Kommunikation 4.0

Længde
Kontakt udbyder om længde på kursus
Pris
5.900 DKK ekskl. moms
Næste startdato
kontakt for information Se detaljer
Uddannelsens hjemmeside
Uddannelsesform
Firmakursus
Længde
Kontakt udbyder om længde på kursus
Pris
5.900 DKK ekskl. moms
Næste startdato
kontakt for information Se detaljer
Uddannelsens hjemmeside
Uddannelsesform
Firmakursus
Få mere information om kurset

Kursusbeskrivelse

kommunikation

Kommunikation 4.0

Det nye kommunikationsparadigme – fra kommunikation til relation. Tiden løber snart fra den traditionelle kommunikationsstrategi, hvor en virksomhed med afsæt i værdier, mission og vision, mål og rammer analyserer interessenter og beslutter sig for en strategi – og eksekvering af strategien.

I stedet for en lineær kommunikation, får vi en dialog mellem afsender og modtager, hvor modtageren er afsender næsten på lige fod med den oprindelige afsender. Vi kalder det for det cirkulære kommunikationsparadigme.

Årsagerne til paradigmeskiftet er mange:

  • teknologien med digitale/ sociale medier, der muliggør en hurtig og fleksibel dialog
  • afsenderne (virksomhederne og organisationerne) er i dag blevet mere gennemsigtige – man kan ikke længere “skjule sig” for offentligheden
  • der er et krav om at virksomheder og organisationer skal være mere tydelige som subjekter
  • modtager- og målgrupperne (kunder, brugere, borgere) er i dag relativt selvstændige og veluddannede, de forventer i en række sammenhænge med god grund at være medproducenter og medskabende
  • mål- og rammestyring er for kompleks og rigid og ofte bagudskuende til at være hensigtsmæssig i en kompleks organisation og virkelighed.

Det er på tide at revurdere synet på kommunikation. Den digitale tid har stærke og kompetente brugere, som både skal involveres og guides. Begreber som afsender og modtager, mål og midler, strategi og planer, budskaber, kanaler og medier skal revurderes. Som kommunikatør skal du træne en lang række nye roller og opgaver.

  • Du skal søge viden blandt brugerne i stedet for at vide alting selv (crowdsource)
  • Du skal samskabe indhold (cocreation)
  • Du skal være kurator på andres indhold, frem for at producere en masse indhold selv
  • Du skal være vært og mediator både i digitale grupper og ved live events
  • Du skal planlægge og gennemføre strategier, som er mere agile og fleksible og har plads til brugernes input.

Om kursuslederen

Karen Lumholt har 10 års erfaring i at undervise i strategisk kommunikation – både på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, i Dansk Journalistforbund og i Dansk Kommunikationsforening.

Karen er en en formidler med stor gennemslagskraft, engagement, viden og overblik og en sikker facilitator.

Startdato

1 tilgængelig startdato

kontakt for information

  • Firmakursus
  • Valby

Kursisterne siger

"Karens kursus er rigtigt godt. Højt fagligt niveau, og hun er en energisk underviser, der ikke spilder tiden. Som kursist føler jeg virkelig, at jeg får value for den tid, jeg bruger på det.”

“Et supergodt kursus med meget nyttig viden, som ‘afmystificerer’ de nye paradigmer og bygger bro fra den gamle kommunikationstradition, som jeg er opdraget med, og til den nye digitale verden.”

“Tusind tak for et vildt brugbart kursus. Jeg er fan af din måde at undervise på. Du har en skøn energi og ro og så har du den erfarnes evne til at improvisere og sadle om undervejs. Jeg er vild med det. Stor begejstring herfra.”

“Meget engageret underviser med stort overblik og overskud. Det hidtil bedste DJ-kursus, jeg har deltaget i.”

“Karens kursus er rigtigt godt. Højt fagligt niveau, og hun er en energisk underviser, der ikke spilder tiden. Som kursist føler jeg virkelig, at jeg får value for den tid, jeg bruger på det.”

“Var særligt begejstret for de konkrete eksempler… Meget konkret og brugbart!”

“Kursets høje faglige niveau og meget konkrete fokus. En ny måde at forstå kommunikation på sociale medier.”

“Underviserens nærvær og evne til at redegøre for et stort og komplekst emneområde på kort tid.”

“Meget kompetent underviser, også sympatisk. Kursets to dage giver tid til reflektion og uddybning.”

“Superrelevante emner – lige hvad jeg havde håbet på.”

“MEGET TILFREDS. Tak for et godt kursus.”

“Meget – for mig – relevant stof.”

“Dejligt at det var så konkret og ‘hands on’ – og at den bagvedliggende teori også blev gennemgået.”

“Dejligt at kurset strakte sig over to dage. Det gav mulighed for at synke stoffet, inden repetitioner og nyt stof blev fyldt på næste dag.”

“Dejligt at der kun var 14 deltagere på kurset. Det gav tid og plads til at komme i dybden med alle spørgsmål.”

Pris

Prisen for kurset er: 5.900 kr. + moms pr. deltager.

Få information

Få information

Få svar på dine spørgsmål om Kommunikation 4.0
Den kursusansvarlige vil kontakte dig
Ingen omkostninger eller forpligtigelser

reCAPTCHA logo Denne hjemmeside er beskyttet af reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
Feedbackinstituttet
Traps Allé 22
2500 Valby

Feedbackinstituttet - Vi spreder god feedbackkultur

Feedbackinstituttet uddanner ledere og medarbejdere i danske virksomheder og organisationer til at etablere og fastholde konstruktiv feedback. Omdrejningspunktet er deling af viden og erfaringer. Feedbackinstituttet er en del af Lumholt & Stahlschmidt Kommunikation. Vi har mere end 10 års erfaring...

Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Sponsoreret