SoMe Manager
-
Kursus
-
2 dage
-
Fra 6.995 DKK
-
Flere byer (4)
-
Holdundervisning, Online
SoMe - Anvendelse af sociale medier
-
AMU - Arbejdsmarkedsuddannelser
-
3 dage
-
Fra 402 DKK
-
Hillerød
-
Holdundervisning
SoMe Manager
-
Kursus
-
2 dage
-
Fra 6.995 DKK
-
Flere byer (4)
-
Holdundervisning, Online
Sociale medier
-
Kursus
-
16 dage
-
Fra 24.400 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Sociale medier (AU)
-
Akademiuddannelser
-
Fra 6.160 DKK
-
København
-
Holdundervisning
Online Social Media Manager kursus
-
Kursus
-
2 dage
-
Fra 5.995 DKK
-
Online
-
Online
Sociale medier
-
Akademiuddannelser
-
8 uger
-
Fra 10.000 DKK
-
Esbjerg
-
Holdundervisning
Social Media Manager
-
AMU - Arbejdsmarkedsuddannelser
-
10 dage
-
Fra 6.171 DKK
-
Kolding
-
Holdundervisning
Sociale Medier (AU)
-
Akademiuddannelser
-
10 uger
-
Hellerup
-
Holdundervisning
Sociale medier som kommunikationskanal i detail
-
AMU - Arbejdsmarkedsuddannelser
-
1 dag
-
Fra 128 DKK
-
Flere byer (6)Online, København, Køge, Næstved, Roskilde, Slagelse,
-
Holdundervisning, Online
Akademimodul i Sociale medier
-
Akademiuddannelser
-
Fra 10.150 DKK
-
Odense
-
Holdundervisning
Anvendelse af sociale medier i virksomheden
-
AMU - Arbejdsmarkedsuddannelser
-
3 dage
-
Fra 384 DKK
-
Online
-
Online
Kursus i Markedsføring
-
Kursus
-
2 dage
-
Fra 6.499 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning, Online
Grundkursus i Markedsføring
-
Kursus
-
5 dage
-
Fra 9.900 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning, Online
Branding i praksis
-
Akademiuddannelser
-
Fra 4.500 DKK
-
Hellerup
-
Holdundervisning
Digital mediestrategi
-
Kursus
-
Fra 5.750 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Digital Marketing Manager
-
Kursus
-
8 dage
-
Fra 19.995 DKK
-
Flere byer (3)
-
Holdundervisning
Akademiuddannelse i Kommunikation og formidling
-
Akademiuddannelser
-
Esbjerg
-
Holdundervisning
Premiere Rush Fast Track
-
Kursus
-
1 dag
-
København
-
Holdundervisning
Bliv ekspert i sociale medier
Næsten to tredjedele af den danske befolkning har en profil på Facebook, og ca. halvt så mange har en LinkedIn profil. Disse tal peger utvetydigt på, at sociale medier har vundet alvorligt indpas hos danskerne – og resten af verden – og det er helt sikkert, at de er kommet for at blive.
Derfor er det også yderst vigtigt, at medarbejdere – især kommunikationsmedarbejdere – kan deres kram, når det kommer til sociale medier. Det er der heldigvis råd for, og der er adskillige private udbydere, som tilbyder korte såvel som langvarige kurser, der passer både til erfarne kommunikationsmedarbejdere, eller dem som er helt nye på markedet.
Du kan også tage en hel uddannelse på universitetet, erhvervsakademiet eller handelshøjskolen som næsten udelukkende kan dreje sig om sociale medier, hvis det er det, du ønsker.
Kursus i sociale medier
Hvis du beslutter at tage et kursus i sociale medier, vil du gennemgå teoretiske såvel som praktiske aspekter i brugen af de forskellige platforme som del af din virksomheds kommunikationsstrategi. Ofte vil du blive introduceret til de forskellige medier og undervist i deres fordele og ulemper, ligesom at du vil få indblik i, hvordan man målretter og måler en SoMe-kampagne. Alt afhængig af hvilket perspektiv på sociale medier, uddannelsen er rettet mod, kan du lære mere om grafiske hjælpemidler, annoncering på diverse platforme, organisatoriske udfordringer samt få indblik i strategi, drift og monitorering.
Ønsker du at lære mere om krisekommunikation på sociale medier? Læs om krisekommunikation her.
SoMe Management
Social Media Management har mange grænseflader. De vigtigste områder kan måske brydes ned til udformningen af:
- Strategi
- Content
- Kampagne/Kanaler
- Effektmåling
- KPIer
Først kortlægges virksomhedens strategi: Hvem er vi, hvad ønsker vi at opnå, hvilken vej tager vi for at komme derhen?
Hernæst ser man nærmere på målgruppen. Du prøver at konkretisere denne: Hvordan er den sammensat geo- og demografisk, hvilke personaer kan den koges ned til?
Du overvejer kanaler, der tilgodeser målgruppen - og udtænker kampagner.
Udvikling af kampagner kræver indhold, eller content. Arbejdet med content tager dig igennem faser bestående af: Research, planlægning, outreach, partnervalg. Fra starten er det vigtigt du har løbende optimering med in mente.
Hvilke content typer passer til målgruppen, er forenelige med jeres strategi – og bidrager til mål for både kampagne og virksomheden overordnet set? Sagt på en anden måde SoMe kampagnens KPIer skal lede direkte ind i virksomhedens strategiske og økonomiske mål.
Uddannelser og kurser
Her på siden gennemgår vi uddannelser og kurser i sociale medier, så du kan skabe dig et overblik samt danne dig indtryk af, hvilken der passer dig bedst.
1-2 dages kurser:
Hvis du gerne vil blive bedre til et enkelt område inden for sociale medier, så kan du starte med at tage et 1- eller 2-dags kursus i emner såsom Big Data, Facebook administration, Infografikker, Content Marketing, Digital Marketing, Digitalt Lederskab, Google Analytics, Snapchat osv.
5-30 dages kurser:
Hvis du gerne vil gå lidt mere i dybden med et eller flere emner inden for sociale medier, kan det være fordelagtigt at tage et kursus, som varer 3, 4 eller 5 dage eller helt op til 30 dage. Her er der virkelig mulighed for at vælge et kursus, som er skræddersyet til dine behov. Du kan vælge at uddanne dig inden for præcis det emne, du ønsker, og også vælge den længde og beliggenhed, der passer dig og din hverdag.
Diplomuddannelse og Akademiuddannelser:
Har du i forvejen erfaring inden for emner, der relaterer sig til sociale medier og anden digital markedsføring, så kan du tage en diplomuddannelse for at forbedre både dine kompetencer og dit CV. På en diplomuddannelse har du ofte en eller to undervisningsdage i træk og derefter 3-4 uger, som du delvist skal bruge på at forberede dig til næste undervisningsgang og passe dit normale arbejde. Disse typer af uddannelser strækker sig som oftest over to til tre år og er erhvervsrettede videregående uddannelser, som er rettet mod dem, de har været på arbejdsmarkedet i minimum 2 år.
Længere videregående uddannelser:
Hvis du ønsker at blive SoMe-ekspert og gerne vil starte på en universitetsuddannelse, har du rigtig mange gode muligheder alt afhængig af, hvor i landet du vil studere, og om du vil læse på handelshøjskole eller universitetet.
FAQ
-
Hvad indebærer et kursus i sociale medier?
Et kursus i sociale medier kan dække over mange ting da det er bredt område afhængigt af kursets målgruppe og fokusområder. F.eks. kan et kursus i sociale medier indebære afdækning af de grundlæggende principper i arbejdet med sociale medier. Kurset kan også have fokus på annoncering, altså hvordan man opretter og optimerer annoncer og analyserer resultaterne.
-
Hvem bør tage et kursus i sociale medier?
Et kursus i sociale medier kan være særligt relevant som studerende eller som marketing- og kommunikationsansat i en virksomhed. Derudover kan et kursus i sociale medier også være relevant som influencer hvor store dele af arbejdet foregår på forskellige platforme. Generelt set er det dog alle, der ønsker at lære mere om at bruge sociale medier strategisk tage et kursus i sociale medier.
Find et kursus, du er interesseret i
Send en forespørgsel
Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen

"Faget statistik er givende på mange punkter, hvis man som jeg sidder i en økonomiafdeling."
Læs mere
Vi har et godt socialt fællesskab i klassen, og vi bliver en del af hinandens netværk. Et netværk som har et højt fagligt niveau, som vi kan trække på i hverdagen.
Læs mere
"HD-uddannelsen i Finansiering er relevant for mig som iværksætter, i det økonomi er en naturlig del af at drive en virksomhed. Derudover har den bidraget til, at jeg tør tage chancer, fordi jeg ved, at jeg har en god solid uddannelse i ryggen"
Læs mere
Jeg gik hjem efter første undervisningsdag og spurgte, om ikke vi skulle teste persontyper på alle i teamet. Det har virkelig været en øjenåbner for både mig og dem i mit team.
Læs mere
Det bedste har været den grundlæggende forståelse for projektet og projektledelse: Strukturering fra start til slut.
Læs mere
"Jeg ønskede ikke at sætte min karriere på pause for at tage en uddannelse. Så HD-uddannelsen var som skræddersyet til mine ønsker."
Læs mere
Jeg har lært en masse nyt om ledelsesværktøjer og persontyper, og jeg har kunnet bruge det hele med det samme.
Læs mere
Deltagelsen i Digital projektledelse har givet gode håndgribelige værktøjer, som jeg nemt kan bruge i hverdagen til at styrke mine projekter.
Læs mere
Uddannelsen gør, at man får øje på helt nye løsninger på en opgave, fordi man forstår både det programmeringsmæssige og det praktisk mulige.
Læs mere
"Undervisningen – alt fra de eksterne undervisere til gruppearbejdet – tager udgangspunkt i de studerendes job, så selvom det var hårdt, kunne jeg hele tiden se meningen i at investere så meget af min tid på en uddannelse.”
Læs mere
”På HD2 Strategisk Salg og Marketing kobler man teori og praksis, hvilket har givet mig kompetencerne til at forstå og løse problematikker i mit daglige arbejde.”
Læs mere
"Jeg er overbevist om, at mange offentligt ansatte kan have glæde af mere viden om forretnings- og organisationsforståelse."
Læs mere
"Jeg har fået mange positive reaktioner på dit foredrag, så det syntes jeg lige du skulle vide"
Læs mere
Jeg har selv arbejdet med robotter i mange år, men der var mange grundlæggende ting, jeg ikke vidste i forvejen, som det her kursus klædte mig på til at forstå.
Læs mere
HD-uddannelsen er efter min bedste overbevisning et rigtigt godt supplement til alle med en ikke økonomisk højere uddannelse, hvis man vil lidt mere.
Læs mere
"I løbet af min uddannelse på HD oplevede jeg, at min leder udvidet mine ansvarsområder."
Læs mere
”Jeg er egentligt uddannet ingeniør, men jeg har med uddannelsen fået en større forståelse for forretning og ledelse.”
Læs mere
Jeg har lært meget om adfærd og at min egen tilgang til konflikter kan ændres.
Læs mere
"Uddannelsen var en intens indføring i SCM. Det gav mig et 360ᵒ overblik og en god forståelse af, hvad jeg skulle være opmærksom på."
Læs mere
Synoptik har arbejdet sammen med KEA i mange år, og vi kan se en bedre bundlinje hos de butikschefer, der har gennemført et forløb hos KEA.
Læs mere
Nu har jeg gennemført to fagmoduler på uddannelsen. Fælles for dem begge har været dygtige og inspirerende undervisere, spændende gæstelærere og engagerede medkursister.
Læs mere
Kombinationen af et fagligt højt niveau, teori / praksis og dygtige eksterne speakers, er optimalt ifht. forståelse af materialet.
Læs mere
Uddannelse åbner døre. Så det er en investering i fremtiden.
Læs mere
Du kommer omkring både udbydersiden og leverandørsiden. Det har været sundt at se det fra begge sider.
Læs mere
Fagmodulet lærte mig, hvordan der kan måles og optimeres på initiativer, og hvordan kunden bedst ledes hen til at gøre et køb.
Læs mere
Højt fagligt niveau. Derfor er flere af mine medarbejdere nu også i gang med uddannelsen.
Læs mere
"Jeg fik teorien til at forstå mekanismerne i HR-maskinen, og ikke mindst en mere sikker hånd, når jeg selv sad i førersædet og traf beslutninger."
Læs mere
”Jeg kunne ikke være i dette job uden uddannelsen. Virksomheder henvender sig med jobtilbud, og de er især glade for kombinationen af teori og praksis.”
Læs mere
Man udvikler ikke kun sin viden på området. Man får også personlig udvikling og bliver klogere på sig selv. I sidste ende en bedre version af sig selv.

Modulet giver et rigtig godt fundament til generel IT-security, og skaber et overblik over, hvad IT-sikkerhed egentlig indebærer. Kurset tager både fat i personlige IT-sikkerhedsaspekter, samt hvordan IT-sikkerhed fungerer på en arbejdsplads.
Læs mere
Modulet har givet mig et fagligt indspark, som let kan overføres til praksis.
Læs mere
"På HD kom vi med mange forskellige baggrunde og en mangfoldighed af forskellige kompetencer. Derfor lærte vi utrolig meget af hinanden."
Læs mere