Vis finduddannelse.dk som: Mobile

4 bud på spændende uddannelser inden for sociale medier

Vil du have en karriere inden for sociale medier?

De sociale medier er blevet det første, vi tjekker om morgenen, dér hvor vi får vores nyheder på vej til arbejdet, den nemme vej til vores netværk, og et sted hvor vi danner vores holdninger og udveksler vores meninger. Og så har det åbnet op for helt nye måder, hvorpå virksomheder kan nå ud til deres målgruppe.

Vi danskere bruger dagligt i gennemsnit 7 timer og 16 minutter online, hvoraf 11% af den tid foregår på sociale medier, hvilket svarer til ca. 45 minutter dagligt. Tallene taler for sig selv, vi elsker de sociale medier.

I det nye kommunikationslandskab er det derfor fuldstændig umuligt at komme uden om sociale medier, og hvor vigtige de er for dig og din virksomhed. Det er blevet altafgørende for virksomheder, at de har kompetente medarbejdere til at håndtere deres ageren på de digitale platforme både for at tiltrække kunder, nye medarbejdere og styrke deres image, men også for at sikre en stærk organisationskultur internt.

Søg uddannelser inden for sociale medier

Vi har samlet 4 af de bedste uddannelser inden for digital kommunikation, der gør dig til SoMe ekspert, og hjælper dig på vej til en karriere indenfor sociale medier:

1. For dig der står for strategien på de sociale medier

Vil du gerne arbejde professionelt med sociale medier? Og ønsker du en dybere indsigt i præmisserne for at arbejde strategisk og praktisk med de forskellige digitale platforme? Uddannelsen til Social Media Manager er en all-around uddannelse indenfor sociale medier, hvor du bliver undervist af eksperter og får lov til at afprøve teori og modeller i praksis.

På uddannelsen lærer du om:

  • Strategier på de sociale medier
  • Krisekommunikation på de sociale medier, når shitstormen rammer
  • Hvordan du kommunikerer din historie bedst muligt på den rette platform
  • Hvordan din virksomhed anvender LinkedIn
  • Facebook-annoncering
  • Jura og GDPR for sociale medier
  • Produktion af videoer til sociale medier
  • Måling af ROI (return of investment) af din virksomheds indsats på sociale medier.

Læs mere om Social Media Manager-uddannelsen

2. Til dig der vil arbejde med digital markedsføring

Vil du gerne styrke dine kompetencer inden for digital markedsføring via sociale medier? Fag i digital markedsføring sætter dig i stand til at skabe online markedsføringsmæssig værdi for din virksomhed.

På modulet lærer du at udarbejde og implementere en digital strategi samt selvstændigt at analysere og planlægge og gennemføre opgaver i forbindelse med digital markedsføring.

På modulet bliver der stillet skarpt på:

  • Sociale medier
  • Key Performance indicators (KPI)
  • Konceptudvikling
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Linkbuilding
  • Konvertering

Lyder fagmodulet som noget for dig, og ønsker du flere kurser indenfor salg og markedsføring?  Læs mere om hele akademiuddannelsen i salg og markedsføring hos Cphbusiness her.

Læs mere om faget digital markedsføring

3.Til dig der vil kende rammerne for offentlige myndigheders aktiviteter på SoMe

Er du offentlig ansat? Og vil du gerne have et indblik i,  hvilke muligheder offentlige myndigheder har for at bruge sociale medier? Det får du på kurset i forvaltning, sociale medier og ytringsfrihed hos Djøf.

Kurset veksler mellem faglige indlæg, dialog og inddragelse af dig og de andre deltagere. Du kommer til at arbejde med cases, hvor du får lejlighed til at afprøve din viden.

På kurset lærer du om:

  • de retlige rammer, der er for offentlige myndigheders brug af de sociale medier
  • de mest almindelige faldgrubber 
  • værktøjer til at håndtere de juridiske udfordringer offentlige myndigheder typisk møder, når de kommunikerer på sociale medier 
  • reglerne for offentligt ansattes ytringsfrihed og whistleblowing
  • redskaber og viden til brug for udarbejdelse af politikker og konflikthåndtering 
  • den nyeste praksis.

Læs mere om kurset i forvaltning, sociale medier og ytringsfrihed

4. Til dig der arbejder med rekruttering og employer branding på sociale medier

Vil du gerne have indsigt i, hvordan din organisation skal agere og kommunikere via de sociale medier for at rekruttere de de bedste kandidater? Kurset i rekruttering via sociale medier giver klare konkurrencefordele og reducerer omkostningerne i jagten på talenterne via de sociale medier.

På kurset lærer du:

  • At analysere hvilke platforme I skal satse på, og hvem jeres målgruppe er
  • Hvordan i implementerer jeres strategi i det daglige rekrutteringsarbejde
  • Hvordan I opnår resultater med kreativ rekruttering via sociale medier
  • Hvilke fordele der er ved at anvende sociale medier frem for jobportaler og gængse rekrutteringskanaler
  • At reducere ansættelsesomkostningerne
  • At øge kvaliteten af kandidater via ambassadørrekruttering

På kurset kommer du til at arbejde med sociale medier som LinkedIn, Facebook og Twitter.

Læs mere om kurset i rekruttering via sociale medier

Se alle uddannelser inden for sociale medier

Senest opdateret: 24 feb 2020

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 31-10-2018

Motivation af medarbejdere - 7 måder at motivere

Vil du gerne skabe motivation blandt dine medarbejdere med bedre resultater som følge? Som leder har du mulighed for at påvirke og ændre stemningen på arbejdspladsen. Vi præsenterer her 7 gode råd til dig, der vil blive bedre til at motivere dine medarbejdere.

Læs mere
Sidst opdateret 14-01-2020

Omstillingsfonden: Din guide til fondsstøtte

Vil du gerne videreuddanne dig mens du er i job? Og skal du selv betale? Så er støtte fra omstillingsfonden måske det rette for dig. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-01-2020

Derfor bør data være fundamentet i jeres kundesegmentering

Kunder af i dag efterspørger individuelt tilpassede løsninger og indhold. Og de konverterer kun, når deres ønsker og behov imødekommes. For jer - som virksomhed - betyder det, at dyb kundeindsigt er alfa omega. Læs med her, hvor Geomatic guider jer til, hvordan i bedst arbejder med værdiskabende segmentering.

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2016

Hvad kan du bruge LinkedIn til?

Mange rekrutteringsfirmaer bruger LinkedIn til at søge efter jobkandidater, da de hurtigt kan søge efter tekniske færdigheder og andre specifikke kompetencer uden at skulle gå igennem hundredvis af ansøgninger. I denne vejledning kan du se, hvordan du optimerer din LinkedIn profil og gør dig synlig for rekrutteringsfirmaer og potentielle arbejdsgivere.

Læs mere