Vis finduddannelse.dk som: Mobile

Struktureret Problemløsning

Westergaard
2 dage
E-learning
Fjernundervisning, København
Startdato: 15-04-2020 - København
7.900 DKK ekskl. moms

Struktureret Problemløsning

Bliv klædt på til effektiv problemløsning og IT support

Lær hvordan du knækker de svære nødder med kursus i struktureret problemløsning

På kurset lærer du at løse problemer systematisk og struktureret ... med høj kvalitet, hurtigt og med et lille tidsforbrug. Efter dette kursus kan du løse selv de mest komplekse problemer.

Du lærer at opsamle al relevant problemdokumentation, at finde den korrekte root cause, og at vælge den bedste og mest omkostningseffektive løsning.

Du lærer desuden, hvordan problemløsning kan skabe genbrugelig viden, og hvordan man kan sætte relevante kvalitetsmål for problemløsning.

Metoden bygger på den videnskabelige ”the Science Method”. Den er 100% ITIL-kompatibel, og den kan indpasses i enhver incident- og problem management proces.

Det får du ud af dette kursus i struktureret problemløsning

Kurset lærer dig at løse problemer effektivt, dvs. med høj kvalitet og et lille tidsforbrug. Desuden opnår du praktiske færdigheder i at skabe og genbruge løsninger samt at leve op til aftalte servicemål omkring problemløsning.

Metoden kan anvendes på IT-problemer og alle andre problemer og efter afsluttet kursus, vil deltagerne kunne:

  • modtage problemer, dvs. registrere, prioritere og kategorisere problemer korrekt
  • undersøge problemer og identificere problemers root cause
  • løse problemer, herunder identificere løsningsalternativer og vælge den bedste løsning.

Kurset kan føre til en certificering ved bestået eksamen. Kontakt Westergaard for mere information.

Målgruppe

Kurset henvender sig til:

  • Medarbejdere i IT supportfunktioner som f.eks. Help Desk, Service Desk mm.
  • Medarbejdere i 2. og 3. line, der skal finde fejl og løse problemer
  • Virksomheder, som ønsker at understøtte sin Service Desk i at arbejde i overensstemmelse med best practice.

Deltagerne skal have en generel viden om IT og IT support.

Form og eksamen

Gennem oplæg, diskussioner og praktiske øvelser skabes en sammenhæng mellem teori og praksis. Kurset er meget aktiverende, og der lægges vægt på, at deltagerne kommer hjem med konkrete værktøjer, som kan bruges i det daglige arbejde. Undervisningen foregår over to dage med undervisning fra klokken 9 - 17. Eksamen afholdes den sidste halve time på sidste kursusdag.

Undervisning samt kursusmaterialer og eksamen er på dansk.

Eksamen

Kurset kan afsluttes med en multiple choice eksamen, der består af 20 spørgsmål. Du skal have 13 rigtige for at bestå og blive certificeret. Der er mulighed for re-eksamen.

Pris

  • Medlemspris: kr. 7.110*
  • Listepris: kr. 7.900
  • Eksamen: kr. 1.350

*Medlemspriserne forudsætter et medlemskab i Westergaard.

Alle priser er ekskl. moms

Westergaard

Westergaard CSM

God service er blevet en grundlæggende forudsætning for kundernes oplevelse af din virksomhed. Westergaard kan hjælpe dig med at skabe den optimale serviceoplevelse for dine kunder og brugere. Vi er en full-service virksomhed med speciale i service management. ITIL Best Practice Projektledelse...


Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Jeg vil gerne kontaktes af den kursusansvarlige - uforpligtende

 

Kontaktinformation til Westergaard

Westergaard

Finsensvej 80 B, 2.
2000 Frederiksberg


Få information

Udfyld formularen for mere information om Struktureret Problemløsning

Tilmeld dig finduddannelse.dk's nyhedsbrev!
Evalueringer
Denne uddannelse er ikke blevet evalueret.
Kundecase

Du vil måske også være interesseret i: