Jeg leder efter nogle kurser i interviewteknik - Forum

14-11-2008 09:40   Peter Juul

Jeg leder efter nogle kurser i interviewteknik. Kan I give mig et overblik over, hvad de forskellige udbydere tilbyder?


RE: Jeg leder efter nogle kurser i interviewteknik
14-11-2008 09:59   finduddannelse

Hej Peter,

Helt sikkert. Det kommer mest an på, hvad forbindelse du er interesseret i at bruge interviewteknikkerne. Udbuddet er rimeligt bredt – men du kan få et hurtigt overblik ved følgende:

Rene ”fritekst-søgninger” hvor du kan finde kurser direkte omhandlende fx ”interviewteknik” eller ”rekruttering”.

Du kan tage et journalistisk kursus, der vil give dig et indblik i at bruge en ”journalistisk interviewteknik, herunder vurdere og vælge de rette kilder”.

Du kan se på NLP kurser, der typisk fokuserer meget på interview- og spørgeteknikker.

Endelig kan du se på et kursus i konsulentrollen – i forbindelse med den Interne Konsulent – der også typisk omhandler interviewteknik, dataindsamlingsstrategier, hypotesedrevet problemformulering mm.

Held og lykke


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en udbyder på finduddannelse.dk? Du bidrager ved at hjælpe andre med at finde det kursus, der passer dem bedst. Læs venligst vores evalueringspolitik om, hvordan vi godkender og udgiver evalueringer her. 

Download vores evalueringspolitik her