SoMe Manager
-
2 dage
-
Fra 7.995 DKK
-
Flere byer (3)
-
Holdundervisning
Social Media Manager
-
10 dage
-
Flere (4)
-
Fra 6.472 DKK
-
Kolding
-
Holdundervisning
Digital Marketing Manager
-
8 dage
-
Fra 28.875 DKK
-
Flere byer (3)
-
Holdundervisning
Digital Marketing Manager uddannelsen
-
05-02-2025
-
Fra 14.000 DKK
-
Hellerup
-
Holdundervisning
Kursus i Markedsføring
-
2 dage
-
Fra 6.499 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning, Online
Facebook Ads Manager
-
2 dage
-
10-12-2024
-
Fra 6.895 DKK
-
Kolding
-
Holdundervisning
Brand Manager uddannelsen
-
3 måneder
-
Fra 13.000 DKK
-
Hellerup
-
Holdundervisning
Google Tag Manager kursus
-
1 dag
-
Fra 3.995 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Google Ads Manager
-
2 dage
-
28-01-2025
-
Fra 6.895 DKK
-
Kolding
-
Holdundervisning
Digital Marketing Manager
-
10 dage
-
Flere (2)
-
Fra 6.897 DKK
-
Kolding
-
Holdundervisning
Google Analytics 4 inkl. certificering
-
2 dage
-
Fra 8.995 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Branding i praksis
-
4 dage
-
14-11-2024
-
Fra 5.000 DKK
-
Hellerup
-
Holdundervisning
Kursus i markedsføring på sociale medier
-
40 timer
-
Fra 1.116 DKK
-
Online
-
Online
SEO Manager
-
3 dage
-
02-09-2025
-
Fra 7.899 DKK
-
Kolding
-
Holdundervisning
LinkedIn annoncering
-
1 dag
-
Fra 4.995 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
DI's Management Training Program
-
12 dage
-
Fra 58.900 DKK
-
Nyborg
-
Holdundervisning
Bliv SoMe Manager - Alle veje fører til Rom
For at blive SoMe Manager, er der hverken ét særligt kursus eller én bestemt uddannelse du skal tage. Tværtimod, er det en retning du med fordel kan tage hvis du trives i at have endeløse muligheder hvad angår din 'uddannelsemæssige' baggrund. Derudover vægter faktorer som erfaring og løbende opdateret viden indenfor området højt. Dog er det værd at nævne, at de fleste SoMe Manager kurser oftest udbydes mod betaling, dette gælder både de kortere og længerevarende kurser.
Hvad kan du lære på et SoMe Manager kursus?
På hjemmesiden tilbydes flere forskellige kurser og uddannelser indenfor social media marketing og hermed mulighed for at få indblik i typiske opgaver som en SoMe Manager vil side med. Blandt andet indebærer det følgende:
- Værdien i at forstå mennesker for at skabe et troværdigt og genkendeligt brand
- Netværkstankegangen, kommunikation og engagement
- Strategiudvikling – metoder og teorier til at targete målgruppen bedst muligt
- Opbygning af kontinuerlig dialog og stærk brugerinvolvering
- Styring, effektmåling og succeskriterier
- Social Media Management - medieforbrug og brugeradfærd
- Praktisk anvendelse af aktuelle platforme
- Ledelse af social media arbejdet og formulering af politikker
Du kan med fordel læse mere om de forskellige kurser der udbydes indnfor området samt hvilke uddannelser der kunne føre til et fremtidigt job som SoMe Manager.
Hvad laver en SoMe Manager?
Som SoMe Manager for en virksomhed har du ansvaret for bl.a. at eksponere virksomhedens produkt eller service på sociale medier. Blandt de sociale medier der bruges mest til markedsføring er Facebook, Instagram og LinkedIn. Som SoMe Manager står du bl.a. for at lave både opslagene og skrive teksten samt sørge for, at opslagene eller annoncerne kommer ud til de helt rigtige målgrupper og kundegrupper. For at kunne gøre dette, kræver det en helt unik og dybdegående viden om de målgrupper du arbejder med samt hvilke medier man bedst kan komme i kontakt med dem på og eksponere sit produkt eller sin organisation.
Med andre ord, skaber du opmærksomhed omkring din virksomheds service eller produkt via diverse markedsføringsaktiviteter på tværs af sociale medier som er målrettet den givne målgruppes specifikke ønsker og behov.
SoMe Manager i forskellige typer af virksomheder
Din rolle som SoMe Manager vil naturligt variere alt afhængig om du arbejder i et bureau eller i en virksomhed, mindre som større. Nedenstående giver et indblik i de forskellige fokusområder:
Som SoMe Manager i et bureau, er det hyppigt at man har meget med direkte kundekontakt at gøre. Her påtager man sig den ledende og rådgivende rolle som en slags 'konsulent' for virksomhederne og går i dialog om hvad der er bedst at eksponere samt hvad kunden ønsker at få annonceret og reklameret med. Herefter er det i fællesskab at man udvikler marketingkampagner. Det kan for eksempel være i forbindelse med højtider og lignede, som jul eller Valentines Day, hvor der er ekstra stor konkurrence inden for annoncering og markedsføring.
På samme tid er det også SoMe Managerens rolle at komme med nye initiativer og måder hvorpå kunderne kan føre deres annoncering således at de ikke benytter den samme strategi som deres konkurrenter.
Som SoMe Manager i en virksomhed, arbejder du oftest i en marketingafdeling og med et team hvor der i fællesskab udvikles og eksekveres markedsføringskampagner for kunder i form af virksomheder. Udover det daglige arbejde med annoncering, sørger man også for at måle den virkning som den valgte marketing strategi har haft. Derudover er der en del analyserende arbejde i det hvori man bl.a. har til ansvar at kende det medie man eksempelvis har ansvar for ind og ud for at vækste mest muligt og opnå de bedste resultater.
SoMe Manager - En rolle hvor du kan skabe værdi og vækst baseret på strategi
Du bør overveje at gå efter SoMe Manager rollen hvis du trives i arbejdet med sociale medier baseret på målbare resultater. Du ønsker at skabe synlige resultater og opleve en effekt på tværs af de sociale medier med fokus på at skabe opmærksomhed på din virksomheds produkt eller service. Bliv SoMe Manager og stå stærkt på markedet hvor der er stor efterspørgsel på fagligt kompetente profiler med øje for online trends og målgrupper.