Fremragende Kundekontakt
Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende kundekontakt.
Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel.
Kursusbeskrivelse
Stresshåndtering (2 dage)
Få indgående kendskab til stress som begreb og sygdom, samt hvordan du forebygger og håndterer stress i arbejds- og privatlivet.
Stress er en lidelse uden en klar definition. Alligevel er stress en af de største sundhedsfarer for den danske befolkning og rammer i dag rekordmange i arbejds- og privatlivet. Omkring en halv mio. mennesker mærker at blive omklamret af stress hver eneste dag, og hele 1.400 mennesker dør årligt pga. arbejdsbetonet stress. Alle alarmklokker ringer i erhvervslivet – ikke kun hos medarbejderne, men også på HR- og direktionsgangene. Reagerer vi ikke på faresignalerne, risikerer vi, at stressen kommer til at være styrende for vores hverdag.
Som organisation er det derfor en god investering at være velinformeret omkring stress, herunder hvordan man forebygger stress, hvad kendetegnene for en medarbejder med stress er samt, hvordan virksomheden kan hjælpe medarbejdere med stress. Desuden er det vigtigt, at man selv har kendskab til de værktøjer, som kan være med til at forebygge og håndtere stress. Værktøjerne skal bidrage til at skabe balance mellem egne ønsker til hverdagen, kollegerne og virksomhedens krav.
Dit udbytte efter konferencen
På dette spændende og indsigtsgivende 2-dagskursus stilles der skarpt på fænomenet stress, samt hvordan man både forebygger og håndterer stress på arbejdspladsen og i en travl hverdag.
Du lærer om stress som begreb og sygdom samt opnår forståelse for, hvilke generelle fysiske, psykiske og adfærdsmæssige symptomer hos dig selv og andre, du skal være særligt opmærksom på. Herefter introduceres du for, hvilke konsekvenser stress kan få for individet, omgivelserne og virksomheden. Desuden sætter kurset fokus på selve håndteringen af stress, herunder hvordan du både forebygger og håndterer stress i arbejds- og privatlivet.
Indhold på konferencen
Denne konference fokuserer på følgende emner:
- Stress som begreb
- Generelle fysiske, psykiske og adfærdsmæssige symptomer
- Faresignaler for stress
- Effektive stressredskaber til individuel brug
- Konstruktive handlingsstrategier
- Stresshåndteringsværktøjer
- Mindfulness som effektivt redskab til håndtering af stress
- Stressforebyggelse og –behandling
Underviser
Marika Tingleff er autoriseret psykolog (cand.psych.aut.) med dobbelt speciale i arbejds- og organisationspsykologi samt klinisk psykologi (terapi). Hun er desuden certificeret stresscoach og ekspert i det arbejdende menneskes psykologi, og har igennem 17 år virket som konsulent i alle typer af brancher og virksomheder: offentlige, private og internationale. Her hjælper hun med alt fra samarbejde til stressforebyggelse/behandling og ledelsesudvikling.
Marika Tingleff har 15 års undervisningserfaring fra konsulentverdenen som seniorkonsulent i ledelse og personlig udvikling og har siden 2011 drevet sin egen virksomhed som erhvervspsykolog og coach. Hun har egen coachingpraksis på Østerbro i København, hvor hun coacher inden for stressbehandling, ledelse og karriereudvikling.
5-stjernede hotelomgivelser
Konferencen afholdes i luksuriøse, 5-stjernede omgivelser på Copenhagen Marriott Hotel i København og på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Aarhus. Begge hoteller tilbyder fantastiske og inspirerende kursusfaciliteter og vil sørge for en udsøgt fuld forplejning i deres delikate restauranter. Du går altså ikke kun hjem med ny viden og brugbare arbejdsværktøjer, du går også hjem med en uforglemmelig oplevelse.
Startdato
Målgruppe
Kurset er for dig, som interesserer sig for stress som indsatsområde eller blot ønsker redskaber til at håndtere stress i hverdagen. Eksempelvis ledere, HR-medarbejdere, arbejdsmiljø- og tillidsrepræsentanter, arbejdsmiljøprofessionelle og den almene medarbejdergruppe.
Kurset kræver ingen faglige forudsætninger for deltagelse og sikrer videndeling, udvikling, praktiske redskaber og debat på området. Kurset skaber desuden rum for at kvalificere og videreudvikle forebyggende interventioner og behandlingsmetoder inden for feltet.
Hvorfor vælge Montus Business Academy?
Tilfredshedsgaranti
5-stjernede hotelomgivelser
Branchens bedste undervisere
Eksamen og diplom
Efter endt kursus vil du modtage et diplom som bevis for din deltagelse.
Pris
Prisen for kurset er 9.900 kr. ekskl. moms. for 2 kursusdage.
Prisen inkluderer fuld forplejning, e-learning materiale samt diplom som bevis for din deltagelse.
Få information
Evalueringer
Gennemsnit 5
Det var fantastisk, at vi ikke var så mange, og at vi kunne bruge tingene i hverdagen. Underviseren er god til at formidle - er meget indlevende og dygtig.
Super godt kursus. Meget levende og inspirerende - og god afveksling med arbejde i grupper og plenum. Gode brugbare værktøjer, som kan bruges med de samme.
Styrk dine personlige kompetencer
Montus Business Academy er et efteruddannelsesinstitut, der videreudvikler og udfordrer medarbejdernes kompetencer og karrieremæssige muligheder både nu og i fremtiden. Dette gøres ved at udbyde kvalitetssikrede og højaktuelle arrangementer i inspirerende miljøer i hele landet og i samarbejde med en...
Underviseren og hendes måde at formidle på var helt i top. Hun er en fantastisk underviser, som virkeligt interesserer sig for ens problematik og hjælper.