Vis finduddannelse.dk som: Mobile
Viser 1-20 af 30
12

Kommunikation i praksis - Lær at kommunikere effektivt

Er kommunikation en stor del af din hverdag og føler du behov for at blive bedre til at kommunikere, både verbalt, skriftligt og digitalt? Så vil et kursus i kommunikation i praksis være lige noget for dig. Her lærer du at bygge bro mellem teori og praksis, hvor du får alle værktøjerne til at blive en bedre formidler. 

Vi kender det alle sammen når man står med en person hvor dialogen bare ikke fungerer som den skal. Eller når man modtager en email hvor det ikke er helt klart hvad der bliver bedt eller spurgt om. Når kommunikation går godt tænker man ikke over det, men idet den slår fejl, bliver vi frustrerede og føler os misforstået. Ved at få de rette værktøjer og kommunikations teorier kan du forbedre dine kommunikations evner og forebygge situationer som disse. 

Kursus i kommunikation i praksis

Hvad undervises der i på et kursus i kommunikation i praksis?

Der er mange forskellige udbydere og derfor varierer indholdet også, men hvad kurserne har til fælles i undervisningen er følgende:

  • Gennemgang af kommunikationsteori og -psykologi
  • Formidlingsværktøjer 
  • Præsentationsteknikker
  • Det skrevne sprog
  • Målgruppeorientering
  • Spørgeteknikker
  • Træning i dialog 
  • Indsigt i dine egne kommunikationsfærdigheder

Alle kurserne starter med at undervise i teori da det er med til at ligge hele grunden for forståelsen af hvad kommunikation er. Derefter vil der blive arbejdet på at omvende teori til praksis, ved at lave øvelser og træning i fx præsentation eller dialog. Det vil give dig værktøjer til at løse kommunikationsopgaver i din hverdag, hvilket både kan gavne dit professionelle og privatliv.  

Hvad er dit udbytte?

Udover teori og værktøjer til at forbedre din kommunikation, så vil du generelt få indsigt i hvordan man skaber trivsel og håndtere konflikter gennem god kommunikation. Dit skriftlige sprog vil også blive trænet på kurset, så du kan skrive klart og korret uden stavefejl. Derudover vil du lære at argumentere overbevisende, så du kan opbygge troværdighed og ramme plet med dit budskab. 

Hvad er din virksomheds udbytte?

Din arbejdsgiver vil hurtigt mærke en forskel efter du har taget et kursus i kommunikation i praksis, da øvelserne er så virkelighedsnære og kan tage udgangspunkt i virkelige eksempler fra din hverdag. Det gør det nemmere for dig som kursusdeltager at bruge værktøjerne umiddelbart efter kurset. Udover bedre skriftligt sprog i form af mails, referater, artikler osv. så vil din arbejdsplads forhåbentlig opleve en vis gennemslagskraft fra din side af - dine kompetencer til at kommunikere og styre forandringer vil klart have en indflydelse og kunne mærkes. 

Hvem henvender kurset sig til?

Kurset er for alle der arbejder med kommunikation i deres hverdag, fx kommunikationsmedarbejder, marketing manager, teamleder, projektleder eller HR-partner. 

Fælles for alle er et behov for at blive at kommunikere og at de savner redskaber til at skille sig ud af mængden, når man enten holder en tale eller skriver en mail. Oftest har kursusdeltagerne et ønske om at blive bedre til at forstå, forklare og håndtere konflikter, hvilket god kommunikation også kan give en. 

Derudover kan det også være en motivation at man selv ønsker at få indsigt i sin egen kommunikation. Det kan godt være du føler du har sendt et klart budskab afsted, men det er ikke ens betydende med at det bliver opfattet af modtageren på den tilsigtede måde. 

Hvor kan man tage et kursus i kommunikation i praksis?

Du kan tage kurserne landet over.

Ønskeliste
Sådan kommer du videre

Filtrér listen og vælg det rette kursus


Send en henvendelse


Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen

Case studies fra branchen
Assertiv kommunikation

"Assertiv kommunikation er et fremragende kursus, der styrker ens kompetencer i forhold til at kunne formidle sit budskab klart - og samtidig respektfuld"

- Emil Jelstrup, Fuldmægtig, Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen

Læs mere
Bliv skarp på gevinstrealisering

”Skarpe indsigter i forankring af dynamiske gevinster."

-Tonny Nielsen, konsulent i DSB

Læs mere
Politisk kommunikation og strategi

"Kurset giver super brugbare og konkrete redskaber til at være med til at sætte/påvirke den politiske dagsorden for en sag."

- Nina Læssø Jakobsen, Fuldmægtig, Fødevarestyrelsen

Læs mere
Kundecase
Faciliteringsuddannelsen

"Det har været en fantastisk oplevelse at være i gennem en stor faglig og personlig læring sammen med kompetente og dygtige underviser samt andre skønne deltagere på holdet. Tak."

- Azam Hosseini Javadi, Konsulent, Gentofte Kommune

Læs mere
Ledelse af specialister

"Et meget spændende og inspirerende kursus - med godt med tempo over!"

- Christian Jørgensen, sekretariatsleder

Læs mere
Louise Søborg

"Det var både et interessant og inspirerende oplæg samt virkelig en fornøjelse at høre dig fortælle."

Læs mere
Den nye forhandler

"Kurset gennemgår teorien med det samme i praktiske øvelser, og derfor er udbyttet at mærke med det samme."

- Peter Grillo Frederiksen, Contract Manager, Telenor A/S 

Læs mere