Google Tag Manager

Få helt styr på tracking af din hjemmeside

Arbejder du med annoncekampagner på Google, Facebook o. lign. i hverdagen, så kan det være en rigtig god ide at få helt styr på Google Tag Manager. Find mulighederne for uddannelse herunder.
Viser 1-3 af 3
Sådan sorterer vi søgeresultater
Vil du vide mere om, hvordan vi sorterer vores resultater? Læs mere om, hvordan vi rangerer uddannelser i søgeresultaterne.
Viser 1-3 af 3

Google tag manager – et trackingværktøj

Google tag manager er et effektivt og fleksibelt trackingværktøj, der giver dig mulighed for at opsætte tracking af målpunkter på din hjemmeside. Det kan fx være tracking af tilmeldinger til nyhedsbrevet, videovisninger, tilmeldinger, klik på knapper, downloads mv.

Google tag manager giver dig også mulighed for at indlejre vigtige marketingsscripts, fx Facebook pixel og andre pixels fra tredjeparts programmer. Du får mulighed for at samle præcise data på dine besøgendes adfærd, og kan optimere din online forretning, uden at du skal kunne kode.

Mere specifikt giver Google Tag Manager dig følgende muligheder:

  • Opsæt e-handelssporing

  • Implementering af marketingscripts (f.eks. Facebook Pixel)

  • Mål klik på kontaktpunkter (mailto-links, aktive telefonnumre)

  • Mål klik på billeder

  • Klik på galleri/slider

  • Klik på udgående links

  • Klik på sociale ikoner

Hvad er Google tag manager?

Google tag manager bruges mere og mere inden for online marketing, men hvad er google tag manager? Og er det et værktøj der er relevant for dig? Som det ligger i navnet, så er Google tag manager et værktøj, der styre dine tags til dit website.

Gennem systemet, kan du, på trods af ikke at være udvikler, få langt større frihed og fleksibilitet i forhold til at opsætte sporing på din side. Når først Google tag manager er implementeret, har du mulighed for at tracke scripts, og du kan hurtigt tilføje Google Analytics, Facebook Pixel, LinkedIn Insight Tag, Hotjar eller andet.

Hvad kan Google tag manager?

Når du stifter bekendtskab med Google Tag Manager, så er der en række begreber, du skal lære at kende. De vigtigste er: Google tag manager container, tags, udløsere og data layer.

Første gang du opretter en Google Tag Manager konto, skal du oprette en container, som indeholder alle tags for din hjemmeside. Når du oprettet containeren og implementeret det på dit website, så skal du lave tags i menupunktet. Ved at implementere tags gør du det til en leg, at arbejde med struturerede KPI-setup og via Google Analytics kan du få et nemt overblik over effektmålingen på dine tags. Derfor er det også vigtigt at du tagger så det er let-genkendeligt for dig. Tags opsættes som en regel, der afgør hvornår et tag udløses på websitet.

Google tag manager kurser

Med et kursus i google tag manager lærer du at opsætte tracking på din hjemmeside, så du kan holde øje med dine KPIer i Google Analytics. Ofte vil du finde at kurserne er meget praktisk orienteret, så du får opsat det du skal bruge, og kan gå hjem og bruge google tag manager.

Ved at forstå google tag manager, ved du hvad det kan bruges til og hvordan, du lære at opsætte tracking af clicks, køb og formularindsendelser, du kan teste og fejlsikre din tracking.

Ønskeliste
Sådan kommer du videre

Find et kursus, du er interesseret i


Send en forespørgsel


Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen