Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Startdato
Dit og virksomhedens udbytte
Dit og virksomhedens udbytte
Med dette kursus i adfærdsdesign og nudging får du og din virksomhed en enkel og praktisk metode til at arbejde med adfærdsdesign.
Du lærer at definere den ønskede adfærd, analysere barriererne for at efterleve adfærden, du lærer, hvordan du gør den ønskede adfærd attraktiv, og hvordan du til sidst kan teste, om dit adfærdsdesign virker i praksis.
Kursusbeskrivelse

Nudging og adfærdsdesign handler om at bruge psykologernes viden om, hvordan mennesker træffer beslutninger. Denne viden kan bruges til at designe kommunikation og kundeoplevelser, så der opnås en ønsket adfærd.
Når vi mennesker skal træffe hurtige beslutninger, sparer vi ofte på hjernekraften ved at bruge nogle tommelfingerregler.Det kan betyde, at vi opfører os irrationelt, og den irrationalitet kan du lære at forudsige og bruge konstruktivt.Du kan altså bruge adfærdsdesign og nudging i din virksomhed - både over for dine kolleger og dine kunder.
På dette kursus fokuseres der primært på adfærdsdesign over for kunderne, og du får gode teknikker, værktøjer og metoder, du kan bruge i hverdagen.
Kursusbeskrivelse
Kurset Adfærdsdesign og nudginger baseret på teori fra forskere som Daniel Kahneman, Richard Thaler og Dan Ariely. På kurset får du omsat den akademiske teori til praksis og metode, sådan at du hurtigt kan komme i gang med adfærdsdesign. Der tages udgangspunkt i konkrete cases, hvor du får input til at arbejde med adfærdsdesign i din virksomhed.
Undervisningsformen er en afveksling mellem oplæg, diskussion og øvelser. Du får træning i processer, metode og praktiske overvejelser forbundet med nudging og adfærdsdesign. På den måde får du mulighed for at skabe en kobling mellem de teoretiske værktøjer og virkeligheden i din virksomhed.
Du lærer blandt andet om:
- Adfærdsøkonomi, nudging og adfærdsdesign
- Fejlslutninger og irrationelle beslutninger, som vi mennesker typisk gør
- En metode til adfærdsdesign i praksis
- De grundlæggende principper for adfærdsdesign
- Kreative løsninger designet til det irrationelle menneske
- Test og mål på resultater af dit adfærdsdesign
Hvad enten du sælger på nettet eller i et fysisk møde med din kunde, så vil du på dette kursus få konkrete tips og tricks, du kan bruge i hverdagen. Du lærer både om tekster til websiden eller design af din butik, der kan øge salget. Du lærer desuden om dine kunders måde at bearbejde information på, og hvordan du kan optimere kommunikationen.
Video
Eksamen og diplom
Målgruppe
Adfærdsdesign og nudginger for dig, der arbejder med virksomhedens kundevendte aktiviteter. Du sidder måske i en marketingafdeling eller står i spidsen for salget og vil gerne have værktøjer til at få bedre resultater af jeres aktiviteter over for kunderne. Kurset kan bruges både til salg på nettet og i det fysiske møde med kunden.
Uddannelsen er grundlæggende, og der stilles ikke krav til en forudgående uddannelse.
Pris
Der er undervisning følgende dage kl. 9.00 - 15.00:
Modul 1: 13. - 14. september 2023
Modul 2: 11. - 12. oktober 2023
Modul 3: 8. - 9. november 2023
Der er undervisning følgende dage kl. 9.00 - 15.00:
Modul 1: 23. - 24. januar 2024
Modul 2: 21. - 22. februar 2024
Modul 3: 13. - 14. marts 2024
Der er undervisning følgende dage kl. 9.00 - 15.00:
Modul 1: 25. - 26. september 2024
Modul 2: 23. - 24. oktober 2024
Modul 3: 20. - 21. november 2024
Få information

IBC Kurser og Konsulenthus
IBC Kurser er en af landets største udbydere af kurser og uddannelser. Gennem mange års erfaring med undervisning og organisationsudvikling, har IBC Kurser skabt et bredt udbud af kurser og uddannelser, der understøtter og matcher ethvert behov for virksomheder og...