Vis finduddannelse.dk som: Mobile

Employer branding

Teknologisk Institut
Startdatoer
Taastrup
30-09-2019  
11.499 DKK
09-12-2019  
11.499 DKK

Kursusbeskrivelse

Arbejd professionelt med din organisations employer brand og styrk jeres position i kampen om de mest attraktive ledere og medarbejdere.

Arbejd systematisk med din organisations employer branding

Lær i hovedtræk at gennemføre den proces, der gør en organisation i stand til at udvikle sit employer brand, med henblik på at kunne tiltrække, rekruttere, fastholde og udvikle de ledere og medarbejdere, der skal gøre den i stand til at konkurrere og opnå succes.

Udbytte

  • Kendskab til employer branding som disciplin og konkurrenceparameter
  • Forstå, hvordan din virksomheds employer brand hænger sammen med dens corporate brand og virksomhedens overordnede strategi
  • Lær at designe, tilrettelægge og gennemføre den tværgående proces, der skal udvikle din virksomheds employer brand
  • Analyser, definer, lev og levér din virksomheds employer brand
  • Metoder og værktøjer, som du med fordel kan bruge i forskellige faser af processen
  • Praktiske erfaringer fra employer branding processer - hvad virker, og hvad virker ikke
  • Brug din egen virksomhed som case igennem hele kurset, og kom hjem med operationel og implementerbar viden

Indhold

  • Kend vilkårene for employer branding ved at forstå udvikling i samfundet, arbejds- og jobmarkedet
  • Forstå den vigtige forskel mellem ansættelseskontrakt og psykologisk kontrakt
  • Gør ledere og medarbejdere til stærke ambassadører internt i organisationen og eksternt i markedet
  • Lær at lede, organisere og tilrettelægge hele employer branding processen fra tanke til virkelighed
  • Analysere employer brand: Lære ledere og medarbejdere at kende ud fra bl.a. deres behov, forventninger, drivers, adfærd, kontaktpunkter mv.
  • Definere employer brand: Fastlægge mål, strategi, koncept og plan, med afsæt i virksomhedens overordnede strategi og corporate brand
  • Leve employer brand: Forankre employer brand internt, leve det fra ledelsen, gennem organisationen og ud i markedet
  • Levere employer brand: Med succes implementere employer brand i alle vigtige kontaktpunkter både offline og online
  • Kende og forberede sig på de kritiske succesfaktorer i arbejdet med employer branding

Deltagerprofil

Målgruppen er især de ledere, specialister og øvrige medarbejdere, der direkte eller indirekte har interesse i og er involveret i organisationens arbejde med employer branding. Kurset henvender sig især til de personer, der arbejder med rekruttering, organisationsudvikling, udvikling af ledere og medarbejdere, employer branding, intern branding og kommunikation, uddannelse, forandring, anden HR o.lign.

Form

Kurset veksler mellem inspirerende oplæg om anvendelig teori på området, relevante cases, udveksling af praktiske erfaringer, dialog og øvelser. Øvelser kan foregå individuelt, i grupper og i plenum. Der lægges op til involvering, dialog og læring. Der bruges en repræsentativ virksomhed som gennemgående case. Deltagerne opfordres i øvrigt til så vidt muligt at bruge sig selv og deres virksomhed. Det er derfor en god idé, at du gør dig overvejelser om din virksomheds behov for, tidligere erfaringer med og mulige brug af employer branding inden kursusstart.

Underviser

Glenn er rådgiver, coach, underviser og forfatter. Han er bl.a. uddannet HA, Cand. Merc. i strategi/afsætning og HD i ledelse/organisation. Han har igennem sin 30-årige karriere arbejdet for og med mange forskellige virksomheder, organisationer, ledelser, teams og individer, i forskellige sektorer og brancher, samt i både ind- og udland. Han har især arbejdet med strategi, organisation og ledelse, marketing, salg, kommunikation og branding. Glenn har skrevet to bøger om branding. Den første om virksomheders strategiske ledelse, marketing og branding, herunder om employer branding. Hans seneste bog handler om personlig ledelse, branding og kommunikation.

Video

Teknologisk Instituts vigtigste opgave er at sikre, at ny viden og teknologi hurtigt kan omsættes til værdi for vores kunder i form af nye eller forbedrede produkter, materialer, processer, metoder og organisationsformer.

>> Bestil mere information

Pris

Om udbyderen

Teknologisk Institut

+1000 kurser inden for bl.a. IT, projektledelse, ledelse, kommunikation, personlig udvikling mm.

Teknologisk Institut har leveret uddannelse til det danske erhvervsliv siden 1906, og har derfor over 110 års erfaring med kurser og uddannelser. Hvert år deltager flere end 17.000 personer på Teknologisk Instituts arrangementer, der dækker over en bred vifte af...


Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Få information

 

Kontaktinfo

Teknologisk Institut

Gregersensvej 3
2630 Taastrup


Få information

Udfyld formularen for mere information om Employer branding

Tilmeld dig finduddannelse.dk's nyhedsbrev!
Evalueringer
Denne uddannelse er ikke blevet evalueret.