Vis finduddannelse.dk som: Mobile

Content Marketing (diplom)

KEA - Københavns Erhvervsakademi
ca. 2 måneder
Diplomuddannelser
Hellerup, København
Startdato: 04-11-2021 - Hellerup

Content Marketing (diplom)

Få styr på Content Marketing i din virksomhed

Content is king, content marketing is the kingdom.

For at opnå succes med Content Marketing bør marketingafdelingen i højere grad sammenligne sig selv med en redaktion, hvor marketingchefen træder ind i en ny rolle som chefredaktøren, der sikrer kvalitet, historievinkling og publikumsrelevans i den redaktionelle linje i de rette kanaler og med den rette timing. 

Dit og din virksomheds udbytte

Med afsæt i cases, øvelser og teori får du bred viden om Content Marketing og lærer, hvordan du arbejder såvel strategisk som operationelt med produktion, udgivelse og distribution af digitalt indhold til private forbrugere og købscenteret i andre virksomheder.

Medarbejderen får et professionelt kendskab til håndtering af kommercielle og organisatoriske problemstillinger forbundet med Content Marketing i såvel B2B som B2C virksomheder. Samtidig bliver medarbejderen bedre i stand til at planlægge, udvikle og eksekvere Content Marketing programmer.

Indhold og form

På modulet content marketing lærer du om:

  • Introduktion til fordele og ulemper ved Content Marketing for B2C og B2B
  • Marketingafdelingens nye roller og ansvar
  • Business casen og valg af indholdsstrategi, der forankres i organisationen
  • Forstå dit publikum med 3 niveauer af kvantitativ og kvalitativ dataindsamling
  • Informationsindsamling og formidling af den gode historie
  • Fordele og ulemper ved paid media, owned media, earned media og employed media
  • Rundt om indholdskalenderen, ”guest-blogging”, ”curated content” og ”newsjacking”
  • Måling og opfølgning

Undervisningen vil foregå som holdundervisning med en kombination af teori, praktiske eksempler, cases og opgaver. Underviserne har spidskompetence på deres områder og mange års relevant brancheerfaring. Der vil desuden forekomme online inspirationsindlæg fra amerikanske opinionsdannere på området.

Faget afsluttes med en synopsis hvor du arbejder med en konkret problemstilling, gerne fra egen virksomhed. Synopsens er på tre sider og tjener som udgangspunkt for den mundtlige eksaminering.

Målgruppe

På bureau

Strateger, projektledere og indholdsproducenter, der vil ha’ en stærkere profil, den nyeste viden, samt metoder til at rådgive og støtte kunder i arbejdet med Content Marketing.

I virksomheder

Ledere og medarbejdere fra marketing-, PR-, salgs, og kommunikationsafdelinger, der gerne vil have professionel inspiration og konkrete værktøjer til at forstå, møde, udvikle og kapitalisere på den nye efterspørgselsadfærd på digitale platforme og medier. Relevant for såvel mellemstore virksomheder som store virksomheder.

Video

Optagelse

For at blive optaget på Diplom i Digital Konceptudvikling skal du opfylde et af følgende adgangskrav:

  • En relevant erhvervsakademiuddannelse, fx multimediedesigner, e-designer, datamatiker eller markedsføringsøkonom
  • En relevant akademiuddannelse
  • En relevant bachelor- eller professionsbacheloruddannelse i fx HA, økonomi og it eller en uddannelse til folkeskolelærer eller journalist

Derudover skal du have mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført uddannelse.

Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering. 

Pris

Prisen for dette modul er 9.650 kroner ekskl. moms. 

Om udbyderen

Hos KEA -  Københavns Erhvervsakademi tilbyder vi efteruddannelse på akademi- og diplomniveau. Vores uddannelser er erhvervsorienterede, og alle vores uddannelsesforløb tager udgangspunkt i din virkelighed. I undervisningen kobler vi teorien på, så du får nye perspektiver på dit arbejde og...


Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Kontaktinfo

KEA - Københavns Erhvervsakademi

Frederikkevej 8-10
2900 Hellerup


Evalueringer
Denne uddannelse er ikke blevet evalueret.