SEM

Bliv fortrolig med Google Ads

Vil du være synlig på Google, så er det essentielt at du lærer om SEO og SEM. Med et kursus i SEM lærer du kunsten at få din hjemmeside højere op i søgeresultaterne på Google – se alle vores kurser herunder.
Viser 1-4 af 4
Sådan sorterer vi søgeresultater
Vil du vide mere om, hvordan vi sorterer vores resultater? Læs mere om, hvordan vi rangerer uddannelser i søgeresultaterne.
Viser 1-4 af 4

SEM – Search Engine Marketing

Få indblik i processerne bag SEM – også kendt som Search Engine Marketing – fra opsætning af mål til implementering af strategiske tiltag. SEM er også kendt under termen paid search, og dækker over alt betalt markedsføring på søgemaskiner som Google.

SEM er din betalte markedsføring på Google, det er altså det der ikke giver en organisk trafik, men hvor du betaler for at ligge øverst i søgeresultaterne, også kendt som paid search, hvor det andet er organisk search.

På Google betaler du for dine annoncer og SEM gennem Google Adwords. I Adwords har du mulighed for at betale dig til en højere plads på søgeresultatet, fremfor at arbejde med den organiske del af din hjemmeside. Du køber dig altså til at ligge øverst når brugerne søger på ”north face jakke” eller ”bilforsikring”.

Inden for SEM finder du to vigtige begreber, som du lige så godt kan lærer at kende: CPC og CPM. CPC står for Cost Per Click og er altså prisen du betaler for en besøgende klikker på din annonce på Google. CPM står for cost-per-thousand impressions, og det er prisen for at din annonce bliver vist 1000 gange – dog uden at tælle antallet af clicks med i prisen.

Du kan altså i Adwords vælge at betale per impression eller per klik. Fordelene ved at bruge SEM er, at du får direkte adgang til den trafik du ønsker på din hjemmeside, uden at skulle bruge lang tid på at bygge trafikken op organisk.

Ulempen ved SEM er, at du skal have virkelig godt styr på, hvad du gerne vl sælge og hvordan du konvertere de købte besøgende til kunder på din side. Det er her et SEM kursus kommer ind i billedet. Hvis du ikke har styr på din SEM, bliver det nemlig hurtigt en bekostelig affære.

SEM kursus

Du vil ofte finde SEM i forbindelse med både SEO og SMO kurser, nogen gange er de en del af et større digital marketing forløb, hvor du også kommer ind på sociale medier og email markedføring. Se dig derfor godt om, når du skal finde dit SEM kursus.

Som en del af et SEM kursus vil du oftest finde praksis viden om Google Adwords og Google Analytics. Her lærer du fx at optimere adwords kontoen, gennemgang af platformen, og hvordan du bruger analytics til at analysere effekten af de penge i bruger på Google.  

Det du lærer kan fx være, hvordan du finder de bedste søgeord, som folk er tilbøjelige til at bruge i deres søgninger. Derudover er der ofte en introduktion til alle de grundlæggende elementer, begreber og funktioner i Google Ads, lige som at du lærer at optimere og evaluere dine kampagner. Det kan fx være via splittests, optimering af kvalitetsresultat, Google Shopping og remarketingkampagner.

Gennem et SEM kursus lærer du at skabe en effektiv og profitabel annoncekampagne for virksomheden, og dermed sikre flere nye kunder og en øjet indtjening. Du får styrket dit kompetenceniveau, og får solid viden med om, hvordan du får maksimalt ud af Google Ads, til mindst mulige pris.

Ønskeliste
Sådan kommer du videre

Find et kursus, du er interesseret i


Send en forespørgsel


Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen