Vis finduddannelse.dk som: Mobile

Den praksisnære del er meget vedkommende

Den praksisnære del er meget vedkommende

Uddannelsen har været et sted til eftertænksomhed og tanke om min egen virksomhed som lærer. Jeg har fået et rum til at evaluere på min egen praksis.

Vi har ofte brug for de værktøjer, vi får på kurset

Jeg er i den privilegerede situation, at begge mine kolleger også har været på uddannelsen, og i den forstand har vi fået et fælles sprog, som vi kan bruge, når vi snakker om vores elever. Vi har ofte brug for at bruge de værktøjer vi får på kurset, så vi har en kortere vej hen til at nå et mål, en løsning, en forklaring eller en metode, vi gerne vil bruge med en elev.

Teori, altid omsat til praksis

Jeg vil absolut anbefale uddannelsen. Den er meget fagspecifik og primært henvendt til den mere specielle gren af skoleverdenen med elever, som er udfordret ud over det sædvanlige. I den forstand vil jeg helt klart anbefale den. Det er ud fra, at der er en tung teoretisk baggrund, men som bliver trukket ned på et niveau, hvor jeg kan se det som studerende i en virkelighed.

Jeg har meget, jeg kan spille ind med

I min hverdag kan jeg mærke, at jeg har meget, jeg kan spille ind med, når jeg bliver bedt om at forholde mig til mine egne elever eller konkrete eksempler, så den praksisnære del er meget vedkommende.

Den narrative del af uddannelsen giver rigtigt god mening, især fordi langt det meste af undervisningen handler om elevernes profiler og personer.

Jeg ser mig selv som langt hen ad vejen både lærer, men også en socialpædagogisk professionel fagperson. Med de felter, vi arbejder med, tror jeg ikke man kan have det ene uden det andet og omvendt.

Morten Ravn, Lærer, Gentofte Ungdomsskole



Læs mere om Kursuscenter Sputnik

Bestil information


Udfyld dine kontaktdetaljer hvis du vil i kontakt med Kursuscenter Sputnik og høre mere om deres uddannelser.

Få nyheder, trends og insight
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få indblik i uddannelsesmarkedet samt inspiration til kommende kompetenceudvikling!