Hvorfor vælge Teknologisk Institut?
+110 års erfaring med kurser og uddannelse
+17.000 kursusdeltagere om året
4,4 ud af 5 stjerner i kundetilfredshed
Kursusbeskrivelse
Vær på forkant med forventningerne til dit arbejde som engageret, serviceminded og professionel receptionist/frontmedarbejder. Bliv inspireret og sæt fokus på at udvikle dine faglige og personlige kompetencer, så du er rustet til jobbet nu og i fremtiden.
Kurset giver dig indsigt i både din og andres adfærd. Derved øger du bevidstheden om og forståelsen af et godt samarbejde og god kommunikation med kunder/kolleger og chefer.
Deltagerprofil
Du er receptionist, frontmedarbejder eller kundeservicemedarbejder. Du vil gerne udvikle dine personlige og faglige kompetencer. Du er koordinerende, serviceminded og arbejder dagligt med at kommunikerer med mange forskellige mennesketyper. Fælles er, at du god til at balancere med mange bolde, og du griber gerne de mange forskelligartede opgaver, der lander på dit bord.
Et rigtig godt og lærerigt kursus. Yvonne er en fantastisk levende og inddragende underviser. Hun fanger straks opmærksomheden og er på god bølgelængde med kursisterne – og så er hun tilmed likeable, inspirerende og ret skøn. Gitte Jensen. Kontorassistent. Ole Larsen A/SUdbytte
- Forståelse og indblik i person profilanalyser (DISC)
- Større indsigt i egen og andres adfærd
- Forståelse for din rolle i organisationen og vigtigheden heraf
- Træning i kommunikation, stress- og konflikthåndtering
- Udvikling af dine administrative kompetencer
- Stærkere personlig gennemslagskraft og større forståelse af egne styrker
- Teknikker til at afstemme forventninger og at håndtere afbrydelser og overspringshandlinger
- Indsigt i selvledelse, større forståelse af egen trivsel og kunsten at sige fra
- Medarbejdertilfredshed og mere arbejdsglæde
Indhold
- DISC personprofil analyse til øget selvindsigt og indsigt i andres adfærd
- Effektive værktøjer og metoder, som gør din kommunikation tydelig og ’skarp’
- Forståelse for din rolle i organisationen og vigtigheden heraf
- Stress- og konflikthåndtering: Tag konflikterne i opløbet, og lær at løse dem i inden de udvikler sig
- Tidsstyring og afbrydelser: Prioriter din tid, og øg din effektivitet med konkrete værktøjer
- Motivation og arbejdsglæde: Sådan opretholder du din egen motivation, og arbejdsglæde
- Individuel handlingsplan til et bedre workflow, et reduceret stressniveau og en større arbejdsglæde
Form
14 dage før kurset får du tilsendt en DISC personprofil, som du skal udfylde. De forskellige profiler gennem gås på kurset, og der vil indgå både teori og træning.
Underviser
Yvonne Evers, er erhvervspsykologisk rådgiver, NLP Master Practitioner, uddannet coach og certificeret i DISC. Hun har mange års erfaring, både som underviser og som ansat i den offentlige sektor og i det private erhvervsliv, hvor hun har opbygget flere HR-funktioner og deltaget i mange forandringsprocesser. Yvonnes undervisning er præget af gnist, ydmyghed og respekt over for de forhold du som deltager befinder dig i. Med sin uformelle tilgang åbner Yvonne for en ærlig og oprigtig dialog undervejs, som giver dig masser af viden og værktøjer.
Se øvrige kurser i administration
Video
Teknologisk Instituts vigtigste opgave er at sikre, at ny viden og teknologi hurtigt kan omsættes til værdi for vores kunder i form af nye eller forbedrede produkter, materialer, processer, metoder og organisationsformer.
Pris
Om udbyderen

+1000 kurser inden for bl.a. IT, projektledelse, ledelse, kommunikation, personlig udvikling mm. Teknologisk Institut har leveret uddannelse til det danske erhvervsliv siden 1906, og har derfor over 110 års erfaring med kurser og uddannelser. Hvert år deltager flere end 17.000...