Key Account Management kursus

Investér i dine kompetencer. Som KAM er man specialist og varetager kunder, der er særligt vigtige for virksomheden. Desuden er det almindeligt, at Key Account Manageren har ansvaret for udvikling af virksomheden gennem at skabe nye forretningsmuligheder.
Filtrer efter
Kategori
Uddannelsestype
By
Uddannelsesform
Vis alle filtre
Viser 1-5 af 5
Annoncer

Populære steder

Reportage

Kommunikation i praksis

Tag et Key Account Management kursus - byg solide relationer med dine kunder

Det er vigtigt for din virksomhed at du forstår at opretholde positive forhold til jeres kunder. Her kan et Key Account Management kursus give dig de rigtige værktøjer og kompetencer til at skabe og opretholde gode relationer, og benytte disse relationer i din virksomheds strategiske planlægning. 

Et Key Account Manager kursus kan give dig nye værktøjer og indsigt

Positive relationer er vigtige for virksomheden

For at få succes i Key Account Manager rollen skal man kunne opbygge tillidsfulde og langsigtede relationer med virksomhedens storkunder. Derfor er de vigtige egenskaber hos en Key Account Manager at være i stand til, at analysere en kundes problemer samt at besidde evnen til tænke strategisk. En kundes behov er ikke altid åbenlyse, heller ikke for kunden selv. Derfor er det et stærkt redskab at kende kundens behov og hvordan du og din virksomhed kan opfylde dette behov.

Man skal finde det equilibrium, hvor din virksomheds mål stemmer overens med kundens. En vigtig egenskab er at kunne sætte dig selv i kundens sted, samtidig med, at du har et holistisk billede af hvordan forholdet kan gavne din egen virksomheds strategiske udvikling.

På Key Account Management kurser får man praktisk træning samt tilgang til værdifulde værktøjer og metoder, der hjælper dem med arbejdet som KAM.

Typisk indhold på KAM kurser kan være:

  • Hvad indebærer Key Account Managerens rolle?
  • Præsentationsteknik
  • Forhandlingsteknik
  • Retorik
  • Hvordan opererer man ift resten af salgsorganisationen/teamet?
  • Vision, mål og strategi
  • Planlægning
  • Identificering af (potentielle) storkunder
  • Omverdensanalyse
  • Forhindringer
  • Fremgangsfaktorer
  • Virksomhedsøkonomi
  • Nøgletal og målstyring

Du lærer hvilke ansvarsområder du har som Key Account Manager. Hvad er det din virksomhed forventer af dig, og hvilke værktøjer skal der til for at skabe de ønskede resultater? Væsentlige områder som du får dækket på et Key Account Management kursus, og du får mulighed for at sparre med andre Key Account Managers. Kursets forløb er baseret på et højt fagligt niveau således at du får de bedste værktøjer med videre, og samtidig får du mulighed for at skabe et professionelt netværk.

Du skal kunne analysere dine nøglekunders (både nuværende og fremtidige) situation og derudfra kunne udvikle en strategisk plan for hver. En tilpasset strategi for nøglekunder vil typisk inkludere en tydelig vision - og en konkret målstæning, som begge parter arbejder efter.

Hvem henvender kurserne sig til?

Et Key Account Management kursus er typisk rettet imod sælgere og salgschefer, som har ansvaret for virksomhedens nøglekunder. Det er også for dig som ønsker at træde ind i rollen som Key Account Manager, eller hvis du besidder en anden stilling i din virksomhed hvor kunderelationer er i højsædet. Et Key Account Manager kursus giver dig en lang række kompetencer som kan være væsentlig i flere forskellige sammenhænge. Hvis du har spørgsmål til hvad du kan forvente at få ud af et Key Acoount Management kursus, så tag kontakt til kursusudbyderen. Her kan du få en grundig vejledning, således at du får det rigtige kursusforløb.