Personlig planlægning - skab struktur og effektivisering med Outlook
Montus Business AcademyFremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Kursusbeskrivelse
Personlig planlægning - skab struktur og effektivisering med Outlook
Få styr på de mange informationer og opgaver, du dagligt modtager, og få praktiske redskaber til at sikre bedre overblik og struktur.
De fleste medarbejdere har en hverdag, hvor de typisk modtager utallige informationer og opgaver, som gør det svært at bevare overblikket og kun bruge tid og ressourcer på de vigtigste gøremål. Dette resulterer ofte i, at man sidder med uendelig lange lister af e-mails, opgaver mv., som på trods af en ihærdig indsats gør, at småting bliver glemt og deadlines overskrides.
Over tid kan dette medføre stress, og det er derfor vigtigt at have en god arbejdsrutine, som hjælper til at skabe overblik og struktur, undgå tab af information og samtidig sikre, at man får fulgt op på de informationer og opgaver, der er vigtigst.
Dit udbytte efter kurset
Du får simple, praktiske redskaber til at sikre, at du altid behandler og håndterer de informationer og opgaver, du dagligt modtager på en struktureret og effektiv måde. Således vil du efter endt kursus have en ny metode til, hvordan du lader dit eget personlige system huske de vigtige ting, så du kan få frigivet kræfter til at løse dine arbejdsopgaver. På den måde skaber du større overblik, undgår frustrerede situationer over glemte gøremål, får hjælp til din prioritering og ikke mindst øger din produktivitet. Desuden lærer du, hvordan du undgår stress samt får mere overskud og tilfredshed i din hverdag.
Indhold på kurset
Dette kursus fokuserer på følgende emner:
- Få overblikket over egen arbejdssituation
- Strukturér og kategorisér dine informationer
- Fokusér på dine gøremål, og rens hovedet for øvrige tanker
- Handlingsproces når du modtager en besked
- Stop overspringshandlinger med 2-minuttersreglen
- Registrér det i dit eget system
- Planlægning og overblik i praksis
- Arbejdsrytme og afbrydelser
- Møder vs. opgaver
- To-do lister i praksis
- Optimal anvendelse af Outlook
Kursets underviser
Underviseren for dagen er partner og cheftræner, Anette Obenhausen. Anette har solid HR og ledererfaring, som spænder fra rekruttering, træning og personlig udvikling til ledersparring og -vejledning. Anette har desuden stor undervisningserfaring inden for personlig effektivitet og optimering af personlige arbejdsprocesser på alle organisatoriske niveauer, både internationalt og i Danmark.
5-stjernede hotelomgivelser
Kurset afholdes i luksuriøse, 5-stjernede omgivelser på Copenhagen Marriott Hotel i København og på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Aarhus. Begge hoteller tilbyder fantastiske og inspirerende kursusfaciliteter og vil sørge for en udsøgt fuld forplejning i deres delikate restauranter. Du går altså ikke kun hjem med ny viden og brugbare arbejdsværktøjer, du går også hjem med en uforglemmelig oplevelse.
Praktiske oplysninger
På kursusdagen vil undervisningen være deltageraktiverende. Den vil veksle mellem indlæg fra underviseren, sidemandsdiskussioner, gruppediskussioner og praktiske øvelser.
En række praktiske værktøjer vil blive gennemgået og tilrettelagt således, at deltagerne arbejder med egne arbejdsopgaver og egne mails. Det er derfor vigtigt, at egen computer medbringes med Outlook installeret.
Efter kursusdagen modtager hver enkelt deltager en mail med relevant deltagermateriale samt en række opgaver, der skal arbejdes videre med.
3-4 uger senere modtager den enkelte deltager en opfølgningsmail, som gennemgår de vigtigste af de gennemgåede emner, og som fastholder den enkelte deltager på brugen af værktøjer, metoder og systematikken i arbejdet. Derudover tilbydes “life long helpdesk” via telefon eller mail af underviseren.
Målgruppe
Kurset er for dig, som ønsker at skabe større overblik og struktur i din hverdag og samtidig få værktøjer til at prioritere alle de opgaver, du dagligt modtager.
Kurset kræver ingen faglige forudsætninger, men du skal være åben over for nye arbejdsmetoder. Arbejdsmetoder, som er nogle af verdens mest anerkendte metoder, og som vil hjælpe dig til en bedre arbejdsrutine.
Hvorfor vælge Montus Business Academy?
Tilfredshedsgaranti
5-stjernede hotelomgivelser
Branchens bedste undervisere
Eksamen og diplom
Efter endt kursus vil du modtage et diplom som bevis for din deltagelse.
Pris
Prisen for kurset er 5.500 kr. ekskl. moms.
Prisen inkluderer fuld forplejning, e-learning materiale samt diplom som bevis for din deltagelse.
Om udbyderen

Styrk dine personlige kompetencer
Montus Business Academy er et efteruddannelsesinstitut, der videreudvikler og udfordrer medarbejdernes kompetencer og karrieremæssige muligheder både nu og i fremtiden. Dette gøres ved at udbyde kvalitetssikrede og højaktuelle arrangementer i inspirerende miljøer i hele landet og i samarbejde med en...
Få information
Kontaktinfo
Montus Business Academy
Evalueringer
Gennemsnit 5
Baseret på 18 evalueringerUdfyld formularen for mere information om Personlig planlægning - skab struktur og effektivisering med Outlook
Det er til dato det bedste kursus jeg har været på og jeg fik mere med hjem fra dagen end jeg havde forestillet mig var muligt. Jeg kan klart anbefale et kursus i Personlig planlægning og effektivitet hvis man har en hverdag med mange bolde i luften og læse ender man skal følge op på.