Filtrer efter
Markedsføring
Diplomuddannelser
By
Uddannelsesform
Vis alle filtre
Viser 1-14 af 14
Annoncer

Populære steder

Reportager indenfor Markedsføring

Hvad er en diplomuddannelse?  

Diplomuddannelse er en meget anerkendt uddannelsestype, der er på niveau med en bachelor- eller professionsbacheloruddannelse. Uddannelsen henvender sig til personer med eksisterende faglighed inden for en specifik branche, som ønsker at bygge videre på sin faglige viden og styrke sine kompetencer.  

En diplomuddannelse består af 5 til 6 moduler og afsluttes med et afgangsprojekt, og du vælger selv, hvor mange moduler du følger ad gangen. På den måde bliver det muligt for dig selv at tilrettelægge din uddannelse, så den er tilpasset din hverdag.  

Når du tager en diplomuddannelse er pointen at du læser samtidig med at du arbejder, hvilket betyder at uddannelsen oftest tages på deltid på op til tre år, men du kan også vælge at tage fuldtid og gennemføre uddannelsen på et år.   

På finduddannelse.dk kan du finde lige den diplomuddannelse, der passer til dig og dine behov. Ovenfor har vi samlet en liste over diplomuddannelser i markedsføring, som alle er forskellige, men har det tilfælles, at de styrker dine faglige kompetencer inden for faget.   


Dine muligheder med en diplomuddannelse i markedsføring

Med en diplomuddannelse inden for markedsføring får du en stærk teoretisk og faglig værktøjskasse, når du skal løse komplekse markedsføringsopgaver. Du bliver en medarbejder, der bidrager til din virksomheds salg- og markedsføringsafdeling og opnår kompetencer til at kunne positionere dig til en karriere på den nationale såvel som internationale scene for handel og markedsføring. 

Du arbejder formegentlig allerede i en salgsafdeling og ønsker at tage dine kompetencer til et højere niveau. Med en diplomuddannelse bliver du særligt eftertragtet for arbejdsgivere, og kan blandt andet komme i arbejde inden for handels- produktions og servicevirksomheder. 

Du får en bred værktøjskasse i markedsføring

Du lærer blandt andet at arbejde analytisk med virksomhedens strategiske situation, og hvordan du skaber den bedste udvikling af virksomhedens markedsføringsstrategi. 

Du kan blandt andet få viden inden for følgende emner:  

  • Strategiske markedsføringsmetoder
  • Løsningsmodeller
  • Kundeanalyser og forretningskoncepter
  • Forretningsudvikling og innovationsledelse
  • Branche- og konkurrentanalyser

Du får et dybdegående kendskab til salg- og markedsføringsstrategier og får samtidig mulighed for at afprøve dem i praksis på dit arbejde. Du kan blandt andet vælge at specialisere dig inden for digital markedsføring, hvor fokusområder er strategisk brug af sociale og digitale medier, men du kan også vælge at tage en bred diplomuddannelse, der berører flere dele af fagområdet.

Find din diplomuddannelse

Alt efter hvilket fokus og hvilke kompetencer du ønsker skal være gennemgående på din diplomuddannelse, så er du sikker på at blive klædt fagligt på til dine arbejdsopgaver. Find den rette Diplomuddannelse i markedsføring til dig blandt de uddannelser vi har samlet til dig ovenfor. 

Du kan altid kontakte udbyderen, hvis du har yderligere spørgsmål til uddannelsen.