Kursus i adfærdspsykologi
-
2 dage
-
Fra 8.600 DKK
-
København
-
Holdundervisning
People Management - Ledelsespsykologi
-
Flere (4)
-
Fra 22.500 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Rejs dig – Intelligent Opmærksomhed Camp
-
01-10-2025
-
Fra 27.500 DKK
-
Vejle
-
Holdundervisning
Adfærdsdesign og nudging i praksis - flyt adfærd og skab forandring
-
1 dag
-
Flere (4)
-
Fra 4.949 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Organisation og arbejdspsykologi
-
15 uger
-
Fra 10.800 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Organisationspsykologiuddannelse
-
7 dage
-
Fra 37.900 DKK
-
København
-
Holdundervisning
Diplommodul i Gruppe- og organisationspsykologi
-
Fra 11.650 DKK
-
Odense
-
Holdundervisning
Master i Ledelses- og Organisationspsykologi (LOOP)
-
4 semestre
-
Spring
-
Fra 150.000 DKK
-
Aalborg
-
Holdundervisning
Ledelse og Mennesker
-
Fall
-
Fra 13.150 DKK
-
Flere byer (3)
-
Holdundervisning, Online
Mindjuice Ledercoach Uddannelse
-
6 måneder
-
Fra 79.995 DKK
-
København
-
Holdundervisning
Akademimodul i organisation og arbejdspsykologi (Aften)
-
10 dage
-
Fra 5.450 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Akademimodul i organisation og arbejdspsykologi (Dag)
-
7 dage
-
Fra 10.150 DKK
-
Odense
-
Holdundervisning
Organisation og arbejdspsykologi (AU)
-
Fra 8.990 DKK
-
Flere byer (3)
-
Holdundervisning
1-årig uddannelse i kognitiv terapi
-
1 år
-
Fra 34.900 DKK
-
København
-
Holdundervisning
Specialistuddannelse i erhvervssexologi og coaching
-
Fra 32.500 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning, Online
2-årig specialistuddannelse i kognitiv terapi
-
2 år
-
01-08-2025
-
Fra 47.000 DKK
-
København
-
Online
4-årig kognitiv psykoterapeutuddannelse
-
4 år
-
Fra 45.650 DKK
-
København
-
Holdundervisning
Diplommodul i Organisationspsykologi - udvikling og omstilling
-
8 uger
-
Fra 9.000 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Lær din målgruppe at kende med adfærdspsykologi
Forbrugere ved oftest ikke hvad de føler, de fortæller os ikke hvad de ved, de gør ikke det de siger. Af sammen grund har traditionelle markedsundersøgelser og analyser begrænsninger, når man prøver at afkode forbrugsvaner. Det er her adfærdspsykologi kommer ind i billedet.
Mennesker er ikke rationelle, vi laver fejl, handler i modstrid med vores egne interesser, men i bund og grund er vi ret forudsigelige. Adfærdspsykologiens forskning har kortlagt handlemønstre vi kontant laver som menneske, og som kan bruges I din kommunikation.
Ved at tilpasse din kommunikation og dit salgsmateriale til den måde som mennesker tænker og beslutter på, kan du øge effekten af dine budskaber og dermed dit salg.
Adfærdspsykologi for begyndere
Adfærdspsykologi handler i et vist omfang om, hvordan vi kan manipulere mennesker til at handle på en bestemt måde. Men det handler om, hvordan man får mennesker til at handle i overensstemmelse med deres egne intentioner.
Det er bevist at vores adfærd påvirkes af de input vi modtager fra vores omgivelser, og egentlig så omfatter adfærd hele vores virkelighed. Alle mennesker er dog ikke ens, og reagere derfor heller ikke ens. Derfor kan man ikke altid sige A, derfor B, men adfærdspsykologi kan alligevel give os en indikation af, hvor mennesket er på vej hen.
Der findes ikke en færdig opskrift på, hvordan du skal kommunikere for at udløse en bestemt adfærd, men at give et indblik i hvordan adfærdspsykologi påvirker vores adfærd.
Adfærdspsykologi har generelt rødder i rigtig mange fagligheder, bl.a. økonomi, psykologi og sociologi.
Hvorfor tage et adfærdspsykologi kursus
Vil du lærer hvordan du får kunden til at vælge dit produkt? Ved du hvordan du får dem til at ændre adfærd? Har du styr på hvilke psykologiske kneb du skal bruge, når du henvender dig til dine kunder – og hvilke håndtag du skal bruge, for at få dem til at gå din vej?
På et adfærdspsykologi kursus lærer du, hvordan du udnytter adfærdspsykologiske elementer til at skabe effektive kampagner. Du finder ud af, hvordan du kan øge din målgruppes motivation, fjerne deres barriere og finde deres følelsesmæssige triggers, så de handler positivt på dine tilbud.
På et kursus i adfærdspsykologi lærer du fx om de fire psykologiske stadier: Hvordan skaber du opmærksomhed? Hvordan skaber du tillid? Hvordan fjerner du evt. ulemper for målgruppen? Hvordan bliver ”den rigtige ” handling tydelig for din målgruppe?, hvordan du ændre målgruppens valg, hvordan du skaber en god kundeoplevelse, hvilke sociale faktorer du kan udnytte mv.
Hvor kommer adfærdspsykologi fra?
Adfærdspsykologi er generelt kendt inden for det psykologiske felt, hvor den er udsprunget af behaviorismen, hvis område arbejdede med direkte observerbar adfærd.
Behaviorismen er oprindeligt fra USA, hvor forskeren Edward L. Thorndike fandt ud af princippet om belønning, og dennes betydning for adfærd.
I nyere tid er det især buzzwords som nudging, der er blevet stort inden for adfærdspsykologien. Et begreb der stammer fra 2008, og en bog af adfærdsøkonomen Richard Thaler. Nudging dækker over en hypotese om, at en lang række udfordringer som fedme og madspil, udspringer fra samfundsmæssige bias.