Vis finduddannelse.dk som: Mobile

Konflikthåndtering og vanskelige kunder på dyreklinikken

Kæledyr, følelser og penge kan være en vanskelig blanding. Det mærker man som dyrlæge, sygeplejerske eller sekretær på Universitetshospitalet for Familiedyr under Københavns Universitet. Her er patienterne bl.a. en masse søde hunde og katte, og de plejer at tage det nogenlunde roligt - og deres ledsagere ligeså.

Men - nogle ejere af kæledyr kan have svært ved at rumme situationen - ikke mindst når regningen bliver større, end man havde tænkt sig. Konflikt og skældud er således et vilkår, man må regne med, og Gottleben fik til opgave at holde en workshop om konflikthåndtering.

Vi trænede konfliktnedtrappende spørgeteknik, ikke-krænkede ordvalg, og forskellige opsummeringsteknikker, herunder positiv reframing. En af de pointer, deltagerne lagde mest vægt på, var at have selvdisciplin til at lade være med at tage til genmæle. Argumenter løser ikke akutte konflikter. Det gør en konfliktnedtrappende adfærd til gengæld.

På Gottlebens åbne 1-dags kursus i konflikthåndtering kan du også lære at tackle akutte konflikter effektivt, nænsomt og værdigt, når de opstår i din hverdag. Det handler om et mindset, som du kan tilegne dig, men det handler især om værktøjer, som vi giver dig en effektiv indføring i.

Konflikthåndtering og vanskelige kunder på dyreklinikken




Læs mere om Klagehåndtering

Bestil information


Udfyld dine kontaktdetaljer hvis du vil i kontakt med Gottleben og høre mere om deres uddannelser.