Viser 1-9 af 9
Sådan sorterer vi søgeresultater
Vil du vide mere om, hvordan vi sorterer vores resultater? Læs mere om, hvordan vi rangerer uddannelser i søgeresultaterne.
Viser 1-9 af 9

Tag en PR-uddannelse og bliv klædt på til Public Relations

Interesserer du dig for PR, kommunikation og medier, og har du brug for at få opdateret dine kompetencer i at kommunikere med kunder, medarbejdere eller øvrige interessenter?

Med en PR-uddannelse får du netop det, der skal til for, at du kan lave PR og håndtere medierne for din virksomhed.  Uanset om du ønsker at blive klogere på valg af medier og platforme, kommunikationsstrategi, medietræning, interviewteknik eller noget helt femte, så findes der en PR-uddannelse for dig.

PR handler om at skabe opmærksomhed omkring en virksomhed. En PR-medarbejder sørger for, at virksomhedens image ligger sig op af virksomhedens identitet, således at det indtryk omverdenen får stemmer overens med hvordan virksomheden ser sig selv.

Både i traditionelle nyhedsmedier og på de nye digitale og sociale platforme er det vigtigt at arbejde fokuseret med målgruppe og med journalistiske nyhedskriterier. For at skabe den opmærksomhed vi ønsker, må vi derfor publicere indhold som er skræddersyet en specifik målgruppe og finde ud af hvor eller i hvilke medier, vi møder målgruppen. Det er netop heri, at vigtigheden af en PR-uddannelse lægger. 

Sociale medier - PR og medier i en digital verden

Nye medier kræver nye redskaber og ny viden. Kommunikationen med virksomhedernes kunder er rykket væk fra virksomhedernes egne lukkede platforme og ud i det offentlige rum. Det kræver nye kommunikationstrategier og kompetencer i digitale og sociale medier, og med den rigtige PR-uddannelse bliver du et kæmpe aktiv for en arbejdsgiver. Når virksomhedens værdier og identitet bliver sat til offenlig debat, er det nemlig afgørende at have en solid forståelse for, hvordan du bedst muligt håndterer medierne og påvirker debatten, så kommunikationen ikke skader virksomheden.

Lær, hvordan du får din historie i medierne

Almindelig annoncering kan være en måde at komme i medierne på, men annoncer er ofte dyre, og det kan være svært at skabe troværdighed. En anden måde at få dit brand eller produkt eksponeret på er hvis du får en nyhed i et relevant og populært medie. Omtale i medierne f.eks. i form af en pressemeddelelse er billigere og skaber større troværdighed end en almindelig annonce. Hvad end der er tale om en succeshistorie eller virksomheden har behov for at forklare baggrunden for en given sag, er det vigtigt at vide hvordan du finder vej til medierne og får dem til at interessere sig for netop din historie.

Tag f.eks. et PR-kursus, et kursus i sociale medier eller en egentlig PR-uddannelse og lær, hvordan du kan skabe opmærksomhed omkring din virksomhed. Måske arbejder du på nuværende tidspunkt med presse og har brug nogle nye værktøjer og inspiration til hvordan du kan udvikle dig selv og din kommunikation. Public Relations spænder bredt lige fra presse- og mediehåndtering, krisekommunikation, sociale medier, markedsføring mm.

Et kursus i kommunikation, PR og mediehåndtering kan hjælpe dig til at skabe resultater for din virksomhed, uanset om du arbejder i det offentlige eller private, i en stor eller lille virksomhed eller sidder centralt eller decentralt. En PR-uddannelser simpelthen vejen frem - både for dig personligt, men i høj grad også for din virksomhed. 

Ønskeliste
Sådan kommer du videre

Find et kursus, du er interesseret i


Send en forespørgsel


Du bli'r kontaktet og får mere information af udbyderen

Relaterede kategorier