Akademiuddannelser

Markedsinformation og -analyse

Længde
8 dage
Pris
10.150 DKK ekskl. moms
Kurset afholdes på
Dansk
Længde
8 dage
Pris
10.150 DKK ekskl. moms
Kurset afholdes på
Dansk
Få mere information om kurset

Hvorfor vælge UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole?

Kompetencegivende forløb

Med udgangspunkt i din egen hverdag

Kompetente undervisere

Kursusbeskrivelse

Fagligt indhold 

For at udnytte virksomhedens salgspotentiale, skal du have styr på marked, markedsanalyse og markedsføring, hvor du medtænker kultur og tværkulturelle problemstillinger samt købsadfærd og købskriterier.

Gennem kvalitative og/eller kvantitative markedsanalyser udvikler du fremtidige strategi- og handlingsplaner for den nationale og internationale handel i din virksomhed.

Du får viden om:

  • Markedsanalysemetoder og –analyseprocessen
  • Segmentering, valg af kundemålgrupper, differentiering, branding og positionering
  • Kunders købsadfærd og købskriterier på BtC - og BtB-markeder
  • Markedsudvælgelse samt markedsindtrængningsstrategi
  • Internationaliseringsprocessen

Udbytte af modulet Markedsinformation- og analyse

Når du har styr på centrale metoder og redskaber knyttet til beskæftigelse inden for markedsanalyse, kunders købsadfærd, segmentering, målgruppevalg, positionering, markeds- og salgsprognosticering, kan du varetage de markedsføringsmæssige problemstillinger.

Efter Markedsinformation og –analysekan du:

  • Håndtere udviklingsorienterede situationer med udgangspunkt i opbygning af virksomhedens markedsinformationssystem
  • Analysere internationaliseringsprocesser, hvor du anvender internationaliseringsteorier og -modeller til brug for markedsudvælgelse og markeds-indtrængning
  • Gøre brug af markedsviden, der kan indhentes via virksomhedens egne systemer, herunder web, til markedsanalyseformål

Målgruppe

Akademimodulet giver dig den grundlæggende viden om salg og markedsføringsprocesser og –analyser, så du er klar til både den videre uddannelse og det praktiske arbejde i virksomheden.

Akademimodulet er til dig, som er interesseret i salg og markedsføring.

Eksamen og diplom

Modulet Markedsinformation og -analyse består af 10 ECTS-point. Modulet kan tages som et enkeltfag eller i forbindelse med akademiuddannelsen Salg og markedsføring. 

Eksamen består af en mundtlig prøve på baggrund af et langt projekt, med ekstern censur.

Pris

Prisen for modulet i Markedsinformation og -analyse er 10.150 kroner. 

Få information

Få information

Få svar på dine spørgsmål om Markedsinformation og -analyse
Den kursusansvarlige vil kontakte dig
Ingen omkostninger eller forpligtigelser

reCAPTCHA logo Denne hjemmeside er beskyttet af reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Niels Bohrs Allé 1
5230 Odense M

UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole

UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole har dækningsområde i Trekantområdet og Fyn med øer med et bredt udvalg af erhvervsakademiuddannelser og professionsbacheloruddannelser for studerende, der vil tage fuldtidsuddannelser. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole tilbyder også akademi- og diplomuddannelser til dig, der er i arbejde...

Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Sponsoreret