Startdato
Kursusbeskrivelse
Spørgeteknik og interview
Lær at styre, støtte og åbne din samtalepartner i professionelle samtaler. Interview, problemløsning, behovsafdækning og salg – mange situationer kræver, at I har styr på de spørgetekniske virkemidler. Faktisk er spørgeteknik ofte nøglen til at gøre en mærkbar forskel.
Der er groft sagt to grunde til at stille spørgsmål:
- For at indsamle viden
- For at påvirke andre
Du lærer blandt andet hvordan du formulerer dine spørgsmål, så de passer til formålet.
Vi tilrettelægger kurser og træningsforløb for ledere, konsulenter, velfærdsprofessionelle og andre, der skaber resultater gennem deres kommunikation. Få indsigt i spørgeteknikkens virkemidler – og kom i form, så du er skarp i den professionelle samtale. Kontakt os for en dialog om jeres behov.
Du opnår langt bedre resultater ved at træne din spørgeteknik, hvis du arbejder med salg, MUS-samtaler, ansættelsessamtaler, omsorg, pædagogik, forhandling, undervisning, videndeling, motivation, anerkendelse, samtaler med klienter eller patienter, interviews eller spørgeundersøgelser – eller hvis du gerne som leder vil have en mere undersøgende, spørgende (dialogisk) adfærd.
Eksempler på indhold:
- Aktiv lytning
- Hvordan støtter man sin samtalepartner i at fortælle løs?
- Hvordan og hvornår styrer man samtalen?
- Hvordan sikrer man sig, at man har en fælles forståelse?
- Udfordrende og reflektoriske spørgsmål
- Konfronterende spørgsmål
- Anerkendende spørgeteknik
- Afdækning af samtalepartnerens generaliseringer, forvrængninger og udeladelser
- Afhøringsteknik
- Relationer, magt og ligeværd
- Spørgsmål i kreative processer
Pris
Prisen for kurset er 1.900 kr. + moms pr. deltager.
Få information

Feedbackinstituttet - Vi spreder god feedbackkultur
Feedbackinstituttet uddanner ledere og medarbejdere i danske virksomheder og organisationer til at etablere og fastholde konstruktiv feedback. Omdrejningspunktet er deling af viden og erfaringer. Feedbackinstituttet er en del af Lumholt & Stahlschmidt Kommunikation. Vi har mere end 10 års erfaring...
Udtalelser
Lene Richter Lund, Chef for Erhvervsafdelingen, Topdanmark
“Vi har været meget meget glade for Anders Stahlschmidts kommunikations-oplæg. Han var inspirerende og medrivende og gennemførte nogle sjove kommunikations-øvelser, som vi virkelig forstod. Vi har brugt hans råd meget aktivt efterfølgende”
Siri Steendahl, People & Organisation Director, Danske Spil
“Jeg lærte ikke kun noget nyt, jeg fik også aflivet nogle forkerte opfattelser, jeg havde. Jeg har interesseret mig for interviewteknik længe og brugt det bevidst og aktivt i mange år. Jeg oplever at kurset har løftet min teknik op på et højere bevidsthedsniveau."