Vis finduddannelse.dk som: Mobile
Viser 1-20 af 73

Bliv skarp på Google Adwords og ram din målgruppe.

Arbejder du med digital kommunikation eller marketing, og ønsker du at blive endnu skarpere når det gælder markedsføring af dit firma på Google?

Google har en kæmpe stor betydning når du ønsker at annoncere digitalt, hvorfor du heller ikke kan komme udenom deres Adwords program. Med et kursus i Google Adwords lærer du hvordan du ligger den bedste Adwords-strategi for din virksomhed, hvordan du udarbejder forskellige kampagnetyper og skriver de helt rigtige annoncer.

Google Adwords

Hvad er Google Adwords?

Google Adwords er en annonceringstjeneste hos Google, for virksomheder, der ønsker at vise deres annoncer på Google. Adwords programmet giver virksomheder mulighed for at fastsætte et budget for annoncerne, og kun betale, når folk rent faktisk klikker på annoncen.

Hvis du ønsker at bruge Adwords, kan du oprette annoncer ved hjælp af de søgeord, som folk søger på, på Google. Dermed bliver din annonce kun vist, når personer søger på noget, der giver mening for din virksomhed. Adwords kører dog med en særlig auktionsmodel, hvor du betaler mere eller mindre for et søgeord, alt efter hvor stor konkurrencen på lige netop dét ord er.

Hvordan virker Google Adwords?

Ved at betale for en annonce på Google, fremfor kun at have organiske links liggende, kommer man op foran alle andre, og står øverst på søgesiden under sponsorerede links. Adwords er altså en praktisk måde, at komme foran alle de organiske hjemmesider, og få kliks til din hjemmeside.

Hvad koster Adwords?

Som med så mange andre marketingsværktøjer er der ikke en decideret pris på Adwords, derimod afhænger prisen af flere forksellige ting. Her er dog et par forskellige variabler du kan bruge i udregningen af prisen for Adwords. 

  • Prisen afhænger ofte af annoncens kvalitet. Google belønner annoncer med relevans og høj kvalitet med en lavere pris. 
  • Den gennemsnitlige pris pr. klik er ofte 7-18 kr. 
  • De svære søgeord er ofte dyrere. Det dyreste søgeord koster omkring af 300 kr. pr. klik. 

Hvorfor skal jeg tage et kursus i Adwords?

Et kursus i Google Adwords er til dig, der gerne vil lære, hvordan du bedst rammer din målgruppe via annoncer på Google. Kurserne sætter fokus på best practice, og kan hjælpe dig med at opsætte din konto rigtigt, hvilke muligheder du har for at målrette annoncerne, og generelt hvordan du mest muligt ud af Adwords.

Der findes mange forskellige typer af Adwords kurser, hvorfor der også er forskellige indhold, alt efter om du er nybegynder eller mere garvet i Adwords, kan du finde et kursus der passer lige til dig. Lige meget hvilket Adwords kursus du ender på, lærer du (mere) om hvordan du rammer kunder der allerede efterspørger produkter som dit.

Hvad man for eksempel kunne lære på et Google Adwords kursus:

  • At lægge en Adwords-strategi

  • Søgeordsanalyse

  • Udarbejde forskellige kampagnetyper, så du rammer din ønskede målgruppe

  • Beslutningsfaser – ram dine kunder når de er det rigtige sted

  • Overordnet strategier indenfor SEM (Search Engine Marketing) og Adwords auktionsmodel

Adwords er en meget direkte vej at møde til dine kunder, når de allerede er i gang med at søge efter et behov, produkt eller ydelse de mangler. Det er en effektiv metode, som både er målbar og profitabel, da du kun betaler, når en potentiel kunde klikker på dit link. Samtidig er Adwords sat op, så den samarbejder med Google Analytics, og du kan måle på alle kampagner og annoncer du har kørende.

Hvem bør tage et Google Adwords kursus?

Et Adwords kursus er relevant for dig der sidder med digital kommunikation og markedsføring i dit daglige arbejde. Det kan både være som kommunikationsmedarbejder, marketing manager, digital medarbejder eller selvstændig.

Sådan kommer du videre

Find et kursus, du er interesseret i


Send en forespørgsel


Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen

Ønskeliste
Kundecase
Jesper Steffensen, produktionsle...

”Kurset var klart til et 12-tal. Det var godt sat sammen og jeg fik en række redskaber og metoder med hjem, som jeg kan anvende direkte i mit arbejde”. 

Kundecase
Akademiuddannelse i salg og mark...

Uddannelsen i salg og markedsføring på Cphbusiness har givet mig en større viden, nye kompetencer og en dybdegående forståelse af salg og markedsføring.

I mit job som salgs-supervisor i Miele supporterer jeg vores webshop, og jeg arbejder også meget med vores kampagner. Derfor var det logisk at bruge uddannelsen til at forbedre vores webshop. Især fagene marketingplanlægning og forhandling, digital markedsføring og e-handel har været en fornøjelse og har styrket mig.

For mig er den bedste måde at lære på at arbejde og samtidig studere ved siden af i et medgørligt omfang. Og mine medstuderende har relevante jobs, der minder om mit. Det giver en god sparring om at løse reelle og konkrete problemer, som jeg kan bruge direkte i mit arbejde.

Det har givet mig rigtigt meget positivt i mit job, at jeg har læst salg og markedsføring på Cphbusiness.

Alexander Jyndevad, salgs-supervisor, Miele

Læs mere
Akademiuddannelse i ledelse

Det bedste ved akademiuddannelsen i ledelse har været det netværk, jeg har fået. Det har været superfedt at møde ledere i andre virksomheder og på den måde få indsigt i nogle af de forskellige problemstillinger fra andre brancher.

Underviserne har været rigtig gode til at skabe et godt læringsmiljø i klasserne med fokus på dialog frem for monolog. Og så var de gode til at igangsætte læringsaktiviteter, hvor man kom til at kende hinanden på kryds og tværs af holdet.

Mathias Moldt Gaardbo, rådgiver, EY

Læs mere
Akademiuddannelse i skatter og a...

Jeg er blevet mere bevidst om kommunikation, både på det langsigtede, strategiske plan, men også i mit daglige arbejde. Man får nemlig redskaberne til at forstå, hvad der foregår i en organisation, og så lærer man at optimere sin egen kommunikation. Jeg har for eksempel haft stor glæde af præsentationsteknik, som indeholder både retorik og strategi for formidling.

Mine medstuderende har meget forskellige baggrunde, og det giver en god dynamik på holdet. De problemer, man sidder med, er i virkeligheden ret universelle. Jeg har taget udgangspunkt i min arbejdsplads i næsten alle afleveringer, så jeg har virkelig udnyttet uddannelsen til at tilføre værdi til mit arbejde.

Annette Buusman, Senior Global Project Manager, Novo Nordisk

Læs mere