Startdato
Kursusbeskrivelse
Rekruttering – når du skal finde din næste medarbejder
Er du på udkig efter nye medarbejdere? På dette kursus lærer du at planlægge en god og professionel rekruttering og onboarding.
En god rekruttering- og onboarding proces er vigtig, fordi den hjælper dig til at opbygge en stærk og succesfuld arbejdsstyrke, forbedre medarbejdertrivslen og mindske medarbejderomsætningen.
Kursets opbygning
Kurset er inddelt i tre moduler:
Modul 1: Tiltræk og find de rigtige ansøgere
- Rekrutteringspolitik og -proces
- Employer branding
- Jobanalysen – find de rigtige kandidater
- Jobannoncen
- Straffeattester og anden dokumentation
Modul 2: Find og udvælg den rigtige ansøger
- Udvælgelsesprocessen
- Minimering af bias ved samtalen
- Jobsamtalen
- Hvad må du spørge om?
- Hvilke tests er relevante?
- Brug af referencer
- Lovlige kriterier for afslag
Modul 3: Ansæt og onboard virksomhedens nye medarbejder
- Ansættelseskontrakten
- Forhandling af ansættelsesvilkår
- Onboarding af den nye medarbejder
- Behandling af persondata
Du lærer bl.a.
Du får de bedste forudsætninger for at kunne tiltrække de rigtige medarbejdere. Du bliver også introduceret til en række værktøjer, som du kan bruge i dit daglige arbejde.
Målgruppe
Ledere og medarbejdere, der arbejder med rekruttering og onboarding samt medarbejdere i en HR- og personalefunktion.
Video
Pris
Prisen for kurset Rekruttering - når du skal finde din næste medarbejder er 4.200 kroner. Prisen er ekskl. moms.
Få information
DI - Dansk Industri. Danmarks største arbejdsgiver- og erhvervsorganisation
DI - Dansk Industris vision er et åbent og velstående samfund i vækst og balance. DI - Dansk Industri repræsenterer over 19.000 små og store virksomheder fra stort set alle grene af dansk erhvervsliv over hele landet. De varetager deres...