Startdato
Kursusbeskrivelse
Afgangsprojekt
Snart ved vejs ende! Afgangsprojektet er det sidste modul på akademiuddannelse. Her skal du groft sagt vise alt hvad du har lært – at du metodisk og analytisk kan behandler en praksisnær og kompleks problemstilling.
Indhold
På modulet beskæftiger vi os med:
-
Teorier og modeller inden for ledelse, organisation og strategi
-
Indsamling og anvendelse af empiri
-
Metode- og analyseforståelse.
Brugbarhed
Modulet højner din forståelse og kompetencer ved, at du kan:
-
Identificere en praksisnær problemstilling, og vurdere hvordan den bør analyseres og håndteres
-
Anvende viden om ledelsesteorier og metoder til at behandle en given problemstilling
-
Tage ansvar for at udvikle organisationen.
Hjemmearbejde
Studierne fylder meget i uddannelsen – især imellem seminarerne! Vær opmærksom på det, og afsæt tiden til det!
Målgruppe
Adgang til optagelse på Akademiuddannelse i Ledelse eller enkelte moduler herfra er betinget af, at ansøgeren har gennemført en relevant adgangsgivende uddannelse mindst på niveau med en relevant erhvervsuddannelse, en relevant grunduddannelse for voksne (GVU), en gymnasial uddannelse.
Ansøger skal desuden have mindst 2 års relevant erhvervserfaring efter gennemført adgangsgivende uddannelse eller opnået sideløbende med den adgangsgivende uddannelse, f.eks. en relevant erhvervsuddannelse. Den teoretiske viden kan være opnået på mange måder, f.eks. på FIU-kurser.
Der kan optages ansøgere, der ikke har gennemført en relevant adgangsgivende uddannelse, men som ud fra en konkret vurdering skønnes at have uddannelsesmæssige forudsætninger, der kan sidestilles hermed.
Eksamen og diplom
Individuel mundtlig eksamen på baggrund af afgangsprojektet, med ekstern censur og bedømmelse efter 7-trinsskalaen.
Få information
Konventum Uddannelse er en del af Konferencecenteret Konventum. På dette smukke sted, som er bygget til undervisning og læring, arbejder vi med at udvikle og afholde kurser, seminarer og konferencer. Det gør vi primært for tillidsvalgte, undervisere og andre i...