Hvorfor vælge Roskilde Universitet - RUC?
Bliv en del af et involverende og inspirerende universitetsmiljø
Undervisningen tager udgangspunkt i din virkelighed, og kan omsættes og bruges fra dag 1
Forskningsbaseret undervisning på højeste internationale niveau
Startdato
Kursusbeskrivelse
Master i Uddannelse og Læring
Vil du analysere og udvikle uddannelse og arbejde, der har læreprocesser og organisationsforandringer som omdrejningspunkt?
Uddannelsens sigte er at gøre dig endnu bedre til at udvikle, analysere og evaluere uddannelse, undervisning og læreprocesser orienteret mod organisationer og arbejdsliv.
Uddannelsen kvalificerer dig til at forstå, diskutere og vurdere teorier og metoder i studiet af læreprocesser, uddannelsesplanlægning, tværprofessionelle praksisser og deltagerorienteret organisationsudvikling.
Uddannelse, læring og social innovation
På uddannelsen vil du arbejde med hverdagsliv, socialisering og læreprocesser. Du opnår viden om og forståelse for mennesker som lærende subjekter, deltagere og aktører. Undervisningen fokuserer både på formel uddannelse, på læring i social praksis og på samspillet mellem læring i uddannelse og praksis.
Du kommer også til at arbejde med organisation, uddannelse og læring ud fra samfundsmæssige perspektiver. Du bliver undervist i, hvilken betydning samfundsprocesser og historiske udviklingstræk har for uddannelsesinstitutioner, organisationer og professioner. Du vil opnå viden om, hvordan læringsmiljøer udgør kontekster for subjektive og sociale læreprocesser.
Du vil primært arbejde med kvalitative analyser, men også med forståelse af kvantitative analyser både gennem opgaver og projektarbejdet i uddannelsen.
Undervisningen er forskningsbaseret, problemorienteret og tværfaglig. Du får mulighed for at koble dine egne erfaringer og erkendelsesinteresser med den nyeste viden om sammenhænge mellem hverdagslige, sociale og livshistoriske læreprocesser.
Målgruppe
Master i Uddannelse og Læring er en akademisk for dig, der
- har interesse for at analysere/evaluere uddannelser og arbejde, der har læreprocesser som omdrejningspunkt
- ønsker at blive bedre til at forstå læreprocesser hos unge og voksne deltagere, kollegaer, undervisere og ledere i uddannelse og arbejdsliv
- er leder eller medarbejder i en organisation, der er præget af forandringsprocesser og behov for kompetenceudvikling.
- arbejder med planlægning, undervisning og vejledning i uddannelsesinstitutioner og organisationer, hvor undervisning og kompetenceudvikling indgår centralt i arbejdet.
Adgangskrav
Erhvervserfaring:
Mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter afslutning af adgangsgivende uddannelse.For at erhvervserfaringen kan godkendes som relevant, skal ansøgeren have konkret erfaring med uddannelse, kompetenceudvikling eller læring i virksomheder, organisationer eller institutioner.
Uddannelse:
Bacheloruddannelser, professionsbacheloruddannelser og diplomuddannelser
Pris
- Pris per semester 22.000 kr.
- Samlet pris 88.000 kr.
Få information
RUC udbyder både bacheloruddannelser, kandidatuddannelser, phd-uddannelser og efter- og videreuddannelse. Tværfaglighed, problemorienteret projektarbejde og kurser, samt kombination af praksis og teori, er bærende principper for studierne på RUC. Efter- og videreuddannelserne på RUC er først og fremmest masteruddannelser. Du kan...