Kursusbeskrivelse
Kundetypeuddannelsen v. Institut for Kundetyper
Institut for Kundetyper ApS er en uddannelsesinstitution, der har udviklet et forskningsbaseret segmenteringsværktøj, som opdeler kunder ud fra deres emotionelle præferencer.
Vi underviser i, hvordan følelsesbaseret markedsføringen skal udformes for at få kunderne til at købe mere og blive mere loyale. Med denne kundetypeuddannelse får du opdateret dine faglige kompetencer med et forskningsbaseret, praktisk og jordnært værktøj.
Kundetypeuddannelsen er for dig:
- der er salgs- og marketingprofessionel
- der ønsker dyb indsigt i teorien, og hvordan den omsættes i praksis
- der gerne vil undervise og rådgive omkring kundetyperne
- der vil adskille dig fra konkurrenteren eller kollegaer
- der vil have viden om emotionel købsadfærd
Kundetypeuddannelsen er en overbygning for dig, der ønsker at lære i praksis samt dybden, hvordan du kombinerer dit eget fagområde med den nyeste forskningsbaserede viden om Emotionelle Kundetyper®.
Det er især relevant, hvis du er en salgs- eller marketingprofessionel såsom grafiker, fotograf, tekstforfatter, kommunikationsrådgiver, underviser, konsulent, forretningsudvikler, konceptudvikler, strateg, webdesigner eller SoMe specialist.
Hvad indeholder uddannelsen helt konkret?
- Du får et 6-måneders forløb bestående af 6 dages undervisning + 5 hjemmeopgaver
- Du får feedback på hjemmeopgaverne, så du er sikker på at få det rette fundament med dig
- Du lærer om UESP, kundetyperådgivning og konceptudvikling via Possible Worlds
- Du får eksamen, eksamensbevis og uddannelseslogo
- Du får evig adgang til vores grundkurset + teorikursus
- Du får kompetencer og rettigheder til at arbejde professionelt med Emotionelle Kundetyper
Dit udbytte af uddannelsen
Du får en grundig forståelse for kundetypernes grundlæggende motivation for at købe et produkt eller foretage en handling samt lærer at tilrettelægge markedsføring som fremmer købelysten. Du får et nemt omsætteligt værktøj, som kan bruges hver eneste dag, både i strategier, produktudvikling og marketingindsatser.
Du vil nemmere og mere overbevisende kunne argumentere for dine valg og indsatser samt arbejde mere sikkert og effektiv. Det betyder i sidste ende besparelser i tid og penge, både i din egen og dine kunders markedsføringsindsatser.
- Du får det optimale udgangspunkt for dine kundesamarbejder
- Du får et fagligt kollegialt netværk med andre kundetypeuddannede
- Du ved, hvordan du skal gribe en kundeopgave an, og hvilken retning du skal gå
- Du får konkrete og effektive redskaber til at løse næsten enhver marketingopgave
- Du forstår dine kundetyper, og hvad der skal til for at motivere dem til køb eller handling
Værktøjet virker i alle brancher (B2B, B2C og B2G).
Praktisk:
- Sted: Dag 1 og 6 afholdes på Hotel Vejlefjord - resten foregår online.
- Datoer: Afholdes løbende - kontakt os for nærmere information.
- Pris: 65.000 kr., som kan betales i 20 månedlige rater á 3.250 kr. eller 40 månedlige rater á 1.625 kr. Priserne er eksklusiv moms.
- Stop- og tilfredshedsgaranti: Du kan, umiddelbart efter dag 1 og 2, vælge at stoppe, hvis du er utilfreds. Den seneste ratebetaling vil blive refunderet og alle resterende ratebetalinger, vil blive annulleret, så snart du har returneret alt udleveret materiale (herunder digitale filer).
Moduler
Modul 1: Teori og Praksis
Sted: Vejle Fjord
Tid: 9-16
Dette modul består af:
- Vi starter med en præsentationsrunde samt en gennemgang af alt det praktiske omkring Kundetypeuddannelsen såsom hjemmeopgaverne. I forbindelse med hjemmeopgaverne vil den første opgave omhandle, hvordan du kan sikre, at du får implementeret alt den nye viden fra Kundetypeuddannelsen i dit arbejde.
- Herefter introduceres du for alt den grundlæggende teori og forskning som ligger til grund for kundetyperne. Der vil være god mulighed for at stille og få besvaret spørgsmål.
Modul 2: Den Røde Kundetype
Sted: Online via Zoom
Tid: 9-16
Dette modul består af:
- Et heldags online kursus med en tilhørende fysisk arbejdsbog om den røde kundetype.
- En hel træningsdag om den røde kundetype. På denne dag vil du udover god tid til at få besvaret spørgsmål blive introduceret til konceptudvikling (possible worlds), analyse af UESP samt til at vælge kundetype.
- Efter undervisningsgangen har du 3 uger til at udarbejde en 2 siders skriftlig hjemmeopgave om den røde kundetype
Modul 3: Den gule kundetype
Sted: Online via Zoom
Tid: 9-16
Dette modul består af:
- Et heldags online kursus med en tilhørende fysisk arbejdsbog om den gule kundetype.
- En hel træningsdag om den gule kundetype. På denne dag vil du udover god tid til at få besvaret spørgsmål blive introduceret til konceptudvikling (possible worlds), analyse af UESP samt til at vælge kundetype.
- Efter undervisningsgangen har du 3 uger til at udarbejde en 2 siders skriftlig hjemmeopgave om den gule kundetype
Modul 4: Den blå kundetype
Sted: Online via Zoom
Tid: 9-16
Dette modul består af:
- Et heldags online kursus med en tilhørende fysisk arbejdsbog om den blå kundetype.
- En hel træningsdag om den blå kundetype. På denne dag vil du udover god tid til at få besvaret spørgsmål blive introduceret til konceptudvikling (possible worlds), analyse af UESP samt til at vælge kundetype.
- Efter undervisningsgangen har du 3 uger til at udarbejde en 2 siders skriftlig hjemmeopgave om den blå kundetype
Modul 5: Den grønne kundetype
Sted: Online via Zoom
Tid: 9-16
Dette modul består af:
- Et heldags online kursus med en tilhørende fysisk arbejdsbog om den grønne kundetype.
- En hel træningsdag om den grønne kundetype. På denne dag vil du udover god tid til at få besvaret spørgsmål blive introduceret til konceptudvikling (possible worlds), analyse af UESP samt til at vælge kundetype.
- Efter undervisningsgangen har du 3 uger til at udarbejde en 2 siders skriftlig hjemmeopgave om den grønne kundetype
Modul 6: Eksamen
Sted: Vejle Fjord
Tid: 9-16
Dette modul består af:
- Det sidste modul er eksamen, som foregår sammen med de andre på holdet. Det er en meget lærerig dag, hvor du ser, hvordan andre kombinerer de Emotionelle Kundetyper med deres fagområde.
- Du kan gå til eksamen, hvis du har afleveret og fået godkendt de 5 hjemmeopgaver.
- Eksamen vurderes bestået/ikke-bestået efter en 30 minutters eksamination ved Sanne Dollerup og Jannie Ilum Gade, hvor du svarer på diverse spørgsmål, som du allerede har mødt tidligere på forløbet.
Målgruppe
Kundetypeuddannelsen er for dig:
- der er salgs- og marketingprofessionel
- der ønsker dyb indsigt i teorien, og hvordan den omsættes i praksis
- der gerne vil undervise og rådgive omkring kundetyperne
- der vil adskille dig fra konkurrenteren eller kollegaer
- der vil have viden om emotionel købsadfærd
Kundetypeuddannelsen er en overbygning for dig, der ønsker at lære i praksis samt dybden, hvordan du kombinerer dit eget fagområde med den nyeste forskningsbaserede viden om Emotionelle Kundetyper®.
Det er især relevant, hvis du er en salgs- eller marketingprofessionel såsom grafiker, fotograf, tekstforfatter, kommunikationsrådgiver, underviser, konsulent, forretningsudvikler, konceptudvikler, strateg, webdesigner eller SoMe specialist.
Video
Eksamen og diplom
Du får eksamen, eksamensbevis og uddannelseslogo.
Pris
65.000 kr., som kan betales i 20 månedlige rater á 3.250 kr. eller 40 månedlige rater á 1.625 kr. Priserne er eksklusiv moms.
Om udbyderen

Institut for Kundetyper ApS
Institut for Kundetyper ApS er en uddannelsesinstitution, der har udviklet et forskningsbaseret segmenteringsværktøj, som opdeler kunder ud fra deres emotionelle præferencer. Vi underviser i, hvordan følelsesbaseret markedsføringen skal udformes for at få kunderne til at købe mere og blive mere...
Få information
Kontaktinfo
Institut for Kundetyper
Udfyld formularen for mere information om Kundetypeuddannelsen