices for IT Service Management, samt en forståelse for...
ITIL® Foundation
Teknologisk Institut
3 dage
10.900 DKK
Taastrup
Get the basic knowledge about the main principles and mindset behind ITIL Best Practise for IT Service Management, together with...
ITIL® Practitioner
Teknologisk Institut
4 dage
20.800 DKK
Flere byer (2)
På kurset får du praktiske færdigheder i ITIL®, og kurset er et oplagt valg, hvis du har deltaget på ITIL...
ITIL® Lifecycle: Service Strategy (SS)
Westergaard
3 dage
10.200 DKK
København
Hvilke it-ydelser skaber værdi for forretningen? Hvilke ydelser er der brug for i fremtiden? På dette Lifecycle kursus med dansk...
ITIL® Foundation - English
Westergaard
3 dage
København
During the ITIL Foundation training course, you will learn the basic ABC within ITIL. You will learn about the shared...
ITIL® Lifecycle: Service Transition (ST)
Westergaard
3 dage
10.200 DKK
København
Lifecycle kursus med dansk instruktør Formålet med kurset er, at give deltagerne viden og færdigheder, der gør dem i stand...
ITIL® Lifecycle: Service Design (SD)
Westergaard
3 dage
10.200 DKK
København
Kurset giver dig grundlag for at skabe stabile it-services med tilgængelighed og svartider, dermatcher forretningens behov. På kurset får du...
ITIL® Lifecycle: Service Operation (SO)
Westergaard
3 dage
10.200 DKK
København
På kurset lærer du at styre ITIL-processerne i driften for at sikre hurtig fejlløsning og effektiv vidensopsamling. Det skaber tilfredse...
ITIL® Capability: Release, Control and Validation (RCV)
Westergaard
4 dage
13.600 DKK
København
Leder du efter et ITIL® Capability: Release, Control and Validation (RCV) med DANSK kursusmateriale og dansk instruktør? På dette kursus...
ITIL® Lifecycle: Continual Service Improvement (CSI)
Westergaard
3 dage
10.200 DKK
København
På kurset lærer du, hvordan du udvikler og understøtter en forbedringskultur i din afdeling. Du får redskaber og metoder til...
ITIL® Managing Across the LifeCycle (MALC)
Westergaard
5 dage
14.000 DKK
København
Kursus med dansk instruktør På dette kursus opnår du den højeste teoretiske certificering inden for ITIL og får titel som...
ITIL® Capability: Operational Support and Analysis (OSA)
Westergaard
4 dage
13.600 DKK
København
Vil du tage ITIL® Capability: Operational Support and Analysis (OSA) med dansk instruktør, danske materialer og dansk eksamen? Her bliver du...
ITIL® Capability: Planning, Protection and Optimization (PPO)
Westergaard
4 dage
13.600 DKK
København
På kurset lærer du at definere processer, roller og funktioner, så du kan levere driftssikre og robuste services. Du lærer...
ITIL® Capability: Service Offerings and Agreements (SOA)
Westergaard
4 dage
13.600 DKK
København
Leder du efter ITIL® Capability: Service Offerings and Agreements (SOA) med dansk kursusmateriale, eksamen og instruktør? På dette kursus får...
Information Security ISO/IEC 27002
DANSK IT
2 dage
16.300 DKK
Flere byer (2)
Med afsæt i informationssikkerhed via informationssikkerhedsstandarden ISO27001 får du retningslinjer for, og eksempler på, hvilke tiltag du kan benytte i...
SIAM® - Service Integration and Management Foundation
Westergaard
3 dage
10.200 DKK
København
Services indkøbes i stigende grad fra et netværk af forskellige leverandører, og i takt hermed vokser udfordringerne med at få...
E-learning
ITIL® Foundation e-learning
Westergaard
18 timer
5.900 DKK
Fjernundervisning
Westergaard tilbyder ITIL e-learning i samarbejde med ITPreneurs, der udvikler e-learning produkter af særdeles høj kvalitet. E-learning er et supplement...
Online kursus: ITIL® 2011 Edition Overview
Teknologisk Institut
365 dage
2.200 DKK
Fjernundervisning
Bliv introduceret til ITIL, få forståelse for, hvordan din organisation kan høste udbyttet af metoderne, og få indsigt i de...
Webinar
Gratis webinar: ITIL® Practitioner
Teknologisk Institut
1 dag
0 DKK
Fjernundervisning
Deltag i dette gratis webinar, hvor vi gennemgår den nye ITIL® publikation 'ITIL® Practitioner' og giver en forsmag på det...
Gratis webinar: ITIL® - info og overblik
Teknologisk Institut
1 dag
0 DKK
Fjernundervisning
Deltag på et gratis webinar om ITIL®, og få et indblik i, hvorfor det er verdens eneste anerkendte Best Practise...
  • = Videopræsentation tilknyttet denne udbyder/uddannelse
Viser 1-26 af 26
 

ITIL - Technology Infrastructure Library

Kurser i ITIL koncentrerer sig om specialiserede principper, der anvendes til at styre og strømline it-infrastruktur og samtidig udnytte Best Practice principper for identifikation og gennemførelse af dokumentation.

Du finder her kurser i ITIL fra introduktions-niveau (Foundation) til deciderede ekspertkurser.

ITIL er det førende IT Service Manegement regelsæt i verden, og giver it-virksomheder en "god skik" (best practice) metode til at optimere deres samlede service-formåen, og tilvejebringer desuden branchen et fælles begrebsapparat. Det er muligt via kurserne at opnå certificering i de forskellige niveauer af ITIL, hvilket igen kan føre til en karriere inden for IT Service Manegement.

Efter endt deltagelse på et af foundation kurserne i ITIL vil deltagerne bl.a. opnå forståelse for følgende:

  • Hvordan ITIL bruges i forbindelse med IT Service Manegement
  • Hvordan ITIL implementeres i it-virksomhedens drift
  • Hvordan ITIL kan bruges til at maksimere fordele og minimere risici
  • Hvordan strukturen i ITILs bibliotek fungerer (ITIL er en forkortelse for "Information Technology Infrastructure Library")
  • Hvordan ITIL principperne anvendes i den daglige praksis


Efter endt deltagelse og certificering i Foundation niveauet er det som nævnt muligt at fortsætte på ekspertkurserne.

ITILs historie

ITIL opstod som resultat af ressourcespild i det offentlige i England tilbage i 80'erne. Den daværende regering bad derfor den statslige styrelse CCTA om at udvikle en best practice metode til effektiv og økonomisk ansvarlig brug af bl.a. it-ressourcer.

Senere implementerede hollandske firmaer metoden, og på baggrund af også deres erfaringer udviklede CCTA i 1999 i samarbejde med det uafhængige brugerforum itSMF en ny version af ITIL.

Den seneste version ITIL v3 er fra 2007, og ITIL er nu den mest anvendte IT Service Management praksis på verdensplan, som også bruges af de nogle af de største organisationer i verden.