Vis finduddannelse.dk som: Mobile

Digital kommunikation - god dialog på digitale kanaler og sociale medier

Teknologisk Institut
Startdatoer
Århus
13-06-2019  
4.999 DKK
Taastrup
18-09-2019  
4.999 DKK
27-11-2019  
4.999 DKK

Kursusbeskrivelse

Et kursus i digital kommunikation, der styrker dine kommunikative færdigheder og gør dig bedre til at kommunikere i den digitale verden.

Når vi kommunikerer på de digitale og sociale medier, er sproget og tonen anderledes, og vi kan ikke altid regne med modtagerens fulde opmærksomhed. Dialogen er tit i en kortere og mere direkte form – og hvor går egentlig grænsen for smileys i kommunikationen med kunder og kolleger? Vi er nødt til at lære at spille med på den digitale verdens vilkår.

På kurset i Digital kommunikation tager vi udgangspunkt i den retoriske teori om overbevisende skriftlig kommunikation og tager teorien med ind i den fragmenterede og hurtige digitale verden.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til dig, der dagligt er i kontakt med kunder, samarbejdspartnere, kolleger og andre via forskellige digitale medier (mail, chat, video, Facebook, LinkedIn). Du har en grundlæggende erfaring med kommunikation og vil gerne blive skarpere på at kommunikere i den digitale verden.

Udbytte

  • Få forståelse for, hvad der kendetegner digital kommunikation – og hvilke krav det stiller
  • Bliv skarp til at afkode, hvordan du tilpasser din kommunikation til din digitale modtager
  • Netetikette – hvad kan man tillade sig, og hvad kan man ikke?
  • Klar tale – få redskaber til at formulere dig godt og præcist til en given målgruppe
  • Lær at overbevise via digitale medier ved at tale til både fornuft og følelse

Indhold

  • Kommunikationssituationen: Få redskaber til at tage højde for sammenhængen mellem afsender, modtager, emne og kontekst
  • Er klarhed og præcision også mest hensigtsmæssigt i digital kommunikation?
  • Den digitale målgruppe: Hvem skriver man til via digitale platforme?
  • Den digitale adfærd: Hvordan gebærder vi os på nettet, og hvad betyder det for kommunikationen?
  • Fakta, følelser og troværdighed i digital kontekst: Hvordan overbeviser man i den digitale verden?
  • At formulere: Hvad der kendetegner det gode sprog i skriftlig, elektronisk kommunikation

Form

Kurset vil være en kombination af oplæg, diskussioner og øvelser, og vi vil bruge cases fra deltagernes hverdag, så læringen fra kurset bliver så virkelighedsnær som muligt. Undervejs arbejder deltagerne med konkrete tekster fra deres egen verden. Både underviser og øvrige deltagere vil give feedback på teksterne. Medbring gerne 2 tekster fra dit arbejde, som vi sammen kan analysere og tilpasse til den digitale verden og din målgruppe.

Underviser

Marie-Louise Thorsen beskæftiger sig til daglig med kommunikation og analyse på sociale og digitale platforme. Hun er uddannet retoriker, faglig formidler og kommunikationsrådgiver og arbejder med SMV'er, faglige organisationer og interesseorganisationer. Marie-Louise skriver også for bl.a. Kommunikationsforum og Projekt:Magasinet.

Video

Teknologisk Instituts vigtigste opgave er at sikre, at ny viden og teknologi hurtigt kan omsættes til værdi for vores kunder i form af nye eller forbedrede produkter, materialer, processer, metoder og organisationsformer.

>> Bestil mere information

Pris

Om udbyderen

Teknologisk Institut

Kurser i IT, Projektledelse, Ledelse, Energi, HR m.m

- Teknologisk Institut er det naturlige valg af kursusudbyder Teknologisk Institut har leveret uddannelse til det danske erhvervsliv siden 1906, og har derfor over 100 års erfaring med kurser og uddannelser. Hvert år deltager flere end 15.000 personer på Teknologisk...


Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Få information

 

Kontaktinfo

Teknologisk Institut

Gregersensvej 3
2630 Taastrup


Få information

Udfyld formularen for mere information om Digital kommunikation - god dialog på digitale kanaler og sociale medier

Tilmeld dig vores nyhedsbrev!
Evalueringer
Denne uddannelse er ikke blevet evalueret.