Kursus i relationssalg

Tag dit salg til next level

Her kan du finde en række kurser i Relationship Selling, eller relationssalg på dansk. Disse kurser er designede til dig, som til dagligt sidder som Key Account Manager, med et bærende ansvar for at skaffe og udvikle dine kunder.
Viser 1-1 af 1
Sådan sorterer vi søgeresultater
Vil du vide mere om, hvordan vi sorterer vores resultater? Læs mere om, hvordan vi rangerer uddannelser i søgeresultaterne.
Viser 1-1 af 1

Kursus i relationssalg - bliv en bedre sælger

Ved at tage et kursus i relationssalg, får du nye redskaber til dit daglige virke som Key Account Manager eller tilsvarende. Disse redskaber kan være af stor betydning for din egen personlige og professionelle udvikling, men det har også indflydelse på din virksomheds bundlinje.

Et kursus i relationssalg er kompetencegivende og fuld af udfordring

Hvad er et kursus i relationssalg?

Et kursus i relationssalg er designet således at du får de rigtige redskaber til at håndtere komplekse salgsforløb. Som sælger får du ny inspiration og motivation til at løse dine salgsopgaver, samt brugbare redskaber til at løfte og fastholde samarbejdet med dine nøglekunder. Et kursus i relationssalg har et stort fokus på, at du som sælger kan skabe de optimale relationer med dine kunder og i forlængelse heraf få de optimale salg.

Igennem kursets forløb vil du få indsigt i en række emner, såsom:

  • Din profil
  • Differentier dig fra dine konkurrenter
  • Kend dine kunder - købsmotiver, behov, forventninger og problemer
  • Prognoseredskaber
  • Din adfærd - skab en god relation

Der findes en række forskellige kurser i relationssalg, og derfor vil der være forskel på forløbene og de emner du bliver præsenteret for. Kontakt gerne kursusudbyderen så du er sikker på hvilke emner og kompetencer du får ud af forløbet. De fleste kurser i relationssalg vil dog fokusere på deltagerinvolvering. Det giver dig mulighed for at prøve teorien af på praktiske eksempler, hvorefter der vil være feedback fra instruktøren samt erfaringsudveksling fra de andre kursusdeltagere.

Den stærke kunderelation

Som sælger er det vigtigt at opbygge en positiv og stærk kunderelation, således at der er en god mængde tillid imellem de to parter. Med et kursus i relationssalg får du redskaberne til at skabe nye kunderelationer og styrke dem over tid. Dette gøres fordi man ønsker at skabe den langsigtede kunderelation, som giver en høj grad af loyalitet. Denne loyalitet giver visionen af en samarbejdspartner i stedet for et sælger/kunde forhold og det er derfor sværere for din kunde at stoppe samarbejdet. Et kursus i relationssalg giver dig kompetencerne til at udnytte det potentiale der ligger i en kunde hvor du har skabt en god relation og en stor mængde tillid.

Som sælger, eller Key Account Manager, lærer du således at være meget opmærksom på din kommunikation og din adfærd. Det er vigtigt at du fremstår som en sælger, der presser på og er anmassende da dette kan skade din relation til kunden og i sidste ende kan det være skadeligt for din virksomhed. Her giver forløbet dig en række stærke værktøjer at arbejde med, både på det personlige plan og på det professionelle.

Pris og adgangskrav

Der er forskellige udbydere til kurser i relationssalg, og derfor vil der også være forskellige priser på kurserne. Tag gerne kontakt til udbyderen således at du har den opdaterede pris og den bedste vejledning til valget af dit kursus. Adgangskravene kan også differentiere fra udbyder til udbyder, men generelt skal du være aktiv i en rolle som sælger eller tilsvarende.

Se også telefonsalg, ekspertsalg og salgspsykologi

Ønskeliste
Sådan kommer du videre

Find et kursus, du er interesseret i


Send en forespørgsel


Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen