Viser 1-18 af 18
Sådan sorterer vi søgeresultater
Vil du vide mere om, hvordan vi sorterer vores resultater? Læs mere om, hvordan vi rangerer uddannelser i søgeresultaterne.
Viser 1-18 af 18

Digital strategi – også en forretningsstrategi

Digital strategi er en meget bred term, som kan bruges overfor både sociale medier, content, paid, SEO mv. Men faktisk bør alle virksomheder have en overordnet digital strategi, eller forretningsstrategi, for i disse digitale tider, er det vigtigt at det digitale arbejde spiller sammen med forretningsmålene, og dermed også kan måles.

Rigtig mange virksomheder er glade for strategi. Sammenspillet mellem data, analyse, indsigt og vision koblet med kreativt arbejde, og bliver konkretiseret gennem handlinger og projekter, er en klassisk arbejdsform i mange virksomheder. Og hvor var vi egentlig, hvis vi ikke havde en strategi?

Inden for online marketing og digital kommunikation går der meget hurtigt hver dag i den, og digital strategi er måske ikke det første der bliver tænkt på. Desværre betyder dette også, at der ikke er en sammenhængende samarbejde på tværs af de digitale kanaler, og hver lille enhed arbejder uafhængigt af hinanden – og måske i forskellige retninger. Derfor skal I have en digital strategi.

Synergien bliver altså ikke udnyttet til fulde, når et team sidder med indholdet på hjemmesiden, et andet med nyhedsbrevet, sociale medier og de digitale services. Men alle kan heller ikke være med, alle steder, så hvad gør man?

Digital strategi går på tværs af virksomheden

I en tid hvor hele verden er i en rivende digital transformation, er det vigtigt at huske på, at digital strategi ikke bare ligger i kommunikationsafdelingen, marketing eller online. Det kræver nemlig at den bliver tænkt, helt fra starten, i forretningsstrategien, og altså ikke bare er et add-on, men en aktiv måde at nå sine mål.

Den digitale disciplin kræver stort samarbejde på tværs af organisationen, hvis man vil sikre kundens rejse virker sammenhængende på tværs af alle kontaktpunkter. Det kræver altså at det digitale også er på direktionens og bestyrelsens dagsorden.

Hvis I vil have styr på jeres digital strategi, eller en af underpunkterne, som sociale medier, content eller SEO, så finder I alle uddannelserne her på siden, og herunder et overblik over, hvad de forskellige uddannelser kan.

Digital forretningsstrategi

Lær at lave en digital strategi der skaber værdi for virksomheden. Få hands-on erfaring med principperne der bruges til at lave en effektiv digital strategi, få kendskab til metoder og modeller, forståelse for praksis og tips og tricks til at gøre det hele effektivt.

I får indblik og viden om hvad man skal bruge en digital strategi til, hvordan I laver en god proces, og finder ud af hvor langt I faktisk er fra at kunne lægge en effektiv digital strategi.

Social media strategi         

Det er vigtigt, inden man springer ud i de sociale medier, at have helt styr på sin digitale strategi. Specielt hvis man arbejder på flere platforme. Med en social medie strategi kan I sikre jer, at I får skabt en indsats der både er målrettet og målbar. Med et kursus i digital strategi med fokus på sociale medier får man værktøjer og viden til at komme i gang. Lær at udnytte de rigtige digitale kanaler.

Lær at opsætte konkrete mål for tilstedeværelsen, hvordan det skaber værdi, hvilke platforme man bør overveje – og hvad med bløde vs hårde mål. Få metoder og viden, der understøtter en digital strategi og få større gennemslagskraft i organisationen.

Ønskeliste
Sådan kommer du videre

Find et kursus, du er interesseret i


Send en forespørgsel


Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen