Vis finduddannelse.dk som: Mobile
Modul
Akademiuddannelser
Landsdækkende
Startdato: Løbende opstart - Danmark

Dataanalyse

Få styrket din forståelse for online salg og markedsføring

Data er det nye guld. Lær at hive ekstremt værdifuld viden ud af din hjemmeside, og styrk din virksomheds online aktiviteter på modulet Dataanalyse, som er etableret og udviklet i samarbejde med Google Succes Online.

Under hele modulet arbejder du på en handlingsplan, som skal løfte dit dataanalysearbejde til nye højder.

Fagligt indhold

Dataanalyse er et uundværligt værktøj, når du skal undersøge og optimere dine online indsatser. På modulet lærer du at indsamle, analysere og anvende data fra din hjemmeside, så du bl.a. kan se, hvem der besøger din side, hvilke sider de besøger og hvordan din side konverterer.

Du får tip og tricks til at optimere din digitale markedsføringsaktiviteter gennem data med henblik på at øge salget i din virksomhed.

På kurset arbejder du med:

  • teorier og metoder til dataanalyse i relation til salg og markedsføring
  • opsætning af Google Analytics og Google Tag Manager
  • Google Analytics’ certificering
  • indsamling, analysering og behandling af data
  • Persondataforordningen (GDPR)
  • Google Data Studio og visualisering af data
  • opsætning af KPI’er i relation til din virksomheds digitale strategi
  • webstatistikker samt basis- og avancerede rapporter
  • udarbejdelsen af en konkret handlingsplan for din virksomheds arbejde med Google Analytics.

Dit udbytte af modulet

På modulet lærer du at indsamle, analysere og optimere data fra din hjemmeside. Du får redskaber til at vide og forstå, hvordan brugere agerer på din hjemmeside, og du får unik indsigt i, hvem dine brugere er og hvordan de har fundet vejen til din side.

Som en del af modulet gennemfører du Google Analytics’ certificering, og du får således certificering på dine nyerhvervede kompetencer inden for dataanalyse.

Efter modulet Dataanalyse kan du:

  • håndtere en bred palette af dataindsamlingsmetoder og forstå, hvordan data skal indsamles, behandles og opbevares
  • opsætte og anvende Google Analytics til at styrke din virksomheds salg og markedsføring
  • opsætte og anvende Google Tag Manager og Google Data Studio
  • analysere og præsentere data for relevante interessenter
  • opsætte KPI’er for din virksomheds digitale strategi på baggrund af data.

Din handlingsplan som omdrejningspunkt

På modulet arbejder du på en handlingsplan for din virksomheds arbejde med dataanalyse. Når modulet er afsluttet har du en køreklar strategi for dit fremtidige arbejde med dataanalyse samt en prioriteret liste over dine indsatspunkter.

Akademimodulet Dataanalyse er for dig, der vil have den grundlæggende viden inden for dataanalyse og praktisk erfaring med Google Analytics.

Modulet hører under akademiuddannelsen i Salg og markedsføring og kan tages som en del af den fulde akademiuddannelse eller som et enkeltfag.

Målgruppe

Akademimodulet er til dig som arbejder eller ønsker at arbejde med en dataanalytisk tilgang til salg og digital markedsføring.

Pris

Kontakt kursusudbyderen for information om prisen for akademimodulet i Dataanalyse.

UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole

UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole

UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole har dækningsområde i Trekantområdet og Fyn med øer med et bredt udvalg af erhvervsakademiuddannelser og professionsbacheloruddannelser for studerende, der vil tage fuldtidsuddannelser. UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole tilbyder også akademi- og diplomuddannelser til dig, der er i arbejde...


Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Jeg vil gerne kontaktes af den kursusansvarlige - uforpligtende

 

Kontaktinformation til UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole

UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole

Seebladsgade 1


Få information

Udfyld formularen for mere information om Dataanalyse

Tilmeld dig finduddannelse.dk's nyhedsbrev!
Evalueringer
Denne uddannelse er ikke blevet evalueret.