Personlig planlægning - skab struktur og effektivisering med Outlook

Montus Business Academy
Startdatoer
Århus
20-06-2023 08:30 
5.500 DKK
31-10-2023 08:30 
5.500 DKK
København
22-06-2023 08:30 
5.500 DKK
02-11-2023 08:30 
5.500 DKK

Fremragende Kundekontakt


Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt. 


Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.

Kursusbeskrivelse

ppoe

Personlig planlægning - skab struktur og effektivisering med Outlook

Få styr på de mange informationer og opgaver, du dagligt modtager, og få praktiske redskaber til at sikre bedre overblik og struktur. 

De fleste medarbejdere har en hverdag, hvor de typisk modtager utallige informationer og opgaver, som gør det svært at bevare overblikket og kun bruge tid og ressourcer på de vigtigste gøremål. Dette resulterer ofte i, at man sidder med uendelig lange lister af e-mails, opgaver mv., som på trods af en ihærdig indsats gør, at småting bliver glemt og deadlines overskrides.

Over tid kan dette medføre stress, og det er derfor vigtigt at have en god arbejdsrutine, som hjælper til at skabe overblik og struktur, undgå tab af information og samtidig sikre, at man får fulgt op på de informationer og opgaver, der er vigtigst. 

Dit udbytte efter kurset

Du får simple, praktiske redskaber til at sikre, at du altid behandler og håndterer de informationer og opgaver, du dagligt modtager på en struktureret og effektiv måde. Således vil du efter endt kursus have en ny metode til, hvordan du lader dit eget personlige system huske de vigtige ting, så du kan få frigivet kræfter til at løse dine arbejdsopgaver. På den måde skaber du større overblik, undgår frustrerede situationer over glemte gøremål, får hjælp til din prioritering og ikke mindst øger din produktivitet. Desuden lærer du, hvordan du undgår stress samt får mere overskud og tilfredshed i din hverdag. 

Indhold på kurset

Dette kursus fokuserer på følgende emner:

  • Få overblikket over egen arbejdssituation
  • Strukturér og kategorisér dine informationer
  • Fokusér på dine gøremål, og rens hovedet for øvrige tanker
  • Handlingsproces når du modtager en besked
  • Stop overspringshandlinger med 2-minuttersreglen
  • Registrér det i dit eget system
  • Planlægning og overblik i praksis
  • Arbejdsrytme og afbrydelser
  • Møder vs. opgaver
  • To-do lister i praksis
  • Optimal anvendelse af Outlook

Kursets underviser 

Underviseren for dagen er partner og cheftræner, Anette Obenhausen. Anette har solid HR og ledererfaring, som spænder fra rekruttering, træning og personlig udvikling til ledersparring og -vejledning. Anette har desuden stor undervisningserfaring inden for personlig effektivitet og optimering af personlige arbejdsprocesser på alle organisatoriske niveauer, både internationalt og i Danmark.

5-stjernede hotelomgivelser

Kurset afholdes i luksuriøse, 5-stjernede omgivelser på Copenhagen Marriott Hotel i København og på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Aarhus. Begge hoteller tilbyder fantastiske og inspirerende kursusfaciliteter og vil sørge for en udsøgt fuld forplejning i deres delikate restauranter. Du går altså ikke kun hjem med ny viden og brugbare arbejdsværktøjer, du går også hjem med en uforglemmelig oplevelse.

Praktiske oplysninger

På kursusdagen vil undervisningen være deltageraktiverende. Den vil veksle mellem indlæg fra underviseren, sidemandsdiskussioner, gruppediskussioner og praktiske øvelser.

En række praktiske værktøjer vil blive gennemgået og tilrettelagt således, at deltagerne arbejder med egne arbejdsopgaver og egne mails. Det er derfor vigtigt, at egen computer medbringes med Outlook installeret.

Efter kursusdagen modtager hver enkelt deltager en mail med relevant deltagermateriale samt en række opgaver, der skal arbejdes videre med.

3-4 uger senere modtager den enkelte deltager en opfølgningsmail, som gennemgår de vigtigste af de gennemgåede emner, og som fastholder den enkelte deltager på brugen af værktøjer, metoder og systematikken i arbejdet. Derudover tilbydes “life long helpdesk” via telefon eller mail af underviseren.

Målgruppe

Kurset er for dig, som ønsker at skabe større overblik og struktur i din hverdag og samtidig få værktøjer til at prioritere alle de opgaver, du dagligt modtager.

Kurset kræver ingen faglige forudsætninger, men du skal være åben over for nye arbejdsmetoder. Arbejdsmetoder, som er nogle af verdens mest anerkendte metoder, og som vil hjælpe dig til en bedre arbejdsrutine.

Hvorfor vælge Montus Business Academy?

Tilfredshedsgaranti

5-stjernede hotelomgivelser

Branchens bedste undervisere

Eksamen og diplom

Efter endt kursus vil du modtage et diplom som bevis for din deltagelse.

Pris

Prisen for kurset er 5.500 kr. ekskl. moms. 

Prisen inkluderer fuld forplejning, e-learning materiale samt diplom som bevis for din deltagelse.

Om udbyderen

Styrk dine personlige kompetencer

Montus Business Academy er et efteruddannelsesinstitut, der videreudvikler og udfordrer medarbejdernes kompetencer og karrieremæssige muligheder både nu og i fremtiden. Dette gøres ved at udbyde kvalitetssikrede og højaktuelle arrangementer i inspirerende miljøer i hele landet og i samarbejde med en...


Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Få information

Få svar på dine spørgsmål om Personlig planlægning - skab struktur og effektivisering med Outlook
Den kursusansvarlige vil kontakte dig
Ingen omkostninger eller forpligtigelser

Kontaktinfo

Montus Business Academy

Montus Business Academy
Strandvejen 70
2900 Hellerup

Telefon: +45 5372 8000


Evalueringer

Gennemsnit 5

Baseret på 18 evalueringer

Pro gemmer A

Det er til dato det bedste kursus jeg har været på og jeg fik mere med hjem fra dagen end jeg havde forestillet mig var muligt. Jeg kan klart anbefale et kursus i Personlig planlægning og effektivitet hvis man har en hverdag med mange bolde i luften og læse ender man skal følge op på.

Nana Tang, Eppendorf-Nordic A/S

Dette kursus skulle alle der bruger Outlook som dagligt værktøj, have mulighed for at deltage i. Energien er i top efter sådan et kursus og specielt fordi underviseren var meget inspirerende og teknisk velfunderet. Jeg vil helt sikkert anbefale Anette Obenhausen til mit netværk. Alt var godt, men genvejstasterne der omhandler oprettelse af opgav...

Vis alt
Charlotte Vest Hansen, I/S Refa

Dette kursus bliver mig til stor hjælp, tak for det hele. Det hele var brugbart for mig, og alt kan bruges.

Få information

Udfyld formularen for mere information om Personlig planlægning - skab struktur og effektivisering med Outlook

Tilmeld dig finduddannelse.dk's nyhedsbrev!
Evalueringer
Hvad siger tidligere deltagere om denne uddannelse?
(5,0)
Baseret på 18 evalueringer
Se alle evalueringer
Hvad siger tidligere deltagere om udbyderen?
(4,9)
Baseret på 261 evalueringer
Se alle evalueringer