Kursusbeskrivelse
Telefonkommunikation
Kurset “Telefonkommunikation” er for dig, der vil være god til at kommunikere i telefonen.
Kurset kommer blandt andet ind på:
- Klar og tydelig kommunikation
- Konflikthåndtering
- Spørge og lytteteknik i telefonen
- Vanskelige kunder
- Personlig fremtræden
- Start og slut af telefonsamtaler
Udbytte – Du styrker din:
- Evne til at kommunikere respektfuldt og effektivt.
- Evne til at strukturere en samtale.
- Gennemslagskraft og evne til at markere dig mundtligt.
- Evne til at kunne sige til og fra og sætte grænser.
- Evne til at afslutte en samtale med klare aftaler.
- Evne til at bevare roen i pressede situationer.
- Mulighed for at bruge egne stærke sider.
- Kommunikation, rådgivning og formidling i telefonen.
Indhold:
- God start af samtalen. Positiv og motiverende start.
- God telefonservice: hvad er det, og hvordan er min stil?
- Assertion: respektfuld kommunikation og aktiv lytning.
- Hvordan forklarer vi fordelene for vores kunder, medlemmer eller klienter.
- Hvordan takle indvendinger og vende modstand til velvilje?
- Papegøjeteknik: fastholdelse af mit budskab og grænser.
- Takling af tidsrøvere: hvordan få styr på tiden og stoppe tidsrøvere?
- Formidlingsniveauer: hvordan kommunikerer jeg motiverende?
- Metoder til at takle ubehagelige samtaler og vanskelige personer.
- Metoder til at beskytte sig selv og undgå at tage ubehagelige samtaler personligt.
- Afslutte samtaler med klare aftaler, der øger sandsynligheden for succes.
Startdato
Undervisere
Mikkel Mojo Møller Johansen
Mikkel er virkelig stærk til at skabe konstruktive og givende dialoger, der skaber et godt samarbejde og lærer den enkelte at takle vanskelige udfordringer og konfliktfyldte situationer. Mikkel er både uddannet sociolog og sprogofficer og vant til at undervise mange forskellige slags mennesker i mange forskellige organisationer. Med Mikkel som underviser vil du få mange nye AHA-oplevelser og redskaber, som du nemt kan overføre til din hverdag efter kurset.
Sophie Ferdinand Ellgaard
Sophie er både uddannet som cand.merc.pol og sprogofficer, men der er ingen kæft, trit og retning, når Sophie underviser. Tværtimod bliver Sophie rost for at være meget empatisk og for at få alle med i det tempo og på det niveau, som passer dem bedst. Sophie har godt styr på det faglige og er virkelig god til at formidle det enkelt, forståeligt og konkret, så det kan bruges direkte på arbejdet efter kurset.

Gitte Koldtoft
Gitte er en fantastisk positiv og livsglad underviser, der smitter alle kursusdeltagere. Gitte er uddannet i kommunikation og retorik og kendt for sin empatiske og engagerende undervisning. Øvelser, feedback og læring gør at alle deltagere på Gittes kurser føler sig godt tilpas med at komme i fokus og at du virkelig kan udvikle dine kommunikative evner.
Michael Brorsen
I mit arbejde som erhvervspsykolog har jeg især arbejdet med mundtlig kommunikation, lederudvikling, samarbejde, psykisk arbejdsmiljø, rekruttering og proceskonsultation.
Som person er jeg aktiv, konstruktiv og positivt tænkende. Jeg kan lide at skabe nye ting, og give konkrete redskaber, som andre kan bruge i deres faglige og personlige udvikling.
Mette Bloch
Mette har i over 20 år arbejdet som underviser, foredragsholder, coach, forfatter med hovedfokus på at lære andre at kommunikere og formidle interessant, forståeligt og vedkommende.
Mette ved desuden hvordan man sætter et mål og når det, idet hun har været verdensmester i roning 2 gange.
Mette er vant til at takle de stressmomenter, der opstår undervejs mod målet, og kan formidle hvordan andre kan overvinde dem.
Lokale:
Vores kursussted ligger i hjertet af København midt i mellem Nørreport og Strøget.
Der er 5 minutter til Strøget, 10 minutter til Magasin/Kongens Nytorv og 5 minutter til Nørreport Station. Vi anbefaler at kurset holdes hos os. Vores lokaler er indrettede til disse kurser. Vi har styr på mapper og materialer. Det tekniske udstyr fungerer. Vi sørger for forplejning i løbet af dagen.
Vore lokaler er lyse, store og med privat udgang til stor hyggelig terrase. Vi har alle moderne faciliteter, den nyeste kunst og danske designmøbler.
Vi gør os umage med kursisternes forplejning og bruger en restaurant i nærheden til frokoster på kurser. Efter kursusdagene har kursusdeltagerne oplagte muligheder for at nyde byen og omgivelserne, i samme øjeblik de træder ud af døren.
Målgruppe
Kurset er for dig, der vil være god til at kommunikere i telefonen.
Pris
Hvis du selv vil på kursus: 4.800 kr.
Prisen er inklusiv forplejning og kursusmateriale.
Hvis du planlægger kurser for flere i din virksomhed:
Telefonkommunikation holdes normalt over 1 dag.
Pris når kurset holdes hos jer
3 dags kurser koster 44.000 kr.
2 dags kurser koster 32.000 kr.
1 dags kurser koster 18.000 kr.
½ dags kurser koster 10.000 kr.
Pris når kurset holdes i MBKs lokaler
3 dags kurser koster 56.000 kr.
2 dags kurser koster 42.000 kr.
1 dags kurser koster 23.000 kr.
½ dags kurser koster 16.000 kr.
Prisen inkluderer lokaler, morgenmad, frokost, te/kaffe, chokolade, materialer, mapper osv.
Priser på åbne kurser
6 dags kurser koster 18.800 kr.
3 dags kurser koster 7.800 kr.
2 dags kurser koster 6.800 kr.
1 dags kurser koster 4.800 kr.
Vi lægger moms til alle priser.
Få information
Evalueringer
Gennemsnit 5
Utroligt spændende kursus med fokus på en anerkendende tilgang. Super kompetent underviser.
Spændende og lærerig kursus, fantastisk god underviser.
MBK er professionel udbyder af kurser inden for kommunikation til både private og offentlige organisationer. Vi arbejder med alle niveauer i organisationen og tilbyder både kurser til medarbejdere og ledere. Du bliver trænet og får redskaber, der kan bruges direkte...
Var på kursus his Mette for anden gang inden for et halvt år - og som ved første oplevelse, leverede Mette 100%
Hun var super motiverende, lyttende, omfavnende og god til at l...