Hvorfor vælge KEA - Københavns Erhvervsakademi?
Statsanerkendte efteruddannelser med ECTS-point
Undervisere med praktisk erfaring fra erhvervslivet
Vægt på læring, du kan bruge med det samme - vi kombinerer teori og praksis
Kursusbeskrivelse
Fagmodul i Digital marketing
Arbejder du allerede nu med digital markedsføring eller ønsker du at gøre det inden for den nærmeste fremtid? Vil du lære, hvordan du målretter din digitale markedsføring til den rigtige gruppe af mennesker? Så tag et fagmodul i Digital marketing hos KEA.
Der er næppe et emne, der har fyldt mere i marketingverdenen de seneste år, end digital. Og det kommer ikke til at fylde mindre i fremtiden. Din viden om emnet er derfor væsentlig for dine karrieremuligheder og ikke mindst evnen til at tale med, når kampagnestrategien lægges. Digital Marketing kommer hele vejen rundt. Fra udviklingen af strategier til opfølgning på identificerede KPI’er.
Dit udbytte med et fagmodul i Digital marketing
Du vil få en teoretisk forståelse for digital marketing og redskaberne til at lære målgruppen og dens adfærd bedre at kende, og du lærer, hvordan du målretter din digitale markedsføring til de rigtige mennesker. Herudover så vil du også få en introduktion til de mange digitale medier – både paid, owned og earned.
Din virksomhed vil også kunne mærke effekten af dit udbytte efter et fagmodul i digital marketing. Du vender tilbage med en styrket forståelse for Digital Marketing, der fra første dag vil kunne skabe konkret værdi.
Den nye viden vil kunne inddrages i sammenhæng med optimering af lead-generering, e-handel, øget trafik, kommunikationsopgaver og digitalisering af kundeservice funktioner - både i nye projekter og som opdatering af eksisterende løsninger.
Indhold og form
Digital Marketing er en kombination af teori og praksis. Du vil få en teoretisk forståelse for digital marketing, men vi bruger mange værktøjer, der er praktisk anvendelige i din hverdag. Og så får du også en introduktion til de mange digitale medier – både paid, owned og earned.
Her er en liste over nogle af de emner og værktøjer, du bliver klogere på:
- Digital strategi
- Digital kampagneplanlægning
- Sociale medier
- Medieindkøb
- Big data/social data
- SEO (søgemaskineoptimering)
- SEM (søgeordsmarketing, Adwords)
- Retargeting, display, affiliate
- Google Analytics, test
- CRM, email marketing
Startdato
Målgruppe
På bureau: Kontaktfolk, projektledere og konceptudviklere, der vil ha’ en stærkere digital baggrund, den nyeste viden, samt metoder til samarbejde med både kolleger og kunder.
I virksomheder: Marketingansvarlige, projektledere og e-handelsansvarlige, der ønsker at skabe bedre resultater med digitale aktiviteter og gerne vil være bedre klædt på til samarbejdet med eksterne leverandører.
Adgangskrav
For at blive optaget på Diplom i Digital Konceptudvikling skal du opfylde et af følgende adgangskrav:
- En relevant erhvervsakademiuddannelse, fx multimediedesigner, e-designer, datamatiker eller markedsføringsøkonom
- En relevant akademiuddannelse
- En relevant bachelor- eller professionsbacheloruddannelse i fx HA, økonomi og it eller en uddannelse til folkeskolelærer eller journalist
Derudover skal du have mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført uddannelse.
Pris
Prisen for dette fagmodul er 9.650,00 kr. momsfri.
Video
Udtalelser
KENNETH CHRISTENSEN, NORDIC BRAND MANAGER, PPG SCANDINAVIA
Fagmodulet lærte mig, hvordan der kan måles og optimeres på initiativer, og hvordan kunden bedst ledes hen til at gøre et køb.
Få information
Hos KEA - Københavns Erhvervsakademi tilbyder vi efteruddannelse på akademi- og diplomniveau. Vores uddannelser er erhvervsorienterede, og alle vores uddannelsesforløb tager udgangspunkt i din virkelighed. I undervisningen kobler vi teorien på, så du får nye perspektiver på dit arbejde og...