Vis finduddannelse.dk som: Mobile
Viser 1-20 af 88

Bliv skarp på Google Adwords og ram din målgruppe.

Arbejder du med digital kommunikation eller marketing, og ønsker du at blive endnu skarpere når det gælder markedsføring af dit firma på Google?

Google har en kæmpe stor betydning når du ønsker at annoncere digitalt, hvorfor du heller ikke kan komme udenom deres Adwords program. Med et kursus i Google Adwords lærer du hvordan du ligger den bedste Adwords-strategi for din virksomhed, hvordan du udarbejder forskellige kampagnetyper og skriver de helt rigtige annoncer.

Google Adwords

Hvad er Google Adwords?

Google Adwords er en annonceringstjeneste hos Google, for virksomheder, der ønsker at vise deres annoncer på Google. Adwords programmet giver virksomheder mulighed for at fastsætte et budget for annoncerne, og kun betale, når folk rent faktisk klikker på annoncen.

Hvis du ønsker at bruge Adwords, kan du oprette annoncer ved hjælp af de søgeord, som folk søger på, på Google. Dermed bliver din annonce kun vist, når personer søger på noget, der giver mening for din virksomhed. Adwords kører dog med en særlig auktionsmodel, hvor du betaler mere eller mindre for et søgeord, alt efter hvor stor konkurrencen på lige netop dét ord er.

Hvordan virker Google Adwords?

Ved at betale for en annonce på Google, fremfor kun at have organiske links liggende, kommer man op foran alle andre, og står øverst på søgesiden under sponsorerede links. Adwords er altså en praktisk måde, at komme foran alle de organiske hjemmesider, og få kliks til din hjemmeside.

Hvad koster Adwords?

Som med så mange andre marketingsværktøjer er der ikke en decideret pris på Adwords, derimod afhænger prisen af flere forksellige ting. Her er dog et par forskellige variabler du kan bruge i udregningen af prisen for Adwords. 

  • Prisen afhænger ofte af annoncens kvalitet. Google belønner annoncer med relevans og høj kvalitet med en lavere pris. 
  • Den gennemsnitlige pris pr. klik er ofte 7-18 kr. 
  • De svære søgeord er ofte dyrere. Det dyreste søgeord koster omkring af 300 kr. pr. klik. 

Hvorfor skal jeg tage et kursus i Adwords?

Et kursus i Google Adwords er til dig, der gerne vil lære, hvordan du bedst rammer din målgruppe via annoncer på Google. Kurserne sætter fokus på best practice, og kan hjælpe dig med at opsætte din konto rigtigt, hvilke muligheder du har for at målrette annoncerne, og generelt hvordan du mest muligt ud af Adwords.

Der findes mange forskellige typer af Adwords kurser, hvorfor der også er forskellige indhold, alt efter om du er nybegynder eller mere garvet i Adwords, kan du finde et kursus der passer lige til dig. Lige meget hvilket Adwords kursus du ender på, lærer du (mere) om hvordan du rammer kunder der allerede efterspørger produkter som dit.

Hvad man for eksempel kunne lære på et Google Adwords kursus:

  • At lægge en Adwords-strategi

  • Søgeordsanalyse

  • Udarbejde forskellige kampagnetyper, så du rammer din ønskede målgruppe

  • Beslutningsfaser – ram dine kunder når de er det rigtige sted

  • Overordnet strategier indenfor SEM (Search Engine Marketing) og Adwords auktionsmodel

Adwords er en meget direkte vej at møde til dine kunder, når de allerede er i gang med at søge efter et behov, produkt eller ydelse de mangler. Det er en effektiv metode, som både er målbar og profitabel, da du kun betaler, når en potentiel kunde klikker på dit link. Samtidig er Adwords sat op, så den samarbejder med Google Analytics, og du kan måle på alle kampagner og annoncer du har kørende.

Hvem bør tage et Google Adwords kursus?

Et Adwords kursus er relevant for dig der sidder med digital kommunikation og markedsføring i dit daglige arbejde. Det kan både være som kommunikationsmedarbejder, marketing manager, digital medarbejder eller selvstændig.

Sådan kommer du videre

Find et kursus, du er interesseret i


Send en forespørgsel


Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen

Ønskeliste
Kundecase
Niels-Jørgen Trandum, Facility a...

”Uddannelsen var skruet rigtig godt sammen. Underviseren var meget inspirerende, der var en åben dialog med de andre kursister og jeg fik rigtig mange ledelsesværktøjer med mig hjem”.

Læs mere
Gitte Madelaire, Salgssupportche...

”Programmet var relevant, inspirerende og afvekslende, og jeg gik derfra med masser af faglig viden, nye værktøjer og endnu mere motiveret".

Kundecase
Akademiuddannelse i skatter og a...

Mine nye kommunikationskompetencer har flyttet mig fagligt. Fra primært at være en støttefunktion for ledelsen bidrager jeg nu proaktivt med idéer og konkrete løsningsforslag til de faglige opgaver i afdelingen.

Pernille Lange, erhvervsstyrelsen

Læs mere
Akademiuddannelse i ledelse

Jeg har oplevet en ekstremt god kobling mellem undervisningen og mit daglige arbejde som leder, for jeg har fra uge til uge kunnet bruge det, jeg har lært, i praksis.

Benjamin Damhus, G4S

Læs mere