Spørgsmål omkring HD titlen - Forum

08-05-2014 12:15   BL

Hvad er den engelske titel på HD International business?


RE: Spørgsmål omkring HD titlen
08-05-2014 13:51   finduddannelse.dk

Hej BL,

Du kan finde information om alt relateret til HD uddannelserne i vores HD Guide.

Nederst i denne er der også en sektion, Hvad hedder HD uddannelsen på engelsk, der beskriver hvordan HD uddannelser skal oversættes, hvis du f.eks. skal anvende dem på et engelsk CV eller hvis du blot ønsker at sammenligne med andre udenlandske forløb.


RE: Spørgsmål omkring HD titlen
16-06-2014 11:13   Alexander

Hejsa,

Kan du sige om jeg kan komme ind og læse HD? Jeg har ikke en studentereksamen, men har en HG og derefter er jeg uddannet speditør. Jeg har været uddannet i 2 år nu. Mvh. Alexander


RE: Spørgsmål omkring HD titlen
17-06-2014 10:02   finduddannelse

Her er et uddrag fra vores HD guide:

For den første del af uddannelsen skal du have en gymnasial uddannelse eller en anden relevant uddannelse på tilsvarende niveau. Hvis du ikke har en gymnasial uddannelse eller tilsvarende, kan du søge om særlig dispensation på det valgte uddannelsessted. Det er udelukkende uddannelsesstedet, der vurderer, om du har forudsætningerne, der skal til for at blive optaget på HD uddannelsen.

Det afhænger derfor af, hvor du bor. Hvis du f.eks. bor i Frederiksberg/København, vil jeg derfor råde dig til at snakke med CBS, da det altid er skolen som vurderer en eventuel meritoverførsel fra erfaring eller anden uddannelse.


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en udbyder på finduddannelse.dk? Du bidrager ved at hjælpe andre med at finde det kursus, der passer dem bedst. Læs venligst vores evalueringspolitik om, hvordan vi godkender og udgiver evalueringer her. 

Download vores evalueringspolitik her