Viser 1-14 af 14
Sådan sorterer vi søgeresultater
Vil du vide mere om, hvordan vi sorterer vores resultater? Læs mere om, hvordan vi rangerer uddannelser i søgeresultaterne.
Viser 1-14 af 14

Bliv professionel med et Instagram kursus

Lær at markedsfører jer via Instagram mere professionelt, og få mere ud af jeres virksomhedsprofil via strategisk arbejde med kommunikationen. På et Instagram kursus får du konkret viden om effektiv kommunikation og annoncering på Instagram, så du kan bruge mediet strategisk i jeres markedsføring.

Lær at skabe relevant indhold til dine følgere på Instagram med et Instagram kursus. Forstå effekten af det rette hashtag, brugen af Stories og værdien af det engagement du skabe hos jeres følgere. Få succes på mediet ved både at forstå de mange værktøjer du kan bruge til at optimere jeres kommunikation, samt annoncering.

Med et Instagram kursus kan du også lærer om influencer marketing, og hvordan din virksomhed kan inddrage, bruge og opbygge relationer med indflydelsesrige personer, der kan nå netop jeres målgruppe.

Dit udbytte med et Instagram kursus

Ved at tage et kursus i Instagram opnår du viden inden for mediet, som gør dit daglige arbejde meget nemmere. Det kan fx handle om opbygningen af strategi, hvordan du finder de rigtige følgere – og får dem engageret i dit indhold ikke mindst. Derudover vil du tit opleve at der ved et Instagram kursus også bliver snakket om konkrete værktøjer, du kan bruge i din indholdsstrategi.

Lær at bruge hashtags korrekt og strategisk, og få også et indblik i fx Instagram Shopping, der gør det muligt for brugerne hurtigt at finde både priser og detaljer på jeres produkter. Det er også mindst lige så vigtigt at du lærer at måle effekten af jeres opslag og hashtags, og hvordan I optimere det hele, ligesom at annonceringsmulighederne på Instagram, og muligheden for at bruge influencers også bør være viden du har styr på.

Rigtig mange tror nemlig at de har helt styr på Instagram, hvis der kommer likes på billederne og generelt er aktivitet på profilen, men mange virksomheder kommer til at lave nogle helt klassiske fejl, og det er her et Instagram kursus giver mening.

Hvordan laver du fx billeder der appellere til jeres målgruppe? Hvor meget og hvornår skal du poste? Hvordan skriver du dine billedbeskrivelser – så de sælger? Hvordan finder du de virale hashtags?

Annoncering på Instagram

De nyeste tal fra Instagram viser, at der i september 2018 var over 400 millioner brugere af mediet, og i Danmark er det over 25% af Danmarks befolkning der er online. Derfor giver det også rigtig god mening at smide nogle penge efter annoncerne, hvis I vil fange målgruppen.

Da det er Facebook der ejer Instagram, betyder det også at jeres annoncering sker gennem Facebooks Annonceadministrator, og at I skal have en Facebookside tilknyttet. På Instagram vælger du, om du vil annoncere i nyhederne eller i Stories. Det kan enten gøres som en billedannonce, videoannonce, karruselannonce eller annonce i Stories.

Der findes ikke mange kurser som kun har fokus på Annoncering på Instagram, og du vil derfor ofte finde et kursus der giver dig et indblik i strategiske overvejelser og hvordan du annoncere på tværs af de mange forskellige sociale medier. Fra at skabe salg, måle på kampagnen og opbygge større følgerskare via annoncering.

Influencer marketing på Instagram

Der er langt mere engagement at finde på Instagram, på trods af, at det er en platform der er langt mindre end fx Facebook. En undersøgelse fra Quintly viser, at Instagram har den højeste interaktionsrate i sammenligning med alle andre platforme. Samtidig er det en platform som influencerne selv er rigtig glad for, med 91% der vælger Instagram som deres favorit platform.

Med et Instagram kursus lærer du at sætte klarer mål og KPIer – og det samme skal gøres i samarbejdet med en influencer. Hvad forventer du af en kampagne? Hvilke mål har kampagnen? Og hvordan skal influenceren hjælpe dig I mål.

Dit mål har også lidt at sige om din ideelle influencer. Hvilken målgruppe vil du gerne ramme, og med hvilken type budskab? Hvilken niche skal influenceren være inden for, hvor stort er deres normale reach, hvilken stemme – og hvor stærk er den – har de? Engagement rate – hvor gode er de til at drive engagement på deres profil? Det er bare nogle af de spørgsmål du skal have tænkt over inden.

Ønskeliste
Sådan kommer du videre

Find et kursus, du er interesseret i


Send en forespørgsel


Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen