Lær at møde og opløse konflikter
”Kurset i Konflikthåndtering og konfliktmægling var meget nyttigt for mig, da jeg nu fremover er bedre rustet til at håndtere konflikter og kommunikationsvanskeligheder både i arbejdslivet og privat. Jeg synes der var en meget fin balance mellem teori og praktiske øvelser. Kurset kan varmt anbefales alle, som gerne vil rustes til en bedre kommunikation i forbindelse med de konflikter, der opstår i livet og som også gerne vil lære at mægle. Kurset var så interessant, at jeg har fået lyst til at lære endnu mere om emnet!”
Katrine Sonnenschein
AC-studievejleder
Copenhagen Business School
Konflikthåndtering – lær at møde og opløse konflikter
Kurset i konflikthåndtering er et praktisk kursus som træner dig i at forbedre din evne til at møde konflikter med større overblik, ro og nærvær, og som styrker dig i at kommunikere klart, overbevisende og ligeværdigt over for konfliktens andre parter. På kurset arbejder du bl.a. med at
- Forstå psykologien bag dine egne og andres reaktioner i konflikter
- Håndtere stærke følelser og bevare roen, overblikket og fokus i konflikter
- Styrke din gennemslagskraft ved hjælp af krop og stemme
- Træne konfliktdæmpende og anerkendende dialog
- Undgå at tage ting personligt og droppe offerrollen.
- Hjælpe andre med at løse konflikter.
Kurset sætter dig i gang med at arbejde seriøst og professionelt med at håndtere konflikter, ikke blot her og nu, men også fremover.
På vores kursus i konflikthåndtering får du indsigt i hvordan konflikter opstår, og hvordan de kan eskalere hvis du ikke tager hånd om dem i tide. Du vil blive mere bevidst om din rolle og din adfærd i konflikter. Og du vil få rig mulighed for refleksion og for at arbejde med metoder og værktøjer til at håndtere følelser og bevare roen og overblikket. Du vil få styrket din kommunikation gennem øvelser og rollespil så den bliver klar, overbevisende, ligeværdig og konfliktdæmpende.
Hvem deltager?
Kurset i konflikthåndtering og konfliktløsning er et praktisk baseret kursus for alle ledere og medarbejdere som ønsker at blive bedre til at tage hånd om og løse konflikter. Det gælder både når du selv er part, men også når du ønsker at støtte og vejlede andre i at håndtere konflikter. Du arbejder typisk som leder, projektleder, konsulent, coach, underviser, tillidsrepræsentant eller HR-medarbejder.
Kursusleder
Pia Hardy, underviseren på dette kursus, har i mange år arbejdet med rådgivning og coaching af ledere og medarbejdere i konfliktsituationer.
Udbytte for virksomheden
Konflikthåndtering er et udviklingsområde som kan forbedre arbejdsmiljøet betragteligt. En medarbejder, der besidder evnen til at opfange og reagere på konfliktsignaler, og som forstår at håndtere konflikten inden den eskalerer, er meget værdifuld for en virksomhed. Konflikter der håndteres rigtigt bringer oftest de involverede parter tættere sammen og skaber positiv forandring og udvikling hos de implicerede. Løses konflikterne i tide, skaber det tryghed, arbejdsro, positivitet, bedre samarbejde, mere motivation, færre sygedage og større forståelse og rummelighed for forskelligheder - alt i alt et velfungerende psykisk arbejdsmiljø.
Læs mere om Effektiv konflikthåndtering og konfliktløsning