Vis finduddannelse.dk som: Mobile

Kepner-Tregoe® Troubleshooting Foundation

Westergaard
2 dage
E-learning
Fjernundervisning, København
Startdato: 30-03-2020 - København
9.800 DKK ekskl. moms

Kepner-Tregoe® Troubleshooting Foundation

Forbedring af ITIL®-processer med Kepner-Tregoe® Troubleshooting Foundation

På Kepner-Tregoe® Troubleshooting Foundation lærer du en operationel og metodisk tilgang til fejlfinding og problemløsning. Du lærer at komme til bunds i problemerne på en systematisk måde og undgå de hurtige – og ofte forkerte – løsninger. Du opnår praktiske færdigheder i at anvende en effektiv spørgeteknik, træffe bedre beslut­ninger samt analysere og forebygge fremtidige problemer.

Efter kurset vil deltagerne kunne:

  • udføre systematisk fejlfinding på alle typer af fejl og problemer
  • træffe bedre beslutninger om fejl og problemer
  • yde ensartet kundesupport af høj kvalitet
  • øge hastigheden i bl.a. ITIL-processer som f.eks. incident og problem management

Kurset kan føre til certificeringen KT Foundation ved bestået eksamen.

Lær om Kepner-Tregoe® problemløsning ved Westergaard

Hvad er Kepner-Tregoe® problemløsningsmetoden?

Tilbage i slutningen af 1950’erne observerede to amerikanske sociologer, Dr. Charles H. Kepner og Dr. Benjamin B. Tregoe, den menneskelige adfærd for at finde ud af, hvorfor visse personer er i stand til at håndtere komplekse situationer, mens andre fejler og træffer de forkerte beslutninger.

Deres analyser gav fundamental viden om, hvordan mennesker reagerer under pres. De udpegede fire grundlæggende spørgsmål, som vi ønsker at kende svaret på, når vi beskæftiger os med en hvilken som helst form for kompleks situation: Hvad sker der? Hvorfor skete det? Hvad skal vi gøre? Hvad venter forude?

Lær at levere en ensartet kundesupport af høj kvalitet

Dette to-dages kursus i Kepner-Tregoe Foundation præsenterer en systematisk tilgang til fejlfinding, samt hurtigere og mere effektivt problemløsning med forbedret kundetilfredshed til følge.

Kursisterne opnår en struktureret arbejdsmetode til kritisk tænkning, som gør det muligt at træffe bedre beslutninger samt proaktivt at analysere og undgå fremtidige problemer. Kurset er akkrediteret af Kepner-Tregoe, eksperter i organisatorisk problemløsning, og kan føre til certificeringen KT Foundation ved bestået eksamen.

Formålet er at lære deltagerne at levere en ensartet kundesupport af høj kvalitet. Kursisterne uddannes i de grundlæggende Problem og Incident Management-begreber, som er udviklet af Kepner-Tregoe, samt i best practice for kundeservice og supportorganisationer verden over for at forbedre processers performance.

Begreberne kan også forbedre andre processer såsom forandringsledelse og kapacitetsstyring.

Kontakt Westergaard og hør mere om Kepner-Tregoe Foundation kurset.

Målgruppe

Kurset henvender sig til alle, der beskæftiger sig med at:

  • Finde fejl og løse problemer
  • Træffe beslutninger
  • Forudse og forebygge risici

Samt andre, der har ansvar for kundetilfredshed, fejlhåndtering og performance af processer.

Der er ingen formelle forudsætninger for dette kursus (heller ikke ITIL). Dog bør du enten selv arbejde med fejlfinding eller være ansvarlig for processer, der har til formål at finde/løse fejl og problemer.

 

Form og eksamen

Kurset er særdeles praktisk og kursisterne afprøver gennem cases og øvelser de teknikker, der undervises i. Der lægges stor vægt på, at deltagerne kan anvende de lærte metoder med det samme i egen organisation.

Program

Dag 1:

  • Spørgeteknikker
  • Discovery Case
  • Procesoverblik
  • Situationsanalyse
  • Problemanalyse
  • Opsummering og konslusioner på dagen

Dag 2:

  • Problemanalyse
  • Beslutningsanalyse
  • Analyse af potentielle problemer
  • Teori
  • Casearbejde (deltagernes egen case eller Rob a bank-case)
  • Opsummering og konklusioner

Kurset er et dagkursus med undervisning fra kl. 9.00 – 17.00 begge dage.

Medbring laptop eller PC

I løbet af kurset arbejdes der bl.a. med online opgaver, og bærbar computer eller tablet skal derfor medbringes til kurset. Undervisning er på dansk. Kursusmaterialer og eksamen er på engelsk.

Eksamen

Efter kurset kan du tage en eksamen, der giver dig et certifikat i Kepner-Tregoe Foundation, når du har bestået.

  • Form: Online multiple-choice eksamen, 40 spørgsmål
  • Beståelseskrav: 26 rigtige (65%)
  • Varighed: 1 time 15 min (hvis dit modersmål ikke er engelsk)

Eksamen kan gennemføres, når det passer dig, efter du er kommet hjem fra kurset – og er således ikke en del af selve kurset. Eksamen afvikles i samarbejde mellem dig og ITpreneurs.

Du kan købe en eksamens-voucher gennem Westergaard ved tilmelding, eller ved at kontakte os, dog minimum syv hverdage før ønsket eksamen. En eksamens-voucher vil gælde for én eksamen og være gyldig i et år.

Du skal selv lave en aftale med en person, som vil være eksamensvagt. Du vil modtage dokumenter, som skal udfyldes og sendes til ITpreneurs senest 5 dage inden eksamen.

Kontakt os for at arrangere en re-eksamen ved behov

Eksamensgaranti undtaget

Kepner-Tregoe kurser er som de eneste undtaget Westergaards eksamensgaranti, da kurserne fokuserer på praktisk anvendelse af metoden og ikke på teoretisk viden til en eksamen. Westergaards øvrige kvalitetsprogram gælder naturligvis stadig.

Pris

  • Medlemspris: kr. 8.820*
  • Listepris: kr. 9.800
  • Eksamen: kr. 1.950

*Medlemspriserne forudsætter et medlemskab i Westergaard.

Alle priser er ekskl. moms

Westergaard

Westergaard CSM

God service er blevet en grundlæggende forudsætning for kundernes oplevelse af din virksomhed. Westergaard kan hjælpe dig med at skabe den optimale serviceoplevelse for dine kunder og brugere. Vi er en full-service virksomhed med speciale i service management. ITIL Best Practice Projektledelse...


Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Jeg vil gerne kontaktes af den kursusansvarlige - uforpligtende

 

Kontaktinformation til Westergaard

Westergaard

Finsensvej 80 B, 2.
2000 Frederiksberg


Få information

Udfyld formularen for mere information om Kepner-Tregoe® Troubleshooting Foundation

Tilmeld dig finduddannelse.dk's nyhedsbrev!
Evalueringer
Denne uddannelse er ikke blevet evalueret.
Kundecase
Kenneth S. Kristensen, Souschef ...

"Jeg har allerede gjort brug af bl.a. Potential Problem Analysis i mit daglige arbejde med stor succes"

Læs mere
Karsten Grinderslev, Former IT S...

"Et kursus der er tiden og pengene værd!"

Læs mere
Elsebeth Thullesen - BEC

"Jeg synes rigtig godt om kurset, instruktøren er særdeles kompetent og har en god og medrivende måde at fremstille stoffet på"

Læs mere
Michael Verdier - Aller Media A/S

"Jeg synes kurset var godt og udbytterigt og mener jeg har fået nogle gode værktøjer med hjem"

Læs mere

Du vil måske også være interesseret i: