Kundetypeuddannelsen

Længde
6 måneder
Pris
65 DKK ekskl. moms
Næste startdato
Kundetypeuddannelsen afholdes løbende - kontakt os for nærmere information Se detaljer
Uddannelsens hjemmeside
Uddannelsesform
Online
Kurset afholdes på
Dansk
Længde
6 måneder
Pris
65 DKK ekskl. moms
Næste startdato
Kundetypeuddannelsen afholdes løbende - kontakt os for nærmere information Se detaljer
Uddannelsens hjemmeside
Uddannelsesform
Online
Kurset afholdes på
Dansk
Få mere information om kurset

Kursusbeskrivelse

kundetypeuddannelsen

Kundetypeuddannelsen v. Institut for Kundetyper

Institut for Kundetyper ApS er en uddannelsesinstitution, der har udviklet et forskningsbaseret segmenteringsværktøj, som opdeler kunder ud fra deres emotionelle præferencer.

Vi underviser i, hvordan følelsesbaseret markedsføringen skal udformes for at få kunderne til at købe mere og blive mere loyale. Med denne kundetypeuddannelse får du opdateret dine faglige kompetencer med et forskningsbaseret, praktisk og jordnært værktøj. 

Kundetypeuddannelsen er for dig:

  • der er salgs- og marketingprofessionel
  • der ønsker dyb indsigt i teorien, og hvordan den omsættes i praksis
  • der gerne vil undervise og rådgive omkring kundetyperne
  • der vil adskille dig fra konkurrenteren eller kollegaer
  • der vil have viden om emotionel købsadfærd

Kundetypeuddannelsen er en overbygning for dig, der ønsker at lære i praksis samt dybden, hvordan du kombinerer dit eget fagområde med den nyeste forskningsbaserede viden om Emotionelle Kundetyper®.

Det er især relevant, hvis du er en salgs- eller marketingprofessionel såsom grafiker, fotograf, tekstforfatter, kommunikationsrådgiver, underviser, konsulent, forretningsudvikler, konceptudvikler, strateg, webdesigner eller SoMe specialist.

Hvad indeholder uddannelsen helt konkret?

  • Du får et 6-måneders forløb bestående af 6 dages undervisning + 5 hjemmeopgaver
  • Du får feedback på hjemmeopgaverne, så du er sikker på at få det rette fundament med dig
  • Du lærer om UESP, kundetyperådgivning og konceptudvikling via Possible Worlds
  • Du får eksamen, eksamensbevis og uddannelseslogo
  • Du får evig adgang til vores grundkurset + teorikursus
  • Du får kompetencer og rettigheder til at arbejde professionelt med Emotionelle Kundetyper

kundetypeuddannelsen

Dit udbytte af uddannelsen

Du får en grundig forståelse for kundetypernes grundlæggende motivation for at købe et produkt eller foretage en handling samt lærer at tilrettelægge markedsføring som fremmer købelysten. Du får et nemt omsætteligt værktøj, som kan bruges hver eneste dag, både i strategier, produktudvikling og marketingindsatser.

Du vil nemmere og mere overbevisende kunne argumentere for dine valg og indsatser samt arbejde mere sikkert og effektiv. Det betyder i sidste ende besparelser i tid og penge, både i din egen og dine kunders markedsføringsindsatser.

  • Du får det optimale udgangspunkt for dine kundesamarbejder
  • Du får et fagligt kollegialt netværk med andre kundetypeuddannede
  • Du ved, hvordan du skal gribe en kundeopgave an, og hvilken retning du skal gå
  • Du får konkrete og effektive redskaber til at løse næsten enhver marketingopgave
  • Du forstår dine kundetyper, og hvad der skal til for at motivere dem til køb eller handling

Værktøjet virker i alle brancher (B2B, B2C og B2G).

Praktisk:

  • Sted: Dag 1 og 6 afholdes på Hotel Vejlefjord - resten foregår online.
  • Datoer: Afholdes løbende - kontakt os for nærmere information.
  • Pris: 65.000 kr., som kan betales i 20 månedlige rater á 3.250 kr. eller 40 månedlige rater á 1.625 kr. Priserne er eksklusiv moms.
  • Stop- og tilfredshedsgaranti: Du kan, umiddelbart efter dag 1 og 2, vælge at stoppe, hvis du er utilfreds. Den seneste ratebetaling vil blive refunderet og alle resterende ratebetalinger, vil blive annulleret, så snart du har returneret alt udleveret materiale (herunder digitale filer).

Startdato

1 tilgængelig startdato

Kundetypeuddannelsen afholdes løbende - kontakt os for nærmere information

  • Online
  • Online
  • Dansk

Moduler

Modul 1: Teori og Praksis

Sted: Vejle Fjord
Tid: 9-16

Dette modul består af:

  • Vi starter med en præsentationsrunde samt en gennemgang af alt det praktiske omkring Kundetypeuddannelsen såsom hjemmeopgaverne. I forbindelse med hjemmeopgaverne vil den første opgave omhandle, hvordan du kan sikre, at du får implementeret alt den nye viden fra Kundetypeuddannelsen i dit arbejde.
  • Herefter introduceres du for alt den grundlæggende teori og forskning som ligger til grund for kundetyperne. Der vil være god mulighed for at stille og få besvaret spørgsmål.

Modul 2: Den Røde Kundetype

Sted: Online via Zoom
Tid: 9-16

Dette modul består af:

  • Et heldags online kursus med en tilhørende fysisk arbejdsbog om den røde kundetype.
  • En hel træningsdag om den røde kundetype. På denne dag vil du udover god tid til at få besvaret spørgsmål blive introduceret til konceptudvikling (possible worlds), analyse af UESP samt til at vælge kundetype. 
  • Efter undervisningsgangen har du 3 uger til at udarbejde en 2 siders skriftlig hjemmeopgave om den røde kundetype

Modul 3: Den gule kundetype

Sted: Online via Zoom
Tid: 9-16

Dette modul består af:

  • Et heldags online kursus med en tilhørende fysisk arbejdsbog om den gule kundetype.
  • En hel træningsdag om den gule kundetype. På denne dag vil du udover god tid til at få besvaret spørgsmål blive introduceret til konceptudvikling (possible worlds), analyse af UESP samt til at vælge kundetype. 
  • Efter undervisningsgangen har du 3 uger til at udarbejde en 2 siders skriftlig hjemmeopgave om den gule kundetype

Modul 4: Den blå kundetype

Sted: Online via Zoom
Tid: 9-16

Dette modul består af:

  • Et heldags online kursus med en tilhørende fysisk arbejdsbog om den blå kundetype.
  • En hel træningsdag om den blå kundetype. På denne dag vil du udover god tid til at få besvaret spørgsmål blive introduceret til konceptudvikling (possible worlds), analyse af UESP samt til at vælge kundetype. 
  • Efter undervisningsgangen har du 3 uger til at udarbejde en 2 siders skriftlig hjemmeopgave om den blå kundetype

Modul 5: Den grønne kundetype

Sted: Online via Zoom
Tid: 9-16

Dette modul består af:

  • Et heldags online kursus med en tilhørende fysisk arbejdsbog om den grønne kundetype.
  • En hel træningsdag om den grønne kundetype. På denne dag vil du udover god tid til at få besvaret spørgsmål blive introduceret til konceptudvikling (possible worlds), analyse af UESP samt til at vælge kundetype. 
  • Efter undervisningsgangen har du 3 uger til at udarbejde en 2 siders skriftlig hjemmeopgave om den grønne kundetype

Modul 6: Eksamen

Sted: Vejle Fjord
Tid: 9-16

Dette modul består af:

  • Det sidste modul er eksamen, som foregår sammen med de andre på holdet. Det er en meget lærerig dag, hvor du ser, hvordan andre kombinerer de Emotionelle Kundetyper med deres fagområde.
  • Du kan gå til eksamen, hvis du har afleveret og fået godkendt de 5 hjemmeopgaver. 
  • Eksamen vurderes bestået/ikke-bestået efter en 30 minutters eksamination ved Sanne Dollerup og Jannie Ilum Gade, hvor du svarer på diverse spørgsmål, som du allerede har mødt tidligere på forløbet. 

Målgruppe

Kundetypeuddannelsen er for dig:

  • der er salgs- og marketingprofessionel
  • der ønsker dyb indsigt i teorien, og hvordan den omsættes i praksis
  • der gerne vil undervise og rådgive omkring kundetyperne
  • der vil adskille dig fra konkurrenteren eller kollegaer
  • der vil have viden om emotionel købsadfærd

Kundetypeuddannelsen er en overbygning for dig, der ønsker at lære i praksis samt dybden, hvordan du kombinerer dit eget fagområde med den nyeste forskningsbaserede viden om Emotionelle Kundetyper®.

Det er især relevant, hvis du er en salgs- eller marketingprofessionel såsom grafiker, fotograf, tekstforfatter, kommunikationsrådgiver, underviser, konsulent, forretningsudvikler, konceptudvikler, strateg, webdesigner eller SoMe specialist.

Video

Eksamen og diplom

Du får eksamen, eksamensbevis og uddannelseslogo.

Pris

65.000 kr., som kan betales i 20 månedlige rater á 3.250 kr. eller 40 månedlige rater á 1.625 kr. Priserne er eksklusiv moms.

Få information

Få information

Få svar på dine spørgsmål om Kundetypeuddannelsen
Den kursusansvarlige vil kontakte dig
Ingen omkostninger eller forpligtigelser

reCAPTCHA logo Denne hjemmeside er beskyttet af reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
Institut for Kundetyper
Stationsmestervej 172
9200 Aalborg

Institut for Kundetyper ApS

Institut for Kundetyper ApS er en uddannelsesinstitution, der har udviklet et forskningsbaseret segmenteringsværktøj, som opdeler kunder ud fra deres emotionelle præferencer. Vi underviser i, hvordan følelsesbaseret markedsføringen skal udformes for at få kunderne til at købe mere og blive mere...

Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Sponsoreret