Bæredygtighedskommunikation & Brand Management

AROS Kurser, i København (+1 lokationer)
Længde
3 dage
Pris
14.500 DKK ekskl. moms
Næste startdato
17 september, 2024 (+8 startdatoer)
Uddannelsens hjemmeside
Uddannelsesform
Holdundervisning
Kurset afholdes på
Dansk
Længde
3 dage
Pris
14.500 DKK ekskl. moms
Næste startdato
17 september, 2024 (+8 startdatoer)
Uddannelsens hjemmeside
Uddannelsesform
Holdundervisning
Kurset afholdes på
Dansk
Få mere information om kurset

Fremragende Kundekontakt

Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.

Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.

Hvorfor vælge AROS Kurser?

Vi brænder for at give dig en reel opgradering af dit kompetenceniveau

Der er fokus på praktiske øvelser kombineret med solid faglig viden

Kurserne tilpasses dine forudsætninger og behov

Startdato

Vælg mellem 8 startdatoer

17 september, 2024

  • Holdundervisning
  • Århus

7 oktober, 2024

  • Holdundervisning
  • København

4 december, 2024

  • Holdundervisning
  • Århus
  • Dansk

11 december, 2024

  • Holdundervisning
  • København
  • Dansk

10 marts, 2025

  • Holdundervisning
  • København
  • Dansk

26 marts, 2025

  • Holdundervisning
  • Århus
  • Dansk

21 maj, 2025

  • Holdundervisning
  • København
  • Dansk

2 juni, 2025

  • Holdundervisning
  • Århus
  • Dansk

Kursusbeskrivelse

Bæredygtighedskommunikation & Brand Management

Lær at kommunikere alle jeres fremragende grønne tiltag og styrke jeres bæredygtige brand - og undgå samtidig at falde i fælderne “greenwashing” og “greenhushing”!

På kurset lærer du (blandt andet):

  • Hvordan bæredygtighedskommunikation skaber værdi for organisationen.
  • Hvilke væsentlige samfunds- og forbrugertendenser, der påvirker krav og forventninger til jer.
  • At styre uden om ‘greenwashing’ og det modsatte ‘greenhushing’.
  • De 7 principper for bæredygtig kommunikation.
  • Hvordan andre succesfulde virksomheder og organisationer er lykkedes med deres bæredygtighedskommunikation.
  • Hvilke risici I er oppe imod, og hvordan I undgår at gentage andres fejl.
  • Hvilke værktøjer I kan bruge til at skabe en bæredygtig kernefortælling og et brandkoncept, som engagerer medarbejderne.

Lær at kommunikere bæredygtighed i praksis

Bæredygtighed og ansvarlighed burde være det letteste at kommunikere. Alligevel er det en svær disciplin inden for kommunikation. Det er nemt at sige, at man er bæredygtig, men langt sværere at bevise det – og samtidig styre uden om den overflåd af opblæste termer og tomtklingende hensigtserklæringer, som efterhånden er blevet normen. Når I kommunikerer bæredygtighed handler det om jeres organisations forankring i verden og om jeres omgang med jordens ressourcer. Det er ikke småting, og derfor kræver bæredygtighedskommunikation, at I har styr på både den relevante lovgivning, og at I ved, hvilke tiltag der er mest relevante og interessante for jeres målgruppe at høre om.

‘Greenwashing’ skræmmer mange til at udøve ‘greenhushing’

En af de store farer ved at kommunikere om bæredygtighed er at blive beskyldt for greenwashing. Men det er også en faldgrube ikke at udnytte det potentiale, der er i at få bæredygtighed og ansvarlighed til at skabe værdi for forretningen og brandet.

Mens nogle firmaer er kommet i søgelyset for løse og ubeviselige påstande, er andre så forsigtige, at de næsten – eller helt – undgår at kommunikere om deres ansvarlighedsstrategi af frygt for at blive mødt af en shit-storm. Det er en skam. Hvordan skal kunderne vide, at de støtter den grønne omstilling ved at vælge jer, hvis I ikke fortæller dem det?

Bæredygtighedskommunikation er vigtigt, hvis I vil høste de konkurrencemæssige fordele ved jeres indsats. Men at gøre det på den rigtige måde er mindst lige så vigtigt. Derfor er god bæredygtighedskommunikation nøglen til at gøre jeres bæredygtighedsindsats værdiskabende for forretningen.

Målgruppe

Kurset er perfekt til dig, der: 

… arbejder med kommunikation, markedsføring, branding, CSR eller bæredygtighed. Du arbejder i en virksomhed eller organisation, der allerede har en bæredygtigheds- eller CSR-strategi (eller skitsen til den), og som gerne vil kommunikere den effektivt og virkningsfuldt, både internt og eksternt.

Du kan altså både være bæredygtighedseksperten, der gerne vil blive bedre til at kommunikere bæredygtighed (eller blot har brug for at vide noget mere om det). Og du kan være kommunikationseksperten, der gerne vil trænes i at kommunikere bæredygtighed, der netop er en kommunikationsdisciplin for sig.

Udbytte

Medarbejderens udbytte:

  1. Du får den nyeste viden om tendenser inden for kommunikation om bæredygtighed og ansvarlighed.
  2. Du får overblik over den relevante lovgivning om kommunikation af bæredygtighed og greenwashing.
  3. Du får konkrete værktøjer, som du kan bruge i praksis, når du arbejder med bæredygtighedskommunikation og brand management.

Arbejdsgiverens udbytte:

  1. I får en medarbejder retur, der kan bidrage til at udvikle bæredygtig og ansvarlig kommunikation og branding i virksomheden.
  2. Din arbejdsplads får indsigt i andres dyre erfaringer med bæredygtighedskommunikation og kan derfor styre uden om fejl og faldgruber.
  3. I får en medarbejder retur, der har overblik over den nyeste lovgivning og de aktuelle tendenser indenfor bæredygtighedskommunikation.

Få information

Få information

Få svar på dine spørgsmål om Bæredygtighedskommunikation & Brand Management
Den kursusansvarlige vil kontakte dig
Ingen omkostninger eller forpligtigelser

reCAPTCHA logo Denne hjemmeside er beskyttet af reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
AROS Kurser
Fredericiagade 15
1310 København K

Arbejdslivet er langt. Indimellem kræver det, at man tanker op, fornyer sig og nogle gange skifter spor. Aros Kurser styrker netop din personlige udvikling. Vi minder dig om alt det, du allerede kan – og giver dig næring til at...

Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Sponsoreret