Masteruddannelser

MBA-enkeltfag; Strategi

Længde
6 måneder
Næste startdato
Hvert efterår Se detaljer
Uddannelsens hjemmeside
Uddannelsesform
Holdundervisning
Længde
6 måneder
Næste startdato
Hvert efterår Se detaljer
Uddannelsens hjemmeside
Uddannelsesform
Holdundervisning
Få mere information om kurset

Fremragende Kundekontakt

Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.

Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.

Startdato

1 tilgængelig startdato

Hvert efterår

  • Holdundervisning
  • Århus
  • Ansøgningsfrist: Der er tilmelding hvert efterår

Kursusbeskrivelse

Strategi 


Fagets indhold

På dette enkeltfag vil du blive introduceret til strategi som et centralt element i forretningsledelsen, og hvordan strategiske overvejelser er afgørende for virksomheders profitabilitet og konkurrenceevne.

Faget er struktureret omkring fire hovedemner:

  1. konkurrencestrategi
  2. virksomhedsstrategi
  3. global strategi 
  4. adfærdsstrategi

Disse moduler dækker en bred vifte af strategiske aspekter, herunder analyse af virksomhedens interne og eksterne miljø, fordelene ved produktdiversificering og vertikal integration, valg og indtræden på internationale markeder samt indflydelsen fra ledelsesbeslutninger og kognitive bias.

Undervisningen bygger på en kombination af teoretiske koncepter og praktiske værktøjer, som vil klæde dig på til at tackle strategiske udfordringer, som moderne virksomheder står overfor.

Faget lægger vægt på vigtigheden af at forstå og adressere de bekymringer, forskellige interessentgrupper har, herunder aktionærer, og understreger nødvendigheden af at tilpasse sig over tid, forudsige forandringer, vurdere deres indvirkning og reagere på en passende måde.

Dit udbytte

Gennem dette fag vil du opnå en dybdegående forståelse af strategi som et multidimensionelt koncept og blive udstyret med viden, færdigheder og kompetencer til at:

- Analysere og forstå forskellige niveauer og typer af strategi, herunder konkurrence- og virksomhedsstrategier.
- Udvikle færdigheder i at analysere virksomheders konkurrencepositionering og hvordan virksomheder udvikler sig på de centrale dimensioner af virksomhedsstrategi.
- Identificere muligheder for værdiskabelse på markedet og identificere problematiske aspekter af en virksomheds strategi i forhold til konkurrenterne.
- Gøre forslag til strategisk udvikling af virksomheden.
- Anvende relevante koncepter, modeller og teorier til at analysere praktiske problemer i forhold til strategisk ledelse.
- Demonstrere en god forståelse for konsekvenserne af at vælge en bestemt teoretisk tilgang til de problemer, der håndteres.
- Reflektere over nødvendigheden af at initiere og implementere ændringer i virksomhedens strategi under hensyntagen til konkurrenters handlinger og udviklingen i omgivelserne.

Faget vil ruste dig til at træffe velinformerede strategiske beslutninger og udvikle din evne til kritisk at analysere og reagere på de komplekse udfordringer, som virksomheder står overfor i dagens dynamiske forretningsmiljø.

Få information

Få information

Få svar på dine spørgsmål om MBA-enkeltfag; Strategi
Den kursusansvarlige vil kontakte dig
Ingen omkostninger eller forpligtigelser

reCAPTCHA logo Denne hjemmeside er beskyttet af reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
Aarhus BSS - HD, MBA & Master
Bartholins Allé 14, Bygning 1327
8000 Århus

Aarhus BSS

Fakultetet huser seks institutter, der alle er internationalt anerkendte for deres uddannelser og forskning, samt en lang række internationalt anerkendte forskningscentre. Samling af alle de samfundsvidenskabelige discipliner under samme strategiske ramme har skabt en dynamisk og visionær organisation, der er fleksibel og...

Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Sponsoreret