Vis finduddannelse.dk som: Mobile

Vil du hjælpe os med at forbedre din oplevelse? (2 spørgsmål - 5 sekunder) Klik her for at besvare spørgsmålene

Viser 1-20 af 87

Bliv skarp på Google Adwords og ram din målgruppe.

Arbejder du med digital kommunikation eller marketing, og ønsker du at blive endnu skarpere når det gælder markedsføring af dit firma på Google?

Google har en kæmpe stor betydning når du ønsker at annoncere digitalt, hvorfor du heller ikke kan komme udenom deres Adwords program. Med et kursus i Google Adwords lærer du hvordan du ligger den bedste Adwords-strategi for din virksomhed, hvordan du udarbejder forskellige kampagnetyper og skriver de helt rigtige annoncer.

Google Adwords

Hvad er Google Adwords?

Google Adwords er en annonceringstjeneste hos Google, for virksomheder, der ønsker at vise deres annoncer på Google. Adwords programmet giver virksomheder mulighed for at fastsætte et budget for annoncerne, og kun betale, når folk rent faktisk klikker på annoncen.

Hvis du ønsker at bruge Adwords, kan du oprette annoncer ved hjælp af de søgeord, som folk søger på, på Google. Dermed bliver din annonce kun vist, når personer søger på noget, der giver mening for din virksomhed. Adwords kører dog med en særlig auktionsmodel, hvor du betaler mere eller mindre for et søgeord, alt efter hvor stor konkurrencen på lige netop dét ord er.

Ved at betale for en annonce på Google, fremfor kun at have organiske links liggende, kommer man op foran alle andre, og står øverst på søgesiden under sponsorerede links. Adwords er altså en praktisk måde, at komme foran alle de organiske hjemmesider, og få kliks til din hjemmeside.

Hvorfor skal jeg tage et kursus i Adwords?

Et kursus i Google Adwords er til dig, der gerne vil lære, hvordan du bedst rammer din målgruppe via annoncer på Google. Kurserne sætter fokus på best practice, og kan hjælpe dig med at opsætte din konto rigtigt, hvilke muligheder du har for at målrette annoncerne, og generelt hvordan du mest muligt ud af Adwords.

Der findes mange forskellige typer af Adwords kurser, hvorfor der også er forskellige indhold, alt efter om du er nybegynder eller mere garvet i Adwords, kan du finde et kursus der passer lige til dig. Lige meget hvilket Adwords kursus du ender på, lærer du (mere) om hvordan du rammer kunder der allerede efterspørger produkter som dit.

Hvad man for eksempel kunne lære på et Google Adwords kursus:

  • At lægge en Adwords-strategi

  • Søgeordsanalyse

  • Udarbejde forskellige kampagnetyper, så du rammer din ønskede målgruppe

  • Beslutningsfaser – ram dine kunder når de er det rigtige sted

  • Overordnet strategier indenfor SEM (Search Engine Marketing) og Adwords auktionsmodel

Adwords er en meget direkte vej at møde til dine kunder, når de allerede er i gang med at søge efter et behov, produkt eller ydelse de mangler. Det er en effektiv metode, som både er målbar og profitabel, da du kun betaler, når en potentiel kunde klikker på dit link. Samtidig er Adwords sat op, så den samarbejder med Google Analytics, og du kan måle på alle kampagner og annoncer du har kørende.

Hvem bør tage et Google Adwords kursus?

Et Adwords kursus er relevant for dig der sidder med digital kommunikation og markedsføring i dit daglige arbejde. Det kan både være som kommunikationsmedarbejder, marketing manager, digital medarbejder eller selvstændig.

Sådan kommer du videre

Find et kursus, du er interesseret i


Send en forespørgsel


Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen

Ønskeliste
Kundecase
Birgitte Sølvkjær, skov og lands...

"Rigtig godt med visualisering af det faglige stof og rigtig gode praktiske værktøjer"

Kundecase
Niels-Jørgen Trandum, Facility a...

”Uddannelsen var skruet rigtig godt sammen. Underviseren var meget inspirerende, der var en åben dialog med de andre kursister og jeg fik rigtig mange ledelsesværktøjer med mig hjem”.

Læs mere
Jesper Steffensen, produktionsle...

”Kurset var klart til et 12-tal. Det var godt sat sammen og jeg fik en række redskaber og metoder med hjem, som jeg kan anvende direkte i mit arbejde”. 

Kundecase
Gitte Madelaire, Salgssupportche...

”Programmet var relevant, inspirerende og afvekslende, og jeg gik derfra med masser af faglig viden, nye værktøjer og endnu mere motiveret".

Kundecase