Institut for Kundetyper

i Aalborg (+ 2 lokationer)
Få mere information om udbyderen

Institut for Kundetyper

Institut for Kundetyper ApS


Institut for Kundetyper ApS er en uddannelsesinstitution, der har udviklet et forskningsbaseret segmenteringsværktøj, som opdeler kunder ud fra deres emotionelle præferencer.

Vi underviser i, hvordan følelsesbaseret markedsføringen skal udformes for at få kunderne til at købe mere og blive mere loyale. Med en uddannelse indenfor Emotionelle Kundetyper får du opdateret dine faglige kompetencer med et forskningsbaseret, praktisk og jordnært værktøj. 

Segmenteringsværktøjet Emotionelle Kundetyper®

Segmenteringsværktøjet Emotionelle Kundetyper® er et forskningsbaseret, praktisk og jordnært værktøj til at opdele kundegrupper i fire håndterbare segmenter –  ud fra de følelser man ønsker at koble til sit brand og fremkalde i selve købssituationen.

institut for kundetyper

Sådan tænker vi segmentering

Det er primært emotioner, der guider kunder igennem en købsproces og købsbeslutning. Det er derfor af afgørende betydning at vide, hvilke følelser virksomheden får fremkaldt hos hver kundetype i den enkelte købssituation. 

Segmenteringsværktøjet Emotionelle Kundetyper giver jer løsningen på, hvordan man kommunikerer til følelserne og effektivt målretter salgs- og markedsføringen hertil. 

Som virksomhed vil jeres udbytte være besparelser på både tid og penge, da I ikke skal bearbejde kunder, som reelt ikke er interesserede. Samtidig får i et segmenteringsværktøj som er nemt og effektivt til at omsætte strategi til praksis.

Brug Emotionelle Kundetyper når:

  • du vil kommunikere via kundens følelser
  • du vil ændre en neutral eller negativ mavefornemmelse til en god 
  • du vil motivere kunden til køb eller handling

Hvad siger forskningen?

I modsætning til traditionelle segmenteringsmetoder, hvor man typisk opdeler kunder efter alder, køn, indkomst, geografi, civilstand og lignende, bygger Emotionelle Kundetyper® på et solidt fundament af psykologi, markedsstudier, empiriske studier, kommunikationsteorier, neurovidenskab m.m.

Forskningen har vist, at det er meget forskelligt, hvad der skal til, for at mennesker får lyst til at foretage et køb – men overordnet kan kunder inddeles i fire forskellige emotionelle kundetyper, opkaldt efter farverne rød, gul, grøn og blå. De fleste mennesker indeholder alle de fire emotionelle kundetyper, men når man markedsfører sig, er det mest effektivt bevidst at fremkalde og målrette sig tydeligt mod én kundetype i samtlige kommunikationsindsatser. 

At omsætte strategi til praksis

Med kundetyper får du adgang til den komplette manual til at omsætte dine markedstrategier til praksis med: 

  • farvekort målrettet kundetypen
  • skabeloner til hjemmeside, landingpages og nyhedsbreve
  • billeder, grafik, opslag i sociale medier mm.
  • ordlister og tjeklister
  • opdateringer om de nyeste tendenser

Nye vinkler på forbrugerforståelse

Segmenteringsværktøjet Emotionelle Kundetyper giver nye vinkler på forbrugerforståelse og hvordan man motiverer til køb. Du får indsigter, som gør salg, marketing og kommunikation mere vedkommende og rammende – og får flere tilfredse og loyale kunder.

Du får viden om, hvordan du forbedrer jeres nuværende marketingstrategi, så I øger både jeres nuværende og potentielle kunders motivation til at foretage et køb eller handling.

Når du kender virksomhedens primære kundetype, så ved du eksempelvis:

  • Hvilke følelser, I som brand får mest ud af at fremkalde
  • Præcist, hvilken identitetsfortælling der er i spil i forbindelse med det pågældende køb
  • Hvilken type af produkter og ydelser, der er mest efterspurgte
  • Hvilke markedsføringskanaler der vil være mest relevante (og det modsatte)
  • Hvilke ord, farver, former, billeder, grafiske virkemidler m.m. der vil virke bedst


Vis alle uddannelser afholdt hos Institut for Kundetyper

Uddannelser

Kursus
Markedsføring Længde By Gennemsnit Pris
Kundetypeuddannelsen 6 måneder Online 65 DKK

Video

Kontakt mig

Få information

Kom I kontakt med Institut for Kundetyper
Ingen omkostninger eller forpligtigelser

reCAPTCHA logo Denne hjemmeside er beskyttet af reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik og servicevilkår gælder.

Kategorier

Forhandlingsteknik

Markedsføring

Salg og kundeservice


Kontakt

Institut for Kundetyper

Stationsmestervej 172
9200 Aalborg

Telefon: 71 74 75 33


Sponsoreret