Fra faglig specialist til personaleleder
-
5 dage
-
Flere (4)
-
Fra 38.900 DKK
-
Sjælland
-
Holdundervisning
Succesfuld Personaleledelse
-
3 dage
-
Fra 2.995 EUR
-
Flere byer (6)
-
Holdundervisning, Firmakursus
Organisationer i Forandring
-
Spring
-
Fra 19.275 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Ledelse i praksis
-
6 dage
-
Flere (4)
-
Fra 16.200 DKK
-
Flere byer (3)
-
Holdundervisning
Akademiuddannelse i Byggekoordination
-
Hellerup
-
Holdundervisning
Master i Procesledelse og Organisatorisk Forandring (PROF)
-
4 semestre
-
Spring
-
Fra 150.000 DKK
-
Aalborg
-
Holdundervisning
Ledelse i praksis
-
14 uger
-
Fra 6.800 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Aros Mini MBA - Organisation og Ledelse
-
6 måneder
-
Flere (4)
-
Fra 35.750 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Forebyggelse & håndtering af konflikter mellem ledelse og medarbejdere
-
Landsdækkende
-
Holdundervisning
Aros Mini MBA (Organisation og Ledelse)
-
6 måneder
-
Flere (4)
-
Fra 35.750 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Den grundlæggende lederuddannelse
-
13 dage
-
Flere (3)
-
Fra 2.782 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
HD2 - Supply Chain Management
-
2 år
-
01-08-2025
-
Fra 77.100 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Forebyggelse & håndtering af konflikter i medarbejdergruppen - for ledere
-
Landsdækkende
-
Holdundervisning
Offentlig Lederuddannelse
-
Flere (10)
-
Fra 49.999 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Den Relationelle Lederuddannelse
-
11 dage
-
Fra 2.354 DKK
-
Flere byer (2)
-
Holdundervisning
Tage et kursus i personaleledelse og bliv en kompetent leder
Har du til dagligt et ansvar for en afdeling eller en gruppe medarbejdere hvor du er lederen? Mangler du de rette kompetencer til at lede dit personale på bedst mulig vis? Eller mangler du blot et kursus til at finpudse dine ledelsesegenskaber? Så er et kursus i personaleledelse lige noget for dig! Du vil få kompetencer til at agere professionelt, men også uformelt i forskellige fora. Et kursus i personaleledelse vil også give dig en forståelse for betydningen af relationerne til dine ansatte.
Målgruppe
Et kursus i personaleledelse henvender sig primært til dig, der har en lederstilling eller arbejder på anden vis med personaleledelse, som fx HR-medarbjedere, tillidsrepræsentater eller andre med funktionsansvar.
Dit udbytte
Ved at tage et kursus i personaleledelse vil du forbedre din forståelse af forandringsprocesser i din organisation, og hvordan personalet bedst ledes når der sker forandringer i din virksomhed. Du vil også få praksisnær viden om din egen rolle og dine kollegers rolle i virksomheden. Det vil blandt andet give dig indsigt i hvordan du inddrage dit personale, anerkender og støtter dem og opfordrer dem til at give dig feedback som leder. Derudover er det vigtigt at man som leder har forståelse for hvordan man bedst uddelegere arbejde blandt sine kollegaer, for at skabe en optimal arbejdssituation for alle. Her er det især vigtigt at du har forståelse for dine kollegaers kompetencer så du sikre organiseringen af arbejdsopgaver bliver tildelt til den kollega, der er mest kompetent til at udføre arbejdet. Det er også rigtigt vigtigt at man er god til at håndtere konflikter som leder, hvilket der også vil blive undervist i. Afslutningsvis, vil der blive arbejdet med personalepolitiske redskaber, som for eksempel kan være rekruttering af nye medarbejder, lønforhandlinger, MUS-samtaler og udviklingsplaner.
Indhold på kurserne
Hvad der bliver undervist på kurser i personaleledelse varierer, men overordnet set er der nogle fællestræk af indholdet på kurserne. Der vil blandt andet blive arbejdet med relationen mellem leder og medarbejder, hvor forskellige systemteoretiske perspektiver vil blive gennemgået. Derudover vil man blive undervist i relationen mellem leder og medarbejder i et magtteoretisk perspektiv. Trivsel og kompetenceudvikling er også to vigtige emner der vil blive gennemgået, for at give dig de rette meter og redskaber til at sørge for personalet trivsel på arbejdspladsen.
Hvad er god ledelse?
De fleste har stiftet bekendskab med dårlig ledelse, men god ledelse kan være svært at finde. Det kan også være svært at definere præcist hvad der udgør godt lederskab. Godt lederskab afhænger også af den enkelte person, både i forhold til hvem lederen er som person, men også i forhold til hvem og hvor mange der skal ledes. Noget af det godt lederskab kommer an på, er i høj grad hvor engagerede parterne er i at skabe et godt arbejdsmiljø. Hvis motivationen og interessen ikke er der, så kan det være en umulig opgave at være en god leder.
Når først man støder på god ledelse er man ikke i tvivl. I grunden handler det om at være god til at kommunikere og skabe stærke relationer mellem lederen og de ansatte. At finde en balance mellem at være professionel og samtidig nede på jorden kan være en svær opgave, men er oftest det der skal til for at skabe et godt arbejdsmiljø.
Hvis du godt kunne tænke dig at vide mere om personaleledelse, så klik dig ind på vores kurser og læs nærmere om dine muligheder indenfor personaleledelse.